{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.540 visninger | Oprettet:

VW Up! Hvid eller sort erfaring {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har besluttet mig at jeg skal have en VW Life Up! Jeg har idag stået og studeret de to farver jeg står og skal vælge imellem og vil gerne høre hvad i mener.

Jeg tænker sort er en farve der aldrig bliver umoderne, den er stilet og generelt bare flot.
En hvid derimod er meget frisk og ungdommelig, men vil den kunne sælges om f.eks 5 år?

Til jer der generelt har sorte eller hvide biler eller har haft begge, hvordan er jeres erfaringer så med overflade ridser, snavs osv. Hvilken holder bedst i løbet af årene hvis den bliver vasket engang om ugen?

For nogen virker dette indlæg måske dumt men kunne godt tænke mig at høre hvad folk har haft af erfaringer og hvad folk selv synes om up'en i de to farver. Som sagt er jeg i dilemma fordi jeg ser begge farver lige pæne på hver deres måde.
(Bilen bliver med tonede ruder som eksempel på billede)

Tak på forhånd

http://i62.tinypic.com/2zgu33k.jpg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Up! Hvid eller sort erfaring
  • #1   29. jan 2014 Alle har en hvid up...de er røv kedelige smiley

Sort eller tungstens sølv er de flotteste farver til dem.

På den sorte passer bagklappen også noget bedre, nu hvor det er sort glas smiley

• #2   29. jan 2014 enig med casper.... de bliver lige beskidte at se på så der er ingen forskel... udover sort er pænere

• #3   29. jan 2014 Tænkte nemlig også på bagklappen. Den er meget iøjenfaldende på andre farver end sort og andre mørke farver. Men tak for svar smiley
    Når man spørg venner og familie er svarene 50/50 så ville også lige høre her

• #4   29. jan 2014 Jeg er personligt selv til hvide biler, jeg synes tit de sorte får en kedelig lak, men det afhænger jo igen af om du får givet den noget voks der kan hærde, så mindsker du også chancen for vaske ridser osv, og så vask den med en vaske handske med en god kvalitet polymer (voks) shampoo så den hele tiden har en hinde den kan slide på i stedet for at gøre lakken mat.

på en hvid bil ser du hurtigt snavs, men ikke så meget ridser osv hvor imod på en sort, der vil du hurtigt se små ridser i lakken.

Jeg valgte min nye 2013 aygo i broncemetal, da den er en god blanding, men det er også bare en (hverdags) bil. mine 2 andre biler er hvide og får al den kærlighed de har brug for smiley

• #5   29. jan 2014 Har lige stået i samme situation da der skulle handlet Up til kæresten, og det blev en hvid up.
    Synes den sorte blir for kedelig at kigge på når bare alt er sort. Vi har så med carbon tag, hvilket gir et rigtig godt spil i det hele, og så er den sorte bagklap rigtig god kontrast til den hvide.
    Sort bil er generelt bare et helvede at holde. Hver en lille rids kan ses på dem. Har selv haft en sort golf, og det var sgu et helvede at holde den pæn i lakken.

• #6   29. jan 2014 Hvis det skal være en UP og ikke en af dens søster biler, skal den være sort.

Jeg syntes den bagklap ligner _ _ _ _. :), samtidig så den sorte runde indsugning på fronten, har de matchet i bag, men den er bare bilens farve på dem der ikke er sort, det syntes jeg ser for billigt ud smiley

• #7   29. jan 2014 Hvorfor skal den vaskes en gang hver uge ? Lakken er jo poleret og forseglet når du får den så intet skidt ville sætte sig fast, den skal bare have en hurtig gang med højtrykrenseren, alt andet ville være tåbeligt.
    Men helt klart den sorte,selvom det siges at den er meget mere tydeligt at se når den får ridser.

• #8   29. jan 2014 Grunden til at jeg siger den bliver vasket hver uge er fordi jeg altid er blevet hævet med min far med i vaskehallen som lille hver uge, så det er vel bare indgroet at det er bedst for bilen, men kan godt forestille mig at lakken ikke er så glad for det?

