{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Køreprøve. {{forumTopicSubject}}

Idag var jeg til køreprøve. Jeg vil lige fortælle en ting som jeg syntes er helt uretfærdigt!
1min: jeg sætter mig ind i bilen. Stikker hånden frem for at sige goddag til sagkyndige, han kigger bare på hånden og siger "bare kør". Derefter stiller jeg spejlene, sele på osv. Og tænker det var mærkeligt.

2min: vi kører frem til første kryds( jeg skal svinge til venstre) der er rødt så jeg blinker og orientere mig self.

3min: jeg kører frem til midten.. En lille modkørende bil kommer trillende forbi. Derefter en som skal til højre og derefter en til som skal til højre. Der bliver rødt på tavlen som tiden går. Og jeg orientere mig og der er en lille Brian swift "der holder tilbage for rødt" så jeg kører langsomt frem, men i samme øjeblik, sætter swiften afsted og kører overfor rødt og ud foran mig og jeg klodser bremsen.

- så kommer det dumme. Den sagkyndige siger "du er dumpet" og jeg siger "hvad, hvorfor dog, det kan da ikke være min skyld, du må da give mig en chance?!" Så sagde han kraftædme "jamen jeg gider sgu ikke rigtigt idag."

Hvad fanden er det her for noget?!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køreprøve.
  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #1   21. jan 2014 Send en klage op til politiet. Sådan et forbandede narhoved skal man lede længe efter.

• #2   21. jan 2014 Ekstra Bladet !!!

• #3   21. jan 2014 Du var ude i lyskrydset du SKAL køre
    men jeg har lært det som at du skal satme komme væk i en fart!

Men han lyder ret ubehøvlet,

• #5   21. jan 2014 Du skulle have skyndt dig videre i stedet for det morfar kørsel

• #6   21. jan 2014 Han har sku nok haft en af de dage smiley

• #7   21. jan 2014 Sådan er det du kan udsette andre for fare ved selv at være til fare. desværre selvom det kan være uretfærdigt da han ikke bare kan tillade sig at køre. Derimod var det dig der skal skynde dig at køre istedet for det bedstefar kørsel.

• #8   21. jan 2014 Måske syntes den sagkyndige at du har udvist frygt for at køre og dumper dig på det grundlag. At du bliver fanget i et lyskryds længe efter det er blevet rødt igen, er altså dit problem i sådan en situation.

At han ikke gider at give dig hånd er helt fint - i skal ikke være venner, og han har sikkert set masser af personer "Sleske" sig ind i varmen før.

• #9   21. jan 2014 Thomas - det med hånden må du længere ud på landet med!!!!
    kan godt følge dig med "sleske mennesker" der fedter sig ind i varmen...
    Men at gi hånden er et almindeligt tegn på at man siger goddag til hinanden, og "godkender" hinanden.
    At den fede idiot til sagkyndige ikk gør det, er fandme mangel på respekt, og viser bare han ikke gider sammenarbejde respektfuldt med andre mennesker...
    Hvilket, jeg syntes er helt forkert, efter som der kommer en masse unge nervøse mennesker op til køreprøve...

• #10   21. jan 2014 Jeg skal ikke længere ud på landet med den. Det er da heller ikke alle jeg har lyst til at give hånden, da jeg ikke ved hvor deres hænder har været sidst.

Problemet er at vi i denne diskussion prøver at finde en måde på hvordan vi kan gøre elevens fejl, til den sagkyndige i stedet. Altså vi skal have fundet en skurk, og det kan i dette tilfælde ikke være den der har lavet fejlen.

• #11   21. jan 2014 hvor i landet tog du køreprøve ?

jeg har lige været til køreprøve før nytår og jeg lavede sku mange fejl men bestod sku stadig, så synes du skal sende en klage til politiet, du har lavet en nød opbremsning i dine øjn for det er det du har "lært" du skal gøre. enten har din kørelære undervist dig forkert eller så er køresagkyndig bare en skovl,

og rettere sagt så må du ikke dumpe på at du har lavet en opbremsning fordi du har set situationen som værende farlig smiley

• #12   21. jan 2014 Nu er det sådan, at kommer du til et krids og der er flere foran dig. Så skal du selv sørge for at se om du kan nå og komme over inden der bliver rødt. Kan du ikke det skal du blive holdende. Er du kørt ud i krydset og holder der når der bliver gult/rødt er du bødeberettigt. Så det er ikke bare at fylde krydset op når der er grønt. For Førenb skal selv sørge for man er væk fra krydset når det skifter.

• #13   21. jan 2014 og så lige det med at give hånd. den sagkyndige jeg var oppe med gav sku mig hånden og ikke omvendt så synes det er manglerne evne til at kommunikere hvis han ikke vil sige ordentlig goddag.

