{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aygo..107.. c1.???
  • #1   28. jan 2014 Den kører med kæde, er ved et citroën værksted, de fejler aldrig noget! de kører og kører

  • #2   28. jan 2014 Det er et lokum lige meget hva du vælger, men skal det være en af de 3, ville jeg vælge en aygo da den har separate skærmkanter i bag, hvor c1 og 107 har bagdøren som skærmkant, de har det med at være utæt og lukke vand ind..

  • #3   28. jan 2014 Aygo.. primært fordi det er en toyota smiley

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.291
    #4   28. jan 2014 de har kæde , men det er en hatteæske af rang uanset om man vælger fransk eller toyota, yotaen med aircon kan lige toppe 100 med aircon på fuld skrald o_O

  • #5   28. jan 2014 lyder ikk som en bil man for den store køre glæde i, hva har vi ellers på markedet hvor man kan køre billigt??

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.291
    #6   28. jan 2014 definer billigt ??

    langt på literen og billig ejerafgift eller billig at skrue på samt billige stumper ??



  • #7   28. jan 2014 Klart Aygo ! Det er en cool lille bil og den køre godt og så er det en Toyota! Jeg skal aldrig have fransk bil igen..! Jeg har nu kørt 130 i en Aygo og har lige været nede og prøve den nye model til konen og den køre sgu os godt og er ret fed af en lille bil syntes jeg..

  • #8   28. jan 2014 billig ejer afgift køre langt litteren,, og lyder jo ikk til der er de store problemer med dem.

  • #9   28. jan 2014 Uanset hvad, så gå efter en, hvor der er eftermonteret inderskærme i bag og gerne kombineret med en undervognsbehandling.

  • #10   28. jan 2014 Min c1'er har rundet de 170 km/t smiley

  • #11   28. jan 2014 Køb en helt ny Spark til 60.000,- så bliver du sku ikke billigere kørende.

  • #12   28. jan 2014 Spark er så også en ren plastik bil og der er ikke så meget som antydningen af udstyr i til den pris.. Selv sæderne er så hårde at man lige så godt kan sidde på en plastik kasse..

  • #13   28. jan 2014 Du var aldrig en fed køreroplevelse i nogen af dem. Men ville tage den jeg kunne få billigst og kørt min. Km.

  • #14   28. jan 2014 Den franske trio rådner for et godt ord - særligt oppe ved forrudekanten.

  • #15   28. jan 2014 Bare lige til info.
    Så er aygo, c1, 107 den samme bil.
    de har bare hver deres finish med hensyn til kofange og lygter.
    ellers er det samme motor, gearkasse osv.
    så vælg den du syntes er pænest, og får mest value for noney smiley
    Har nu ejet en helt ny Citroen C1 i snart et år, og de eneste jeg er træt af, er selvfølgelig at den er lidt sløv, men ellers at sæderne ikke støtter i siderne, så hvis du skal tage et skarpt sving, glider du på sædet.
    og så virker den slasket med standart undervogn, dette kan rettes med en sænkning smiley


  • #16   28. jan 2014 Chris, jeg har selv haft en, og nej det er da ikke verdens mest luksuriøse bil, men til den pris, så er det sku en fin bil.

  • #17   28. jan 2014 "Til den pris" - man kan få rigtig meget fin brugt, men nyere, bil for de 70.000 sådan en kasse koster smiley

  • #18   28. jan 2014 Dr. House
    Tror Thomas henviser til en spark, som bliver solgt til 60.000 kr lige nu smiley
    Og ja, du kan få meget brugt for 60.000 kr..
    Men du får ikke meget brugt, der er lige så økonomisk og med 3 år garanti til den pris...


  • #19   28. jan 2014 Ingen af de 3, for der er forlidt plads i dem. Køb en alto, der er plads nok jeg er 185 høj og kan sagtes sidde i den uden problemmer også bagi

  • #20   28. jan 2014 Lige så økonomisk mht. hvad?!

  • #21   28. jan 2014 Dr. House
    Km/l, grøn ejerafgift og forsikring?
    Og reparationer de næste 3 år?


