{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.325 visninger | Oprettet:

Tjomas Z
Tjomas Z
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28

Ford Fiesta 5000 km Demo {{forumTopicSubject}}

Hej i gruppen.

Jeg har længe kigget efter en Ford Fiesta og fandt så også en, der kun har gået 5000 km og koster 114.900 kr plus levering.

Jeg synes godt om bilen, set på nettet og havde planen om at se den mandag, det skriver jeg så til forhandleren som så ringer til mig.
Han siger af sig selv det er en af deres demo biler. Jeg siger jer, der blev jeg godt nok på en måde skuffet. Hvorfor skriver de det ikke i annoncen.

Men hvad synes du man skal være obs på, ved Demo biler.
Eller der det lige meget, pga det lave km tal ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Fiesta 5000 km Demo
  • #1   25. jan 2014 En demo bil kan jo sagtens være kørt af deres sælger

Hvorfor skuffer det, når den uanset hvad har kørt 5000km?

• #2   25. jan 2014 nye motorer skal have godt med omdrejninger når de er driftsvarme, lige fra 1. KM, så det kan være at legeringen i motoren er hærdet bedre end sådan du selv ville køre i din egen de første KM

• #3   25. jan 2014 Skuffer det? Hvad havde du regnet med? 5000km?

• Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

#4   25. jan 2014 Hvorfor skuffet ? Fordi jeg under Demo bil forstiller mig 200 andre har kørt i. Eller er det bare mig som tænker sådan.
    Ser i, jeg har aldrig købt en så ny bil før og har mildest ikke forstand på det.

• Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

#5   25. jan 2014 En fra Facebook skriver følgende:

"demo biler er folk ligeglad med når de prøver dem så de får tit tæsk for og se hvad de kan og det er ikke godt på en kold motor så chancen for at den ikke er blevet behandlet godt er meget stor det er min mening"

• #6   25. jan 2014 Det er en risiko du løber, når du køber brugt bil. En bil med 200.000 på klokken kan også have haft dårlige ejere, som har tævet den rundt overalt. Hvis du ikke kan leve med usikkerhed, så køb en ny. Eller gennemgå den brugte fra top til tå og udskift alle tænklige sliddele / væsker efter køb.

Men hvis folk endelig skal ud og tæske en demobil, så tror jeg de færreste vælger en Ford Fiesta.

• #7   25. jan 2014 Du forhandler dig forhåbentlig frem til 2 års garanti smiley hvorfor så være bekymret?

• zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 215
    #9   25. jan 2014 En ny bil med 5000 km hos en forhandler er da stort set altid en demo, men det kan være lige fra udlejning prøvekørsel, men kan også være en sælger eller værkføre der har til og fra arbejde... Bilen har jo kørt 5000 km men behøver den ikke være ringe af... Forstår egentligt ikke du er skuffet de lækker jo ikke skjul på den ikke er ny

• #10   25. jan 2014 Du får jo stadig garanti på bilen. Selvom det er en demo bil, så er det jo stadig fabriksgaranti på hele bilen. Så der er da ikke nogen grund til at blive skuffet der.

• zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 215
    #11   25. jan 2014 Men husk nu de 2 års fabriks garanti gælder fra første ind reg dato, ikke den dag thomas z køber

• Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

#12   26. jan 2014 Tak, for alle jeres svar.
    Skal de på den demo i morgen, hvis vejret ikke bliver alt for skidt, Dmi varsler jo snestorm smiley

• #13   26. jan 2014 Min gode ven købte en opel mireva som demo. Den lavede konstant småfejl viskere der ikke gad køre. Så kunne man køre 200meter eller slukke og tænde bilen igen og så ville de godt. Håndbremse der trak sig selv midt på motorvejen. Blæser knapper der fil radioen til at skrue op og ned og en masse andre små periodiske fejl han fik ophæver handlen efter et langt tovtrækkeri. Han hat nu købte en fiesta 125turbo titanium med stort set alt og den køre fint. Men han vil aldrig købe en demo bil igen. Har også kørte en del demobiler og de har Det ofte hårdt. Min anden ven snakkede om en Golf VII 122hk turbo den havde kørte noget der minder om 13km/l i skidt følge computeren der gerne et tegn på den få lov at leve.

• Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

#14   26. jan 2014 SøPropel.

Tak for din historie.
    Men en bil der har kørt 3500 km og ikke 5000 som jeg kom til at skrive kan da ikke være med fejl og husk forhandleren skal jo oplyst om fejl på en evt bil og nedskrive dem i slutseddelen. Og ellers er det jo bare tilbage med handlen.,

Kommentér på:
Ford Fiesta 5000 km Demo

Annonce