2.144 visninger
|
Oprettet:
Omsyn {{forumTopicSubject}}
Hej bilen var til syn i december og skulle omsynes pga rust i paneler og en håndbremse der kun bremsede i den ene side. Hele december har jeg både haft 37 timers arbejde samt skole og eksamener ved siden af så jeg har kun nået at få lavet rustarbejdet. Den skal omsynes senest idag.
Mit spørgsmål er så: Hvis jeg kører den til syn og det kun er den ene fejl der er udbedret. får jeg så bare 30 dage igen til et omsyn?? eller dumper de bare bilen/tager pladerne el lign. og så jeg ikke må kører derfra??
maj 2005
Følger: 46 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 407
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
nov 2013
Følger: 21 Følgere: 18 Emner: 12 Svar: 143
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Men politiet får jo besked om at din bil ikke er synet.... og så ryger dine plader.. hvis du møder dem...
Du bliver også bedt om at aflevere dine plader...
Men hvis du ikke har tid til at lave det, så kør den på værksted... og få det sidste lavet der.. måske du endda kan få den omsynet i næste uge eller fuld syn på baggrund af seneste synsraport hvis det er en flinker synsmand du kører til...
Du arbejder jo meget skriver du. så måske det kunne være nogle ekstra penge til at køre den til et værksted når du nu ikke selv har tid...
Hvis det ikke er muligt, så handler det jo om enten dovenskab eller nærrighed... men uanset så må du jo slet ikke køre i bilen før det er lavet når den ikke er godkendt...
Så det er vel bare at komme igang, og nej undskyldninger af enhver art hjælper dig ikke, for har du ikke fået den synet inden for fristen, så risikerer du en bøde og indragelse af nummerpladerne...
Det sikkerheds mæssige er du jo nok klar over ikke er i orden når den ikke er godkendt...
nov 2013
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Med mindre du idag betaler for et nyt syn..... (fuld syn)
Havde ikke set at du havde fået lavet rusten... så måske du slipper for nyt syn, for nogle siger jo at håndbremsen jo bare skulle kunne holde bilen.... så måske du kan få den betinget godkendt...
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.364
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.007
nov 2013
og nu begynder du nok med at jeg sikkert har haft massere af tid og det bare er dårlige undskyldninger men nu var det ikke det at spørgsmålet gik ud på så luk rø..rygsækken og svar på spørgsmålet. Jeg har mine grunde til at jeg ikke har nået det og det skal du ikke bekymre dit lille hoved om og jeg har ikke pligt at skal forklare dig noget som helst så med mindre du har noget fornuftigt at sige så gider jeg ikke at høre på dig.
- Og til jer andre: Tusind tak for hjælpen, og tak fordi i gad at svare mig på mit spørgsmål
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.007
Men vis du ikke selv har tid eller råd til at køre den på værkstedet så må du jo pille pladerne af den eller modtage bøderne med kyshånd som kan komme ved manglende syn
Og jeg er da ligeglad med hvad du mener og om det er undskyldninger eller ej men du tjekkede vel standen da du købte den og viste hvornår den skulle synes
Der er udgifter ved at have bil
Sjovt folk altid skal føle sig truffet og tude tilbage bare fordi at man fortæller dem det lige ud af posen politiet er sku ligeglad med din historie
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
nov 2013
og jeg bruger ikke bilen til andet end at køre til mekanikeren og der erheldigvis ikke så langt. så den der med at blive stoppet er jeg heldigvis ikke så bange for.
maj 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 3.990
Hvis du f.eks laver håndbremsen og rusten, men den så bremser skævt foran, så giver det et nyt omsyn.
Men kommer du til syn og kun har lavet den ene fejl må synsvirksomheden IKKE godkende køretøjet.
Omsyn