  • #22   28. jan 2014 Chevrolet forsikring er så vidt jeg husker udgået, km/l er en fantasiopgivelse på de små potter, men grøn ejerafgift, bevares, dén er da billig fordi der er opgivet så lavt et forbrug smiley

  • #23   28. jan 2014 Dr. House
    Og selvom deres tilbud er udgået, er forsikringen stadigvæk billigere på en 1,0 end en 2,0..
    Km/l passer meget godt, min går fra 16-22 km/l. smiley


  • #24   28. jan 2014 Jeg tænker vi giver det samme for Golfen kontra en Spark... 16 er da også pænt langt fra opgivelsen på sådan en? smiley

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.291
    #25   28. jan 2014 og der skal lige tænkes i folk der ikke har penge , der er nogle gode financeringsordninger hos bilforhandlere for dem der ikke kan låne penge eller har dem i baglommen

  • #26   28. jan 2014 Det kan godt være, men jeg er også "kun" 22 år smiley
    16 er ved bykørsel, så det er skam ganske udmærket..
    Blandet ligger den på 19 km/l smiley


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.291
    #27   28. jan 2014 det er nok 60% grundlag for at den slags møgkasser kan sælges i så stort antal i DK

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.291
    #28   28. jan 2014 for helvede

    tager mig selv i at virke som sur gammel nisse

    det var ikke med vilje BG smiley


  • #29   28. jan 2014 Jeg har en spark. Fin bil og fint med plads bagi

    Køre og starter
    Jeg ar fået den op på 15 km l.

    Jeg har ikke fortrudt købet:)


  • #30   28. jan 2014 Jeg forstår bare ikke. Hvis man vil have bare LIDT køreglæde, en bil der går langt på literen, er billig i stumper og driftsikker som bare fanden, ville jeg nok smide 60k efter en Golf V 1.9 TDi i stedet... Der er MILEVID forskel i oplevelsen af bil!

  • #31   28. jan 2014 Up? Up! Up:-P

  • #32   28. jan 2014 Hvad med den nye i10 ? Rumlig i forhold til de andre små æsker, okay meget udstyr og 5 års garenti

  • #33   28. jan 2014 Har selv en C1 som pendler bil til job hverdag landevej kan ik køre billigere. Det kører sku ok ikke så dårlige og køre i som folk øffer om. Men smid den lige igen engang pave ved køb det givet godt ud lyddæmper også lidt.

  • #34   28. jan 2014 Har ejet en 107er fra 2008 i 6 dage. Jeg havde taget den i bytte, for en bil jeg solgte.
    For det første synes jeg at det var en munter lille bil at køre. Gearskiftet sutter, men ellers har den en sjov lyd og er i det hele taget OK underholdende...
    De koster ikke en skid i indkøb, og som jeg kan læse mig frem til i denne tråd, så kører de ret problemfrit.
    Jeg ville gå efter den bil, der ser ud til at være det bedste køb. Altså udstyr, historik osv. Husk at en ny er billig og derfor bør en brugt være meget billig. Jeg solgte min 2008er med isofix og omdrejningstæller, med 140.000 km på klokken og en helt ajourført servicebog hos Peugeot til 35K. Det er nok prisniveauet. Bilerne er ikke specielt godt rustbehandlet, men til den pris for så "ny" en bil, går det ikke helt galt...
    Jeg ville glemme alt om gamle biler, som med garanti vil være dyrere at holde kørende.
    Små biler små udgifter, store biler... you know smiley


  • #35   28. jan 2014 Så du vil argumentere for at en 107'er fra 2008 er mere driftsikker end en G5'er fra 2005?

  • #37   28. jan 2014 smiley

  • #38   28. jan 2014 De fejler sjældent noget. Den med at den kun kan køre 100 med A/C tændt er en kæmpe løgn.

    Ang køreglæde, så er det selvfølgelig en lille billig bil, men hånden på hjertet, så synes jeg hverken en Up, Ka eller Twingo kører bedre. Overhovedet ikke.

    Og jeg havde valgt en toyota. Samme teknik i alle 3 biler, men Aygoen er bare den pæneste.


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.291
    #39   29. jan 2014 kæmpe løgn ?? lidt modvind (3ms) eller lidt op ad bakke så mister den pusten med AC på fuld smajer , det er prøvet i en aygo med 40k på klokken så det er ikke fordi den er kørt helt i sænk

  • #40   29. jan 2014 Det er jo også en øko bil man kan ik få det hele har selv C1 vil man køre billigt og langt på liter. Så den fin men vil man også have bil med overskud af kræfter tja vælg noget andet :-). De to ting hænger alligevel ik sammen

  • #41   29. jan 2014 @dr. House.

