2.272 visninger
|
Oprettet:
aygo..107.. c1.??? {{forumTopicSubject}}
Står og overvejer at købe en af ovennævnte biler,, hva skal man vælge,, er der noget negativt ang de biler, eller suser de bare afsted uden fejl, ?? vi snakker ikk en helt ny bil.
og har den tandrem??
mvh lars
mar 2009
Følger: 60 Følgere: 60 Biler: 6 Emner: 32 Svar: 487
apr 2006
Følger: 137 Følgere: 128 Biler: 9 Emner: 75 Svar: 467
okt 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 113 Svar: 351
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.294
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 274
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.294
langt på literen og billig ejerafgift eller billig at skrue på samt billige stumper ??
apr 2006
Følger: 53 Følgere: 53 Biler: 12 Emner: 13 Svar: 95
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 274
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
jan 2012
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 39
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
apr 2006
Følger: 53 Følgere: 53 Biler: 12 Emner: 13 Svar: 95
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 5 Emner: 50 Svar: 349
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
feb 2008
Følger: 44 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 194
Så er aygo, c1, 107 den samme bil.
de har bare hver deres finish med hensyn til kofange og lygter.
ellers er det samme motor, gearkasse osv.
så vælg den du syntes er pænest, og får mest value for noney
Har nu ejet en helt ny Citroen C1 i snart et år, og de eneste jeg er træt af, er selvfølgelig at den er lidt sløv, men ellers at sæderne ikke støtter i siderne, så hvis du skal tage et skarpt sving, glider du på sædet.
og så virker den slasket med standart undervogn, dette kan rettes med en sænkning
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.303
Tror Thomas henviser til en spark, som bliver solgt til 60.000 kr lige nu
Og ja, du kan få meget brugt for 60.000 kr..
Men du får ikke meget brugt, der er lige så økonomisk og med 3 år garanti til den pris...
aug 2006
Følger: 147 Følgere: 142 Biler: 5 Emner: 101 Svar: 726
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.303
Km/l, grøn ejerafgift og forsikring?
Og reparationer de næste 3 år?
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.303
Og selvom deres tilbud er udgået, er forsikringen stadigvæk billigere på en 1,0 end en 2,0..
Km/l passer meget godt, min går fra 16-22 km/l.
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.294
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.303
16 er ved bykørsel, så det er skam ganske udmærket..
Blandet ligger den på 19 km/l
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.294
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.294
tager mig selv i at virke som sur gammel nisse
det var ikke med vilje BG
jul 2007
Følger: 72 Følgere: 115 Biler: 2 Emner: 322 Svar: 509
Køre og starter
Jeg ar fået den op på 15 km l.
Jeg har ikke fortrudt købet:)
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
jul 2007
Følger: 50 Følgere: 52 Biler: 8 Emner: 5 Svar: 180
jan 2012
Følger: 20 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 213 Svar: 1.180
okt 2003
Følger: 106 Følgere: 101 Emner: 93 Svar: 2.117
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
For det første synes jeg at det var en munter lille bil at køre. Gearskiftet sutter, men ellers har den en sjov lyd og er i det hele taget OK underholdende...
De koster ikke en skid i indkøb, og som jeg kan læse mig frem til i denne tråd, så kører de ret problemfrit.
Jeg ville gå efter den bil, der ser ud til at være det bedste køb. Altså udstyr, historik osv. Husk at en ny er billig og derfor bør en brugt være meget billig. Jeg solgte min 2008er med isofix og omdrejningstæller, med 140.000 km på klokken og en helt ajourført servicebog hos Peugeot til 35K. Det er nok prisniveauet. Bilerne er ikke specielt godt rustbehandlet, men til den pris for så "ny" en bil, går det ikke helt galt...
Jeg ville glemme alt om gamle biler, som med garanti vil være dyrere at holde kørende.
Små biler små udgifter, store biler... you know
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
okt 2003
Følger: 106 Følgere: 101 Emner: 93 Svar: 2.117
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Ang køreglæde, så er det selvfølgelig en lille billig bil, men hånden på hjertet, så synes jeg hverken en Up, Ka eller Twingo kører bedre. Overhovedet ikke.
Og jeg havde valgt en toyota. Samme teknik i alle 3 biler, men Aygoen er bare den pæneste.
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.294
okt 2003
Følger: 106 Følgere: 101 Emner: 93 Svar: 2.117
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
Jeg tror helt sikkert at en Golf V vil være dyrere i drift end en C1, 107 eller Aygo hvis du lægger alle udgifter, samt afskrivning sammen.
