{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.979 visninger | Oprettet:

Største motor i BMW E30 {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Jeg har en kammerat der gerne vil have fyldt flest muligt heste i sin BMW E30 325i Cabriolet fra 88.

Hvad er den største motor han kan sætte i sin E30 og hvor det stadig kan godkendes?

Han har selv set på M30 og M50 motorer

Jeg ved godt at hvis man har penge nok så kan alt godkendes, men det skal være realistisk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Største motor i BMW E30
  • #1   24. jan 2014 Det må være en 327 Eta med 325i topstykke på, uden der skal betales ekstra afgift.

  • #2   24. jan 2014 han vil gerne betale den ekstra afgift, ingen problem

    Og ETA har vi også overvejet, men der er en M50 bare lidt bedre at smide i så


  • #3   24. jan 2014 M50b25 kan ligges lovligt i smiley

    Den har da 192hk..


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #4   24. jan 2014 tune og stroke en m50b25 til omkring 230-250 hk på sug er da meget pænt


  • #5   24. jan 2014 yep, og vi har en anden kammerat der har fået lagt sådan en i sin E30 cab, med typegodkendelse fra BMW.

    men ham her vil have mere end det. Så jeg skal bare høre om der kun er den mulighed med M50 eller der er andre. Man kan jo f.eks se at der findes en E30 med V8 der skulle være godkendt her i DK


  • #6   24. jan 2014 Hvis den havde katalysator standard i 1988, så er der en regel om at man ikke skal forevise dokumentation for bilen overholder EU's emissionskrav ved tuning/konstruktive ændringer sålænge man bibeholder originalt udstødningssystem.

    I det tilfælde vil i kunne smide en kompressor på den. Selvom det er med original udstødning skal den nok lave 250hk hvis ikke mere.
    Det er ikke afgiftspligtigt at montere kompressor på original motor!

    Ellers skal i holde jer under 204hk (170hk+20%) hvis i skifter motoren til en anden, og ikke vil betale afgift.


  • #7   24. jan 2014 Afgiften vil han gerne betale.

    men vi skal jo så desværre holde os under de 218hk (mener jeg det er? eller ret mig) som en E30 kan godkendes med fra BMW

    men at han så tuner den yderligere senere står for hans egen regning...


  • #8   24. jan 2014 Smid en m60b40 i smiley

  • #9   24. jan 2014 Kan det godkendes?

  • #10   24. jan 2014 Hvis man kigger på de typegodkendelser der kan findes fra BMW's side i Europa så er den serieproducerede E30 cab med flest hk M3 Sport Evolution Convertible med 235hk.

    Hvis du kan påvise at din E30 cab har samme undervogn + bremser som Sport Evo Convertable, så kan du få den godkendt med op til 235hk+20% = 282hk.

    Dog tror jeg det er svært at lave en normal cab, magen til en sport evo convertable da karossen garanteret er breddere.

    Men ellers ja, så hænger man ret meget på de 204hk som en 325i kan godkendes op til, eller importørerklæringer fra BMW hvor de kan vurdere hver bil individuelt og godkende den. Tror dog det er pænt svært at få importørerklæringer fra BMW, selvom det efter sigende skulle være lykkedes for en at få det til sin E30 med 3,0 V8 218hk.


  • #11   24. jan 2014 er M3 karossen ikke helt anderledes end en normal E30?

    det kan godt ske vi "bare" skal ud i sådan en M50 så, og så må han ofre nogle penge i de mods man nu kan smide i sådan en for at få max hk ud af den

    Han er ikke så meget til trykladning (kompressor) da han "tror" mest på at en bimmer skal have ren sugemotor


  • #12   24. jan 2014 Jeg vil også sige, hvis ikke du vil fyre en S50B32 i den så er det nok en M50'erb25 eller b28 vi er ude i og så med lidt mods dertil. Den er heldigvis ret taknemmelig den motor, og vældig holdbar.

    Men alle de papirer osv. i snakker om, kan i ikke lige smide dem ind til os andre der også bygger E30 cabs smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #13   24. jan 2014 Der skulle findes en godkendt e30 cab med m60 motor herhjemme smiley
    Mener næsten at den også er oprettet herinde, så du kan jo prøve at finde den, og høre ejeren hvordan det er sket smiley


  • #14   24. jan 2014 M50 er da nr 1 og fedest motorum

  • #15   24. jan 2014 Jeg skal se hvad jeg kan gøre.

    Den anden kammerat der fik den godkendt har en mailadresse og tlf.nr til en gut inde ved BMW Danmark som var rigtig flink til at hjælpe. Det gik ret smertefrit og med hurtig svartid.


  • #16   24. jan 2014 Du må i hvert fald gerne PM mig med det hvis det er smiley det er sgi rart at have ved hånden smiley

  • #17   24. jan 2014 Den v8'er i snakker om, ejer min kammerat josh:
    www.bilgalleri.dk/bruger/278330-josh


Kommentér på:
Største motor i BMW E30

Annonce