{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.052 visninger | Oprettet:

Hvad betyder "hurtig handel", "useriøse bud", "faldbydning"? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Mht brugtvognskøb så ser jeg konstant flg udtryk i annoncerne:

1 Afslag ved hurtig handel
2 Ingen useriøse bud
3 Ingen faldbydning

Hvad betyder disse udtryk i praksis? Lad os antage at bilen står til 20000 kr i annoncen.

Lucas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad betyder "hurtig handel", "useriøse bud", "faldbydning"?
  • #1   18. jan 2014 1. Bilen koster 20.000. Uanset hvad. Det her lyder bare godt.
    2. Jeg vil ikke høre bud på 19.000!
    3. Og da slet ikke bud på 18.000.

• #2   18. jan 2014 Hurtighandel betyder hvad den kan fås for hvis man henter den nu.

• #4   18. jan 2014 Hvis en køber henvender sig og spørger om en hurtig handel, betyder det at han ikke har råd til at betale prisen.

Hvis en sælger skriver "afslag ved hurtig handel", betyder det at han vil af med sin bil NU!

• #6   18. jan 2014 Ville sige at useriøse bud og faldbydning (mener du ikk skam bud?), hører lidt ind under samme kategori.. Skam bud er jo i grove træk, at hvis jeg byder 10-12.000 på din fiktive bil der står til 20 k. Det er jo et useriøst bud, men går den så går den jo...

Afslag ved hurtig handel er jo en eller anden form for afslag i prisen, "rabat", hvis bilen bliver hurtigt solgt smiley

• #7   18. jan 2014 Hvad mener du med at hente den nu? Findes der folk der kigger på bilen, betaler 20000 kr og henter den 2 mdr senere?
    Eller betyder det at hvis du ikke henter den nu, så koster den 1000 kr mere i næste uge??

• #8   18. jan 2014 Jo du har ret, jeg mener skambud og ikke faldbydning smiley

• #9   18. jan 2014 #5 Lige præcis. Nogle købere forventer nærmest man kan holde den til de kan komme forbi i næste uge, eller venter på at de får pengene af banken efter de har været ude og prøvekøre den.
    Så giver man det afslag man synes ens egen tid er værd smiley

• #10   18. jan 2014 Det betyder følgende.

1 Afslag ved hurtig handel

Sælger ved godt at han har sat prisen for højt.

2 Ingen useriøse bud

sælger er den type som hurtigt bliver fornærmet, og mener at ingen skal byde på hans bil.

3 Ingen skambud

Sælger har en bil som han mener kan indbringe en al for høj pris, måske fordi han skylder pengene i banken.
    Derfor skal du ikke byde på bilen, da han allerede har sat den til den rigtige pris efter hans mening.

Find en anden bil, da sælger ikke er seriøs.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #11   18. jan 2014 En hurtig handel er vel netopfolk som har kontanterne nu fremfor folk der lige skal høre banken og svigermor ad om de kan låne.

Jeg ville hellere sælge min fiktive 20.000 kroners bil til en der kommer samme dag med 17.000 kr i kontanter fremfor en der måske lige vil købe, men lige skal i banken først for 19.000 kr.

• #12   18. jan 2014 #11 Præcis!

• #13   18. jan 2014 Er man "useriøs", hvis man pr mailkorrespondance inden man overhovedet har set bilen, presser prisen ned? Dur al det med hurtig handel, først når man står ude på pladsen?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #14   18. jan 2014 Nej synes ikke man er useriøs fordi man presser prisen inden.

Endnu et eksempel. Fiktiv bil 20.000 kr.
    Har Jens kun 17.000 kr så vil jeg da hellere han byder det inden han evt. kommer.
    Er jo spild af min og hans tid hvis han kommer og ikke har pengene nok til bilen alligevel.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #15   18. jan 2014 "Er bilen i orden når jeg kommer og kigger, så vil jeg give 17.000".

Sådan kunne man også skrive.

Et useriøst bud kan også være, at en person byder, men aldrig afhenter varen, selvom man har sagt ok til buddet.

Dem findes der lidt for mange af...

• #16   18. jan 2014 Enig med #11 ang. hurtig handel.. hvis bilen koster 20000 kan jeg sagtens finde på at skrive 16000 kontant afhentet i aften..

Sådan som markedet er lige nu har jeg ikke noget problem med at smide bud som folk tit vil se som skambud, sælger skal nok sige nej hvis det er under hans grænse. Og som markedet netop er nu er der så mange biler til salg, så jeg skal nok finde en anden.. er aldrig desperat når jeg skal købe en bil.

Hvis jeg ser på en bil til f.eks. 20000,- har jeg inden jeg tager kontakt til sælger på forhånd bestemt mig for at jeg f.eks. maks vil give 17000 for den bil.. vil sælger ikke sælge til den pris er det fair nok for mig.

Synes tit når man handler om en bil, så slås man om 2-3000 kroner.. der tænker jeg at hvis han vil lade mig gå for det og de 3000 har ædt sig op i forsikring og afgift om 2 måneder så fred være med det.

Må nok sige at markedet som det er idag, om man snakker biler, rc biler, både og hvad jeg eller kigger på er der så meget til salg at sælgere skal sætte deres ting MEGET MEGET billigt, ellers må de forvente skambud.

/Sneaky-fox.

Kommentér på:
Hvad betyder "hurtig handel", "useriøse bud", "faldbydning"?

Annonce