• #14   21. jan 2014 Nu må du satme da holde Thomas M!
    Det er almindelig pli og dannelse at hilse med et håndtryk! Og hvis de prøvesagkyndige lader sig 'fedte' af noget så simpelt som et håndtryk, ja så er problemet godt nok ikke eleven!

Om der reelt er begrundelse for at dumpe trådstarter, det vil jeg ikke udtale mig omkring. Der er jo nok flere vinkler af hændelsen!

• #15   21. jan 2014 #Kevin J og #kasper b
    Tror sgu i er nød til at gå til Teoriprøve igen.
    Man SKAL holde tilbage for modkørende når man skal svinge til venstre i et lyskryds. Ergo er det ikke min skyld. Min Kørelærer har sagt til mig at hvad jeg gjorde var korrekt. Men at jeg næste gang er nød til at tage højde for at der engang imellem er en der kører over for rødt.
    Så Kasper hvis ikke du ved hvad du snakker om skulle du måske lade være med at komme med ligegyldige kommentarer.

• Jette F
    Jette F Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #16   21. jan 2014 Hej Emil
    Når din kørelærer siger, at det er rigtig, er det rigtigt.
    Men der er stadigvæk noget, der forvirrer mig, derfor stiller jeg et spørgsmål: Du skriver, at de skal dreje til højre. Er det deres højre side, eller er det din højre side? Hvis det er deres højre side, har du opført dig korrekt. Men hvis det er din højre side, skulle du bare have forsat. smiley

• #17   21. jan 2014 du helt væk thomas....
    Hvis det er problemet, så må man sgu enten sige det, eller finde et andet job.
    Det er ikke iorden, IKKE at give hånd, til en ung elev.

Hva der konkret skete i sagen er jeg somsådan lidt ligeglad med, men man må fandme ha respekt for de mennesker man arbejder med.

• #18   21. jan 2014 De skulle dreje til min venstre. Altså deres højre. Så min handling var korrekt. At den sagkyndige så siger "jeg gider sgu ikke lige idag" er vel et eller andet sted fyringsgrundlag.

• Jette F
    Jette F Tilmeldt:
    sep 2012

#19   21. jan 2014 Jeg synes også, at det er en svinestreg fra sagkyndiges side. Sådan opfører man sig ikke overfor andre mennesker!
    Kan din kørelære på forhånd få at vide, hvilken sagkyndige, du kommer op til næste gang?
    Det håber jeg, så kan I bare vælge ham fra næste gang.
    Nu synes jeg, du skal koncentrere dig om de næste køretimer. Nu har du forhåbenlig fået luft. smiley

• #20   21. jan 2014 Fuck nu det håndtryk.. Jeg har min mening - i har jeres. Manden er blevet fanget i et lyskryds efter det for længst er blevet rødt. -Ergo, er han dumpet. End of story.

Om han så vil gå efter manden, eller efter bolden er op til ham.

Men husk det næste gang i selv bander over en bilist der ikke kan køre bil og spærre trafikken grundet langsomhed om så det må være motorvej, lyskryds eller i Bilka. Han er dumpet, egenskaberne var ikke til at bestå i denne omgang.

• #21   21. jan 2014 -Og samtidig så har vi jo kun hørt udsagnet fra den såkaldte "forumlempede"..

• Jette F
    Jette F Tilmeldt:
    sep 2012

#22   21. jan 2014 Jeg kan ikke huske om, jeg og sagkyndige gav hinanden hånden. Men jeg kan huske, at han stod ved siden af bilen.
    Det er også over 26 år siden, jeg fik mit kørekort. smiley

• #23   21. jan 2014 Thomas M
    Det er ikke din mening, men derimod lov, at det jeg gjorde var korrekt. Modkørende køre overfor rødt, og er jeg bremser da jeg ser faren.

• #24   21. jan 2014 Selvfølgelig skal du bremse for at undgå, det er selvklart.

Men det er også en lov at du ikke må blive fanget i et lyskryds grundet langsomhed. Sådan som du fremlægger hændelsen så er der allerede blevet rødt inden du får sat i gang i krydset hvilket er din fejl. Hårdt som det lyder så skulle du have "set i spåkuglen" at du ikke ville nå over i tide, og dermed have blevet bag linjen inden du overhovedet bevægede dig ud i centrum af krydset.

Jeg forstår dig da fuldt ud at det er pisse træls at skulle op igen, men du kommer ingen vegne med en klage. Der var kun jer 2 i bilen og hvem tror du at de stoler mest på? Den sure dumpede elev som ikke måtte give hånd, eller den sagkyndige der sikkert har været trofast medarbejder i mange år?

Du vinder den sag i under 5% af gangene, og behandlingstiden betyder at du skal vente lang tid ligeledes..:)

• #25   21. jan 2014 Jeg forstår hvad du mener!
    Jeg vælger også at lade vær at klage og tage den næste køreprøve med mere is i maven og ikke være for ivrig.

Kommentér på:
Køreprøve.

Annonce