{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polo 6N 1.6 8V
  • #1   12. jan 2014 Næh, den er som sådan rimelig solid:-)

    Det er en meget moment stærk motor taget størrelsen i betragtning


  • #2   12. jan 2014 Men gearkassen er vist ikke helt så stærk som motoren

  • #3   12. jan 2014 Har en, og den er til salg, har kørt mange KM i den, det kører godt og det er en stærk motor. Har absolut ingen problemer med gearkasse, synkromesser og kobling er også helt iorden

  • #4   12. jan 2014 Carhartt, jeg vil ikke give dig helt ret.

    For nej, de kan ikke holde til hjulspind ved hvert lyskryds.

    Helt almindeligt kørsel er den helt i orden:-)


  • #5   12. jan 2014 Striben ribe hvor langt har din bil kørt?

    For på et tidspunkt siger gearkassen bang lejerne de er for dårlige i de gearkasser har selv skiftet utrolig mange gearkasser på dem..


  • #6   12. jan 2014 Mikkel R, det er heller ikke noget jeg ved af erfaring, men jeg har set flere der har fået skiftet gearkasse. Men når man køber en brugt, er det jo heller ikke til at vide om den har kørt dragrace i weekenden

  • #7   12. jan 2014 Motoren i sig selv holder fint, gearkassen er en svaghed

    Kører godt nok seat cordoba 1.6 8v, men samme motor og samme gearkasse

    Eneste ting der har været er fugt ved tændhætten og nu er koblingskablet sprunget..


  • #8   12. jan 2014 Som sagt er det gearkasserne som er svage, men køre den fint i gearene uden mislyde når man køber den, så skal den nok holde hvis man køre pænt.

    Omvendt er der et par firmaer som gør i gearkasser til lige disse biler, til rimelige penge sågar smiley


  • #9   12. jan 2014 220.000 ca.

  • #10   12. jan 2014 Køb da en 1,4 16v smiley

  • #11   12. jan 2014 Hvis jeg i dag, kunne vælge en anden motor havde jeg også valgt 1,4 16v eller 1.6 16v
    Det er godt med de ekstra heste, om end bilen trækker ret godt taget i betragtning af sine få heste, har da et par gange taget brian'er i deres e30'ere og Vectra på motorvej og lyskryds..
    brokker mig bestemt ikke over motoren men jeg vil gerne have lidt flere heste og så er de ikke så forfærdeligt meget dyrere i forsikring

    Hvis jeg var dig ville jeg ikke vælge den lille grimme polo, men en seat Ibiza 6k2 1.4 16v..


  • #12   12. jan 2014 Generelt ville jeg også anbefale at kigge ibiza istedet for Polo, de er typisk i bedre stand, har mere udstyr og er et par år nyere til de samme priser. Der er ligeledes større mulighed for at finde en 16v som ikke har været i hænderne på en yngre mand ;p

  • #13   12. jan 2014 Nemlig! altså bare dem der faktisk er at finde på skrotpladser er faktisk nogle man kan se har været passet på mens de har været kørende, desuden så er det nemmere at finde en Ibiza med god ekstra udstyrsliste
    de er lavet på samme fabrik så kvaliteten er den samme

    Og i min egen verden har Ibiza/cordoba en federe front end nogen polo eller golf!
    Ibiza er desuden også rimelig nem at skaffe fedt styling i


    For sjov tag ud til en skrotplads en dag og find en polo og en Ibiza 6k2 der er komplette indeni og oplev følelsen af dem på den måde, det er det der gjorde seat blev mit valg fremfor polo


  • #14   12. jan 2014 Kevin, jeg vil så mene at en 6N2 er bedre inden i end en 6K2. Normal 6N og 6K er ret ens indeni smiley

    Men jo, der står absolut nogle gamle vrag af nogle 6N'ere rundt omkring, hvor seaterne måske bare er blevet skrottet fordi de ikke rigtig kunne indbringe nogen værdi ved salg . Priserne på 6N er ihvertfald urealistisk høje i mine øjne smiley


  • #15   12. jan 2014 Jeg tænker netop både på 6n og 6n2..

    Ibiza og cordoba 6k2 kan skam sagtens sælges og har helt ærligt endnu ikke set en på en skrotplads hvor det ikke var et større uheld der var skyld i det..

    men stod valget mellem en 6k eller en 6n ville jeg vælge 6n

    Derudover er polo netop en brian bil, mens Ibiza er hovedsageligt mødre og gamle damer der har kørt i dem fra ny


  • #16   12. jan 2014 Nu er 6N2 og 6K2 også ret nye modeller (årg. 2000 frem) så de burde ikke være hos huggene medmindre de er skadede. Desværre tror jeg 6k2'erne er godt på vej, der er godt nok mange af dem som er ved at være grimme ... Men okay, fabrikanterne laver jo ikke biler for vores blå øjnes skyld smiley

  • #17   12. jan 2014 Host 99 og frem.

    Min erfaring tyder på mindst ligeså mange 6n2'ere på skrot pladserne.

    Vil ikke sige at 6k2 er værre end 6n2 begge er ved at værre 15-12 år gamle trodsalt

    6n2 og 6n er begge vw og vw er nu engang hvad den unge brian vælger som første gangs bil..
    Der er mange pæne 6k2 modeller det eneste der er fælles for dem alle er vinylet på dørhåndtagene er slidt ned.. så der skal males nyt...
    Min egen cordoba fik jeg for 14.000 af ting jeg har købt for at gøre den til en pæn bil har jeg vel brugt for 500 kr i kabine dele og bruger 2-300 på at male dørhåndtagene, det eneste der VIRKELIG trækker min bil ned, er en kæmpe bule i højre fordør, og det er nærmest umuligt at finde plade dele i den bronzerøde farve min er...

    Det eneste plus ved polo er der er mulighed for 1DIN montering uden større ombygning


  • #18   12. jan 2014 Fair nok, 99 ... Der er et overlap dog, jeg har f.eks. en årgang '00 almindelig 6K smiley

  • #19   12. jan 2014 Sjovt... eftersom 6k stoppede produktion 6. måned 1999

    Men fair nok, har set et par eksempler på 6k2 fra slutningen af 2002 så ja smiley



Kommentér på:
Polo 6N 1.6 8V

Annonce