{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Mads K
Mads K
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 26

Hjælp med forsikring til kommende bil!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

håber i kan hjælpe mig lidt.
Jeg er igang med at købe en ny bil også skal jeg lige have styr på forsikringen..
Den bil jeg er igang med at købe har 150hk og den kommer til at koste omkring 20k med kasko og så er der sikkert en hel masse som tænker det er dumt men det er ikke derfor jeg har brug for hjælp så lad være med at snak om det smiley . Nu kommer mit spørgsmål..

Kan det gøres billigere for mig hvis min far "køber" bilen og tegner den i sin forsikring også mig som "bruger" af bilen?? og hvad så hvis jeg kører i den og jeg kommer ud for en ulykke dækker forsikringen så ikke fordi det er mig som kører og kun står som bruger?? det er det store spørgsmål!!

nogen som kan hjælpe??

På forhånd rigitig mange tak! smiley

Mads Kristensen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med forsikring til kommende bil!!
  • #1   24. jan 2014 Nej det bliver ikke billigere

• Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    feb 2012

#2   24. jan 2014 #1
    ved du så om forsikringen stadig dækker hvis det er MIG som kører galt??

• #3   24. jan 2014 det der er et reelt spørgsmål som du rolig kan spørge dit forsikringsselskab om... det ved de meget bedre end os benzihoveder

• #4   24. jan 2014 Kig på daf forsikring. Der kigger de kun på bilens ny pris og lidt på din alder. Der ligger en skala og du er helt side i under halvdelen du nævner nu

• Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    feb 2012

#5   24. jan 2014 #3
    det er mere min far jeg snakker med det om. da han mener at der ikke er forsikring på hvis det er mig som kører galt.

• #6   24. jan 2014 Jo men højst sandsynligt med forhøjet selvrisiko hvis du køre

• #7   24. jan 2014 Hvis du står som registreret bruger på forsikringen, så dækker den selvfølgelig!

• Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    feb 2012

#8   24. jan 2014 okay.. vil også gerne hører andres mening om i ved eller tror det stadig gælder .. smiley

• #9   24. jan 2014 Jeg skal ikke kunne sige noget med sikkerhed, har ikke gjort noget lignende. Men jeg forstiller mig at den umiddelbart dækker, og alt afhængig af skadens forløb kan de gøre regres. Det er jo forsikringssvindel som i værste fald giver fængselsstraf(?)
    Men kom da i gang med at optjene anciennitet. Du udskyder bare problemet. Det er bedre at betale nu hvor du åbenbart har råd, end når du står med kæreste, barn og bleer..

• #10   24. jan 2014 Og det er uden forhøjet selvrisiko

• Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    feb 2012

#11   24. jan 2014 lyder ikke til at i er enig smiley ..

• #12   24. jan 2014 Hvis du står som bruger dækker den selvfølgelig smiley det er nok ikke billigere end hvis du selv forsikrer den. Hvis din far køber den og forsikrer den, og du så 'låner' den og kører galt dækker forsikringen også (såfremt du har kørekort). Selvrisikoen vil måske være forhøjet. Du må ikke forsikre den i din fars navn, hvis det er din bil. Jeg synes du skal have den i dit eget navn og så få optjent noget anciennitet. Nøjes med en ansvar, den koster nok ca. 10.000 kr. Kasko er meget meget dyrt for en nybilist smiley

• #13   24. jan 2014 Hvis dit navn er skrevet på forsikringspolicen som bruger skal den selvfølgelig dække når du kører, det er da helt åbenlyst!

Hvis der derimod kun står din fars navn på forsikrings policen, og de finder ud af at du er den daglige bruger er der ballade!

• #14   24. jan 2014 Arh okay. Står du som bruger er det ganske lovligt. Havde læst for hurtigt igen ..
    Men delen med at tegne forsikring selv står jeg ved smiley

• #15   24. jan 2014 Forsikringen skal dække uanset hvis og hvilken bil du låner smiley at forsikringspræmien/selvrisikoen nok bliver skyhøj bagefter er en anden ting

• Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    feb 2012

#16   24. jan 2014 #12 det er en bil til 150 derfor kasko på :).

• #17   24. jan 2014 husk nu det med bruger og selvrisiko, det er ikke altid det samme.
    jeg skal betale 1700 ca i selvrisiko. hvis jeg køre galt
    men køre min kæreste i den, og er under 25, koster det yderligere 4500-5000 mener jeg,
    priserne er måske ikke helt rigtig, det er ca,

• #18   24. jan 2014 hvis din far stå som ejer alene,

så må du gerne låne bilen af og til, men så er slev risikoen sikket meget højre ved uheld.

men finde forsikringen ud af, du køre i den hele tiden,
    er det ikke sikker de vil dække,

i kan måske spare lidt, ved som du selv var inde på,
    at din far stå som ejer, og du stå som bruger.

men det næsten samme pris som hvis den stå i dit navn.

men som andre skriver, så høre den forsikring af, hvor den skal forsikres.

da det er mget forskel på hvem der ringer og til hvilket selskab

Kommentér på:
Hjælp med forsikring til kommende bil!!

Annonce