    Jeg tror helt sikkert at en Golf V vil være dyrere i drift end en C1, 107 eller Aygo hvis du lægger alle udgifter, samt afskrivning sammen.
    Jeg havde kun min 107er i 6 dage, i forbindelse med at jeg tog den i bytte i en handel med min gamle bil.
    Jeg kører selv BMW E60, og kunne aldrig finde på at købe en bil af den størrelse. Men det er en prioritering. Små biler små udgifter, store biler store udgifter... Det har 22 biler på CVet lært mig...


  • #42   29. jan 2014 dem der siger de ikke vil eje en fransk igen skal så nok holde sig fra en aygo.
    ja motoren er toyota men hvem tror i der har lagt teknikken til


  • #43   29. jan 2014 nogen der ved om Suzuki splash er et bedere valg, og hva den så koster i grøn afgift??

  • #44   29. jan 2014 Roadrunner > Jeg er bestemt ikke enig. En ubehandlet (mht. pava o.l) C1 vil være skrotningsmoden efter 8 år, hvis mine erfaringer fra div. synshaller ikke svigter... Det er ikke tilfældet med Golfen. En brugt Golf V er et bedre køb end en C1 mht. afskrivning - procentmæssigt smider C1 MEGET mere, samtidigt med at man kører rundt i en VÆSENTLIGT mere usikker bil.

    Jeg kan simpelthen ikke forstå de unge mødre der køber en bette potte, og sætter deres barn ind på bagsædet af den.

    Og det der langt på liter er en fis i en hornlygte. Jeg kender et par stykker der har dem, og så snart man kommer på motorvejen eller ligger og tøffer rundt inde i byen, kommer man svært over 15 km/l...


  • #45   29. jan 2014 Dr. House

    Nu er det jo et hypotetisk senarie, at en C1 fra 2006 er skrotningsmoden. Den kan den måske godt være, hvis den har stået nær vesterhavet, aldrig blevet vasket og i øvrigt får en masse dybe skrammer. Den 107er jeg havde var som sagt fra 2008, havde kørt 140K og ville let kunne køre 4 år mere...
    En Golf V koster hurtigt 70K i rimelig stand, og har kørt en del kilometer, hvis den skal ned i den pris. Den koster over 4K i ejerafgift, hvilket er nok til en årlig undervognsbehanling af en lille bil.
    Til sammenligning kan du få en 2013 Peugeot 107 med ca. 10.000 km på klokken, forsat fabriksgaranti og en årlig ejerafgift på en plovmand. Brændstoføkonomien vil nok være bedst i den lille nye bil, men på en god dag og det rigtige kørselsmønster bliver de ens.
    Lad os regne med at begge biler (Peugeot'en kan jo få en årlig undervognsbehandling) holder lige længe. Så er service og reperationsomkostningerne nok lavest på den lille bil. Dæk, bremser, filtre, udstødning osv koster altså intet til de små biler. Desuden skal der ikke komme noget uforudset på dyser, pumpe eller andet på en dieselbil, før hele regnestykket tilter.
    Jeg kan sagtens forstå at nogen vil vælge Golfen frem for den lille dåse, men den bliver altså ikke billigst at køre i...


  • #46   29. jan 2014 Roadrunner > Wow, 140k og kunne køre 4 år mere. Det ville give ca. 180.000 km og 10 år - det er satme ikke meget for en bil... Den samme kørsel i Golfen og 107'eren vil give det samme brændstofforbrug, hvis ikke i Golfens favør på motorvejen.

    Jeg forstår ikke du vil gøre Golfen så dyr i dele. Den er ikke nævneværdigt meget dyrere i dele - bl.a. vil au2parts have 2 kr. mere i indkøb for et filter til en C1, end til en G5er, faktisk. smiley Udstødningen er i runde tal det samme...

    Jeg afventer stadig din holdning til sikkerheden i de små smiley

    Jeg forstår ikke grunden til at købe en af de små, udover de er sindssygt rundhåndede med finansieringen af dem. Hverken driftsikkerhed, brændstoføkonomi, kørekomfort, eller generel sikkerhed taler for dem. Udover brændstoføkonomien PÅ PAPIRET. Og læg nu bare argumentet om vægtafgift på hylden... Værditabet skal nok gøre kål på dén difference smiley


  • #47   29. jan 2014 Spark er udsolgt, får den til 60,000kr... Går du ned til Chevrolet , prøver de at sælge en til 80,000kr.... De er smarte... Hyundai i10 er nok den bedste i klassen.