Jeg havde kun min 107er i 6 dage, i forbindelse med at jeg tog den i bytte i en handel med min gamle bil.
Jeg kører selv BMW E60, og kunne aldrig finde på at købe en bil af den størrelse. Men det er en prioritering. Små biler små udgifter, store biler store udgifter... Det har 22 biler på CVet lært mig...
jan 2005
Følger: 9 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 760
ja motoren er toyota men hvem tror i der har lagt teknikken til
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 274
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
Jeg kan simpelthen ikke forstå de unge mødre der køber en bette potte, og sætter deres barn ind på bagsædet af den.
Og det der langt på liter er en fis i en hornlygte. Jeg kender et par stykker der har dem, og så snart man kommer på motorvejen eller ligger og tøffer rundt inde i byen, kommer man svært over 15 km/l...
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
Nu er det jo et hypotetisk senarie, at en C1 fra 2006 er skrotningsmoden. Den kan den måske godt være, hvis den har stået nær vesterhavet, aldrig blevet vasket og i øvrigt får en masse dybe skrammer. Den 107er jeg havde var som sagt fra 2008, havde kørt 140K og ville let kunne køre 4 år mere...
En Golf V koster hurtigt 70K i rimelig stand, og har kørt en del kilometer, hvis den skal ned i den pris. Den koster over 4K i ejerafgift, hvilket er nok til en årlig undervognsbehanling af en lille bil.
Til sammenligning kan du få en 2013 Peugeot 107 med ca. 10.000 km på klokken, forsat fabriksgaranti og en årlig ejerafgift på en plovmand. Brændstoføkonomien vil nok være bedst i den lille nye bil, men på en god dag og det rigtige kørselsmønster bliver de ens.
Lad os regne med at begge biler (Peugeot'en kan jo få en årlig undervognsbehandling) holder lige længe. Så er service og reperationsomkostningerne nok lavest på den lille bil. Dæk, bremser, filtre, udstødning osv koster altså intet til de små biler. Desuden skal der ikke komme noget uforudset på dyser, pumpe eller andet på en dieselbil, før hele regnestykket tilter.
Jeg kan sagtens forstå at nogen vil vælge Golfen frem for den lille dåse, men den bliver altså ikke billigst at køre i...
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
Jeg forstår ikke du vil gøre Golfen så dyr i dele. Den er ikke nævneværdigt meget dyrere i dele - bl.a. vil au2parts have 2 kr. mere i indkøb for et filter til en C1, end til en G5er, faktisk. Udstødningen er i runde tal det samme...
Jeg afventer stadig din holdning til sikkerheden i de små
Jeg forstår ikke grunden til at købe en af de små, udover de er sindssygt rundhåndede med finansieringen af dem. Hverken driftsikkerhed, brændstoføkonomi, kørekomfort, eller generel sikkerhed taler for dem. Udover brændstoføkonomien PÅ PAPIRET. Og læg nu bare argumentet om vægtafgift på hylden... Værditabet skal nok gøre kål på dén difference
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5831 Emner: 633 Svar: 5.089
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
Vi bliver nok ikke helt enige. Det er som sådan også fint nok. Jeg tror bare ikke på at Golfen kommer bare i nærheden af driftsøkonomien i en ny eller næsten Microbil.
De små er solide og meget driftsikre, hvilket flere også bekræfter i tråden her.
Omkring sikkerheden, er Golfen naturligvis bedst, såfremt den er i orden. Husk at den runder 10 år. Rust, dårlig historik og andre fejl kan faktisk gøre den mere usikker at køre i, end en ny lille bil med 5 stjerner, på trods af at det er i en mindre klasse.
Vil du være sikker er en Hummer nok et bedre valg end en Golf...
Og så er der altså en anden ret vigtig ting i regnestykket... Golfen har kørt langt og er som sagt ved at være gammel. Det er altså dyrt, hvis der ryger en turbo, dyser, pumpe, eller andre vitale stumper i en dieselmotor. Der er ingen garanti...
Men jo, ville selv vælge en større bil. Jeg tror bare stadig på at den lille bil er langt den billigste at holde kørende, i både afskrivning og vedligehold.
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
Jeg vil holde på, at en Golf der har kørt 100.000 km, burde der stadig være 100.000 tilbage i, såfremt den bliver holdt med alm. vedligeholdelse. Det samme kan man formenligt ikke sige om de små kasser.
Og afskrivningen? Den er større på ny mikrobil end en G5'er... A garanterer.
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.303
Sikkerheden i en spark er "udmærket", og den klare sig bedre end både en Ford Fiesta og Yaris som er et tand større ifølge denne her test:
http://b.bilen.dk/bilnyheder/2014/01/smaabiler-dumper-i-ny-crashtest/
Derudover så passer tallene omkring brændstof økonomi da meget godt?
