Køreprøve. {{forumTopicSubject}}
Idag var jeg til køreprøve. Jeg vil lige fortælle en ting som jeg syntes er helt uretfærdigt!
1min: jeg sætter mig ind i bilen. Stikker hånden frem for at sige goddag til sagkyndige, han kigger bare på hånden og siger "bare kør". Derefter stiller jeg spejlene, sele på osv. Og tænker det var mærkeligt.
2min: vi kører frem til første kryds( jeg skal svinge til venstre) der er rødt så jeg blinker og orientere mig self.
3min: jeg kører frem til midten.. En lille modkørende bil kommer trillende forbi. Derefter en som skal til højre og derefter en til som skal til højre. Der bliver rødt på tavlen som tiden går. Og jeg orientere mig og der er en lille Brian swift "der holder tilbage for rødt" så jeg kører langsomt frem, men i samme øjeblik, sætter swiften afsted og kører overfor rødt og ud foran mig og jeg klodser bremsen.
- så kommer det dumme. Den sagkyndige siger "du er dumpet" og jeg siger "hvad, hvorfor dog, det kan da ikke være min skyld, du må da give mig en chance?!" Så sagde han kraftædme "jamen jeg gider sgu ikke rigtigt idag."
Hvad fanden er det her for noget?!!
jul 2007
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 3 Svar: 1.135
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 36 Emner: 151 Svar: 778
men jeg har lært det som at du skal satme komme væk i en fart!
Men han lyder ret ubehøvlet,
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 36 Emner: 151 Svar: 778
dec 2009
Følger: 18 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 44
nov 2008
Følger: 113 Følgere: 111 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 356
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
At han ikke gider at give dig hånd er helt fint - i skal ikke være venner, og han har sikkert set masser af personer "Sleske" sig ind i varmen før.
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 22 Emner: 31 Svar: 100
kan godt følge dig med "sleske mennesker" der fedter sig ind i varmen...
Men at gi hånden er et almindeligt tegn på at man siger goddag til hinanden, og "godkender" hinanden.
At den fede idiot til sagkyndige ikk gør det, er fandme mangel på respekt, og viser bare han ikke gider sammenarbejde respektfuldt med andre mennesker...
Hvilket, jeg syntes er helt forkert, efter som der kommer en masse unge nervøse mennesker op til køreprøve...
jul 2007
Problemet er at vi i denne diskussion prøver at finde en måde på hvordan vi kan gøre elevens fejl, til den sagkyndige i stedet. Altså vi skal have fundet en skurk, og det kan i dette tilfælde ikke være den der har lavet fejlen.
sep 2007
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 55
jeg har lige været til køreprøve før nytår og jeg lavede sku mange fejl men bestod sku stadig, så synes du skal sende en klage til politiet, du har lavet en nød opbremsning i dine øjn for det er det du har "lært" du skal gøre. enten har din kørelære undervist dig forkert eller så er køresagkyndig bare en skovl,
og rettere sagt så må du ikke dumpe på at du har lavet en opbremsning fordi du har set situationen som værende farlig
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
sep 2007
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 55
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 50 Svar: 208
Det er almindelig pli og dannelse at hilse med et håndtryk! Og hvis de prøvesagkyndige lader sig 'fedte' af noget så simpelt som et håndtryk, ja så er problemet godt nok ikke eleven!
Om der reelt er begrundelse for at dumpe trådstarter, det vil jeg ikke udtale mig omkring. Der er jo nok flere vinkler af hændelsen!
mar 2013
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 58
Tror sgu i er nød til at gå til Teoriprøve igen.
Man SKAL holde tilbage for modkørende når man skal svinge til venstre i et lyskryds. Ergo er det ikke min skyld. Min Kørelærer har sagt til mig at hvad jeg gjorde var korrekt. Men at jeg næste gang er nød til at tage højde for at der engang imellem er en der kører over for rødt.
Så Kasper hvis ikke du ved hvad du snakker om skulle du måske lade være med at komme med ligegyldige kommentarer.
sep 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
Når din kørelærer siger, at det er rigtig, er det rigtigt.
Men der er stadigvæk noget, der forvirrer mig, derfor stiller jeg et spørgsmål: Du skriver, at de skal dreje til højre. Er det deres højre side, eller er det din højre side? Hvis det er deres højre side, har du opført dig korrekt. Men hvis det er din højre side, skulle du bare have forsat.
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 22 Emner: 31 Svar: 100
Hvis det er problemet, så må man sgu enten sige det, eller finde et andet job.
Det er ikke iorden, IKKE at give hånd, til en ung elev.
Hva der konkret skete i sagen er jeg somsådan lidt ligeglad med, men man må fandme ha respekt for de mennesker man arbejder med.
mar 2013
sep 2012
Kan din kørelære på forhånd få at vide, hvilken sagkyndige, du kommer op til næste gang?
Det håber jeg, så kan I bare vælge ham fra næste gang.
Nu synes jeg, du skal koncentrere dig om de næste køretimer. Nu har du forhåbenlig fået luft.
jul 2007
Om han så vil gå efter manden, eller efter bolden er op til ham.
Men husk det næste gang i selv bander over en bilist der ikke kan køre bil og spærre trafikken grundet langsomhed om så det må være motorvej, lyskryds eller i Bilka. Han er dumpet, egenskaberne var ikke til at bestå i denne omgang.
jul 2007
sep 2012
Det er også over 26 år siden, jeg fik mit kørekort.
mar 2013
Det er ikke din mening, men derimod lov, at det jeg gjorde var korrekt. Modkørende køre overfor rødt, og er jeg bremser da jeg ser faren.
jul 2007
Men det er også en lov at du ikke må blive fanget i et lyskryds grundet langsomhed. Sådan som du fremlægger hændelsen så er der allerede blevet rødt inden du får sat i gang i krydset hvilket er din fejl. Hårdt som det lyder så skulle du have "set i spåkuglen" at du ikke ville nå over i tide, og dermed have blevet bag linjen inden du overhovedet bevægede dig ud i centrum af krydset.
Jeg forstår dig da fuldt ud at det er pisse træls at skulle op igen, men du kommer ingen vegne med en klage. Der var kun jer 2 i bilen og hvem tror du at de stoler mest på? Den sure dumpede elev som ikke måtte give hånd, eller den sagkyndige der sikkert har været trofast medarbejder i mange år?
Du vinder den sag i under 5% af gangene, og behandlingstiden betyder at du skal vente lang tid ligeledes..:)
mar 2013
Jeg vælger også at lade vær at klage og tage den næste køreprøve med mere is i maven og ikke være for ivrig.
Køreprøve.