  • #48   29. jan 2014 Dr. House

    Vi bliver nok ikke helt enige. Det er som sådan også fint nok. Jeg tror bare ikke på at Golfen kommer bare i nærheden af driftsøkonomien i en ny eller næsten Microbil.
    De små er solide og meget driftsikre, hvilket flere også bekræfter i tråden her.
    Omkring sikkerheden, er Golfen naturligvis bedst, såfremt den er i orden. Husk at den runder 10 år. Rust, dårlig historik og andre fejl kan faktisk gøre den mere usikker at køre i, end en ny lille bil med 5 stjerner, på trods af at det er i en mindre klasse.
    Vil du være sikker er en Hummer nok et bedre valg end en Golf...
    Og så er der altså en anden ret vigtig ting i regnestykket... Golfen har kørt langt og er som sagt ved at være gammel. Det er altså dyrt, hvis der ryger en turbo, dyser, pumpe, eller andre vitale stumper i en dieselmotor. Der er ingen garanti...
    Men jo, ville selv vælge en større bil. Jeg tror bare stadig på at den lille bil er langt den billigste at holde kørende, i både afskrivning og vedligehold.


  • #49   29. jan 2014 En Hummer er importeret som lastbil så vidt jeg husker, og derfor er der ikke krav om crashtest, så det må guderne vide smiley

    Jeg vil holde på, at en Golf der har kørt 100.000 km, burde der stadig være 100.000 tilbage i, såfremt den bliver holdt med alm. vedligeholdelse. smiley Det samme kan man formenligt ikke sige om de små kasser.

    Og afskrivningen? Den er større på ny mikrobil end en G5'er... A garanterer. smiley


  • #50   29. jan 2014 Dr. House
    Sikkerheden i en spark er "udmærket", og den klare sig bedre end både en Ford Fiesta og Yaris som er et tand større ifølge denne her test:

    http://b.bilen.dk/bilnyheder/2014/01/smaabiler-dumper-i-ny-crashtest/

    Derudover så passer tallene omkring brændstof økonomi da meget godt?

    Men selvfølgelig vil en golf til 400.000 kr da være bedre end en Spark til 60-100.000 kr, det er korrekt ja.. Men du gør dem værre end de er.


  • #51   29. jan 2014 Nej, en Golf til 60.000 brugt... Ikke en Golf til 400.000 (der i øvrigt kostede typisk 250-270 fra ny).

    Jeg gør dem da ikke værre end de er - hvad vil du helst køre galt i - en nyere Golf eller en Spark? Sammenligner den jo ikke mod andre mikrobiler, der kan den være nok så plastic fantastic... Jeg har kørt i en Spark i sidevind samt på glatte veje - pænt nej tak, må jeg nok melde. Så hellere noget af lidt bedre dimensioner, der er knapt så levende.


  • #52   29. jan 2014 Dr. House
    Ford Fiesta, Toyota Yaris og Honda Jazz er da ikke mikro biler, er de?
    Jeg vil hellere køre galt i min spark, end en Golf IV.. Sådan er vi så forskellige..
    En Golf IV har hvad, fire airbags og ABS? Det er vidst det..


  • #53   29. jan 2014 "Det betyder dog ikke, at Spark er sikkerheden selv. Dens samlede vurdering er blot »Acceptabel« og ikke den bedre vurdering »God«."

    Nu snakker jeg om en Golf V, det er sjovt som du overser det gang på gang...


  • #54   29. jan 2014 Nå, jeg vil smutte til familiefødselsdag. God dag, rødder!

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #55   29. jan 2014 107.. c1 og aygo er samme bil... det er samme toyota motor der sidder i, og de bliver samlet på samme fabrik.
    Jeg har en 107'er og den er helt fin. kørt 130.000 så kører self perferkt. De larmer dog om vinteren (motoren tikker) men det er der så mange der gør.

    Du får hvad du betaler for. Man sidder jo i en stor gokart, og derfor er affjedringen ikke fantastisk, man mærker lidt kloakdæksler osv man kører over.
    Desuden kan de lukke lidt vand i, men har fået forstærket lister så den gør det ikke.

    Jeg valgte peugeot 107 da den har omdrejningstæller, (c1 har vidst også på de lidt dyrer modeller).

    Har du flere penge vil jeg overveje en VW UP eller endnu bedre en Yaris. Jeg selv køber nok en Yaris om et par år når jeg sælger min nuværende peugeot.