Men selvfølgelig vil en golf til 400.000 kr da være bedre end en Spark til 60-100.000 kr, det er korrekt ja.. Men du gør dem værre end de er.
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
Jeg gør dem da ikke værre end de er - hvad vil du helst køre galt i - en nyere Golf eller en Spark? Sammenligner den jo ikke mod andre mikrobiler, der kan den være nok så plastic fantastic... Jeg har kørt i en Spark i sidevind samt på glatte veje - pænt nej tak, må jeg nok melde. Så hellere noget af lidt bedre dimensioner, der er knapt så levende.
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.303
Ford Fiesta, Toyota Yaris og Honda Jazz er da ikke mikro biler, er de?
Jeg vil hellere køre galt i min spark, end en Golf IV.. Sådan er vi så forskellige..
En Golf IV har hvad, fire airbags og ABS? Det er vidst det..
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
Nu snakker jeg om en Golf V, det er sjovt som du overser det gang på gang...
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
Jeg har en 107'er og den er helt fin. kørt 130.000 så kører self perferkt. De larmer dog om vinteren (motoren tikker) men det er der så mange der gør.
Du får hvad du betaler for. Man sidder jo i en stor gokart, og derfor er affjedringen ikke fantastisk, man mærker lidt kloakdæksler osv man kører over.
Desuden kan de lukke lidt vand i, men har fået forstærket lister så den gør det ikke.
Jeg valgte peugeot 107 da den har omdrejningstæller, (c1 har vidst også på de lidt dyrer modeller).
Har du flere penge vil jeg overveje en VW UP eller endnu bedre en Yaris. Jeg selv køber nok en Yaris om et par år når jeg sælger min nuværende peugeot.
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.938
du argumentere økonomi i en spark... en lille pisse øse der er mindre end min seat ibiza 6L..
du kan få den helt op på 15km/l... hold da op... så skal jeg da aldrig have mig en spark.. skal jeg køre rundt i sådan en pisse æske skal den dag over de 20.
min ibiza kører omkring 16.. og der er da plads til både mig og dem bagved, samtidig er den betydeligt kønnere end en spark og kvaliteten er noget højere.. ja der står audi på samtlige stumper.
så nej.. det bliver sgu stadig c1, 107 eller aygo i mit tilfælde.. lille frisk dåse med langt på literen, og så ser de sgu rimelige ud med et par alu på.
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.938
gjorde jeg det ville vi nok ligge nærmere de 18 på literen.
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
http://www.autoexpress.co.uk/toyota/aygo/64165/new-toyota-aygo-2014-price-specs-and-release-date
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
Bare husk, at hvis du skal køre langt hver dag, så er komfort og sikkerhedsniveauet i en micro ikke på højde med større biler.
Men de er driftsikre og så er det usandsynligt billig kørsel.
Jeg synes de mest interessante microer er overnævnte trio, Hyundai i10, Kia Picanto og VW Up, Skoda Citigo, Seat Mii...
Og ja, det er altid sjovest at købe den nye model, men prisen stiger nok også betragteligt, i forhold til de knaldtilbud som de f.eks. kører på 107, C1, Aygo.
Jeg har hørt skidt om Chevrolet Spark, men har aldrig selv kørt den, så aner ikke om det passer...
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 274
mvh lars
sep 2013
Følger: 1 Svar: 2
Svaret må være hvad du selv synes er pænest. Indvendigt er der ingen forskel på dem, og motor og gearkasse er det samme. Karrossen til trillingerne er Fransk og motorteknikken er Toyota.
C1 er lidt mere besværlig at skifte forlygte pære på, end de 2 andre.
Toyota i Maribo har haft Aygo til service som havde rundet 300.000 km, og det eneste der i den tid havde været skiftet var kobling bremser og dæk, udover de alm service eftersyn.
Som altid vil der være whiners som kritisere alt andet end det de selv køre i. og mange af dem har aldrig selv kørt det de er så kloge på.
Så mit endelige svar må være, tag ud og prøv dem alle 3, og vælg den du bedst synes om, eller smut forbi citybugowners.dk og stil dine spørgsmål der, de ved hvad de snakker om.
jan 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 51 Svar: 212
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 274
men har luret lidt på en corsa i stedet,, nogle + eller minus ved sådan en. den model der kommer i slut 2006
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.938
sep 2013
Følger: 1 Svar: 2
Held og lykke med dit køb.
jan 2012
Følger: 20 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 213 Svar: 1.180
aygo..107.. c1.???