{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skruet golf 2?
  • #1   13. jan 2014 Lad den blive varm.. Hvis du KUN nøjes med at skrue den, så kan den næsten tåle alle de tæsk du vælger at give den (hvis den er varm). Noget andet når du begynder at lege med ladetrykket smiley

  • #2   13. jan 2014 Jeg havde en GTD der var skruet dengang jeg var ung og smuk. Den tog sgu røven på folk smiley Og var ikke til at slå ihjel, selv de sidste måneder hvor den kørte uden olie på motoren.
    Men selvfølgelig skal man altid lade en motor blive driftsvarm før den får kniven smiley


  • #3   13. jan 2014 Når det så er sagt, då er de altså utroligt samarbejdsvillige de gamle td motorer, hvis de er sunde.

    Har selv en 1V motor med SB pumpe og dyser, k24 turbo som kører 1,8bar, frontmonteret IC, den laver godt 120-130 hk, og det kører perfekt.


  • #4   14. jan 2014 Kan den ikke holde hvis man skruet den i ladetrykket? smiley

    - Sekula, Den har du jo også lavet en del ved, monteres IC, anden pumpe+dyser smiley

    En Golf 2 TD fra 91, er det en 1V?


  • #5   14. jan 2014 Frontmonteret ic er altid at foretrække da det er møg sundt for motoren. så overvej det :). Den standard SB ic så mange vælger at betale overpris for at anskaffe sig, drop den. Den er lige til at smide i havnen, da den har møg dårligt flow, i forhold til hvad man selv kan smide på af frontmonteret ic for mindre eller samme penge.

    Jo den kan godt tåle du skruer den i ladetrykket. Alt handler jo om din højrefod. Nu ved jeg ikke hvad motor der er tale om? 1V, JR eller SB?.
    sæt ladetrykket til 1bar og pumpen til at give rigeligt diesel derefter, og du har en motor der ikke giver op.

    Jeg valgte at købe en k24 fra en JR og smide på min 1V'er da den kan give et højere tryk.

    Kører du med en f.eks k14, mener jeg grænsen er ved ca 1.6 bar, hvilket burde være mere end rigeligt, hvis du ikke har gang i de vilde tuningsplaner. smiley



  • #6   14. jan 2014 vil du over 1 bar og du ikke kører med 1V motor, så skal du ha blændet overtryksventilen af i din indsugning med en bolt eller lign.

  • #7   14. jan 2014 Jeg ved ikke hvad motor det er, det er en 1.6 TD fra 91 hvis det siger noget

  • #8   14. jan 2014 Årstallet siger mig intet. Et billede af motoren ville være nemmest :)..

    Også lige gyldigt da de i bund og grund de samme, bortset fra småting.. Skru du bare din dieselpumpe ind, så den får noget mere sovs. køb et ladetryksur, så du kan se hva du kører med, og skru så din turbo op til en 1,0-1,2 bar.. så har du en rigtig sjov og pålidelig pendlervogn smiley


  • #9   14. jan 2014 jeg har en 1.6 sb der har fået en lille tur med større dyser og mølle og så justering af pumpen den lader 0.7 i tomgang og 1.5 ved let arbejdstryk. men den bliver altid varm inden jeg køre i den.

  • #10   14. jan 2014 På med en hks toppakning så kan den snildt klare 3bar;-)

  • #11   14. jan 2014 Std toppakning går med 100% sikkerhed hvis du skruger den i tryk bare et spørgsmål om tid og held, HKs toppakning er meget mer holdbar;-)

  • #12   14. jan 2014 Som andre siger, kan du sagtens skrue den. Bare husk at gøre dig notater om, hvordan skruen sad. Palle-Synsmand er absolut IKKE glad for en skruet bil. Da jeg kørte min astra til syn første gang, var den skruet så meget, at han bogstaveligt talt måtte tørre måleinstrumentet af, efter han havde brugt den. Derudover brokkede han sig temmelig meget over en stor sort plet på hans gulv.

Kommentér på:
Skruet golf 2?

Annonce