  • #56   29. jan 2014 daniel P
    du argumentere økonomi i en spark... en lille pisse øse der er mindre end min seat ibiza 6L..
    du kan få den helt op på 15km/l... hold da op... så skal jeg da aldrig have mig en spark.. skal jeg køre rundt i sådan en pisse æske skal den dag over de 20.
    min ibiza kører omkring 16.. og der er da plads til både mig og dem bagved, samtidig er den betydeligt kønnere end en spark og kvaliteten er noget højere.. ja der står audi på samtlige stumper.

    så nej.. det bliver sgu stadig c1, 107 eller aygo i mit tilfælde.. lille frisk dåse med langt på literen, og så ser de sgu rimelige ud med et par alu på.


  • #57   29. jan 2014 det skal tilføjes at jeg ikke kører økonomisk i min ibiza..
    gjorde jeg det ville vi nok ligge nærmere de 18 på literen.


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #59   30. jan 2014 Voldeligvolvo, kan du fortælle om det også er meget normalt når de klikker i motoren ved accelration her i kulden? (kun koldt vejr) mvh.

  • #60   30. jan 2014 Gør dig selv den tjeneste , prøv en Toyota iq , min den næste bil bliver iq igen.

  • #61   30. jan 2014 16-22km/l.. det lyder ligesom en gammel 1,5 vtec med 114hk og 4 rigtige døre. Utroligt at man formår at fremstille økonomiske biler som uøkonomiske

  • #62   30. jan 2014 Spørgsmålet er ikke om 16 km/l er uøkonomisk. Spørgsmålet er hvor langt det er fra de forudsætninger under hvilke de bliver solgt.

  • #65   30. jan 2014 Han tænker vel på tolerancer der får motoren til at snakke lidt, forkert olie ift. klimaet e.l.?

  • #67   30. jan 2014 Vent til efteråret, der kommer der en ny udgave af aygo!

  • #71   1. feb 2014 Der er mange interessante og gode microbiler på markedet i dag.
    Bare husk, at hvis du skal køre langt hver dag, så er komfort og sikkerhedsniveauet i en micro ikke på højde med større biler.
    Men de er driftsikre og så er det usandsynligt billig kørsel.

    Jeg synes de mest interessante microer er overnævnte trio, Hyundai i10, Kia Picanto og VW Up, Skoda Citigo, Seat Mii...

    Og ja, det er altid sjovest at købe den nye model, men prisen stiger nok også betragteligt, i forhold til de knaldtilbud som de f.eks. kører på 107, C1, Aygo.

    Jeg har hørt skidt om Chevrolet Spark, men har aldrig selv kørt den, så aner ikke om det passer...


  • #74   1. feb 2014 har også luret lidt på opel corsa efter årgang 07. den fås i en 1,2 med 3 cyl, og en 1,4 med 4 cyl. den syntes jeg også godt om,, er der noget skidt at sige??

    mvh lars


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #75   3. feb 2014 Spørgsmålet lyder, aygo..107.. c1.???
    Svaret må være hvad du selv synes er pænest. Indvendigt er der ingen forskel på dem, og motor og gearkasse er det samme. Karrossen til trillingerne er Fransk og motorteknikken er Toyota.
    C1 er lidt mere besværlig at skifte forlygte pære på, end de 2 andre.
    Toyota i Maribo har haft Aygo til service som havde rundet 300.000 km, og det eneste der i den tid havde været skiftet var kobling bremser og dæk, udover de alm service eftersyn.

    Som altid vil der være whiners som kritisere alt andet end det de selv køre i. og mange af dem har aldrig selv kørt det de er så kloge på.

    Så mit endelige svar må være, tag ud og prøv dem alle 3, og vælg den du bedst synes om, eller smut forbi citybugowners.dk og stil dine spørgsmål der, de ved hvad de snakker om.



  • #78   4. feb 2014 Det her bliver den længste tråd i Bilgalleri's historie hvis vi blir' ved smiley

  • #79   4. feb 2014 ja og har været ude og prøve en aygo,, det bliver så ikke sådan en bil jeg køber,,

    men har luret lidt på en corsa i stedet,, nogle + eller minus ved sådan en. den model der kommer i slut 2006


  • #80   4. feb 2014 snup en kia picanto istedet.. få den med udstyr. det er en ret lækker og smart lille kasse.

  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #81   18. mar 2015 Whatever, køb lige hvad du vil men husk at der er minus ved alle biler.

    Held og lykke med dit køb.


  • #82   18. mar 2015 indlægget er et år gammel, mon ikke han har købt en bil smiley


Kommentér på:
aygo..107.. c1.???

Annonce