• #9   29. jan 2014 Den hvide ser du let flyverust. Et problem hvis du ikke vasker bilen særlig meget. Den sorte er fed men det er svært og se formerne på bilen. Jeg har en sort Touareg og synes den er så meget pænere i en mørke blå (selv om en sort touareg også er møg fed) men i sær upen er virkelig fed i konge blå eller night blue som de kalder den. Helt klar flottest
    Google vw up night Blue

http://img191.imageshack.us/img191/1108/ogeg.jpg

• #10   29. jan 2014 Jeg syntes den nye Blå er super fed, har du set den?

Jeg har en sort metal og ville have den da jeg næsten altid har kørt sorte biler. Syntes Sort er fedt til biler hvor imod Hvid er pt en mode farve. Går du 5-8 år tilbage var der næsten ingen hvide biler ud over dem der ikke havde råd til andet.

Omvendt ser du mere Up!'ens former (hvis man kan kalde det for det) bedre på en hvid bil og hvor bagklappen træder mere i kraft. Det syntes jeg er fedt.

En hvid bil er nok lettere at skjule småskrammer på hvor en Sort kræver en smule mere veligeholdelse i det lange løb.

Jeg valgte bla Sort metal da det er en lidt tykkere lak er kan bedre modstå stenslag end det en hvid kan. (ikke at en hvid er speciel dårlig til det)

http://www.bilgalleri.dk/galleri/282732-vw_up_black_edition

Edit : Du skal ikke være bange for at køre den i vaskehal når den er snavset eller en gang om ugen..

• #11   29. jan 2014 Jeg har hørt st den hvide har 10 HK mindre end den sorte. Tilgengæld er den grønne født med kompressor.

• #13   29. jan 2014 Den mørkeblå har jeg slet ikke tænkt på. Den er faktisk flot

10HK mindre? Så vidst jeg ved er der 60 HK og 75 HK

• #14   29. jan 2014 Synes vi skal stemme om det Maria ;-D jeg stemmer for mørkeblå. Der er få af den og den er røv fed. Så skal du bare have et par kapsler fra den nye bobbel på så den lige i skabet. Den er så flot i virkeligheden den night blue

• #15   29. jan 2014 http://www.zercustoms.com/news/images/Volkswagen/th1/2013-Volkswagen-Beetle-Convertible-UK-2.jpg

Alt for fede fælge mega retro men kunne være fedt til en night blue up

• #16   29. jan 2014 Bare husk på at den sorte og blå er metalfarver, hvilket gør bilen meget tungere (med alt det metal), og derfor meget langsom. Den hvide er ca 4 sek. hurtigere fra 0-100 og går ca 15 km/h mere.

• #17   29. jan 2014 bare husk man kan se vær en ridse på sort så hvid vil stå pænere i længere tid

• #18   29. jan 2014 Jeg synes faktisk at triangle fælgene som på billedet er rigtig fede smiley

Lige et andet dumt spørgsmål. F.eks de fælge på billedet, de er 16" hvor standarden er 14". Bruger den mere benzin af at køre med større fælge?

• #20   29. jan 2014 Gør dig selv en tjeneste. Køb noget andet end VW.

• #21   29. jan 2014 Min køre på originale 16" Jeg har ikke lagt mærke til at den skulle køre kortere. Den er jo samme dækbredde. Sætter du bredere dæk på, så falder økonomien også.

Syntes bare komforten ryger med alt over 14" på så lille en bil. Med 16" mærker man alt man køre over da undervognen ikke kan absorbere de stød den får godt nok som en større bil kan.

• #22   29. jan 2014 Følgens større betyder ikke Så meget. Det er rulle diameteren som tæller. Større fælge mindre comfort. Du kan godt sætte et par 15" på hvis de ikeer meget brede. Og så har en lavere profil. Det påvirker ikke benzin økonomien det vilde

• #23   29. jan 2014 Mente bare der var noget med store fælge og benzin økonomi smiley

Jeg synes stadig det er en utrolig svær beslutning. Den skal jo stå flot og kunne sælges om 5+ år uanset farve. Derudover skal det ikke være et helvede at have bilen kun på grund af farven. Må gå i tænkeboksen smiley

• #24   29. jan 2014 køb en sort, som er til at komme af med igen når den er brugt. gi den evt en gang folie i den farve du gerne vil ha den i.

• #25   29. jan 2014 Tobias hvorfor ikke det er ny teknologi og rigtig fine priser modsat c1, yago i20 106 osv. Forældre biler som man kun køber fordi man ikke ved bedre. Alt for dyrt og gammel teknik.

• #26   29. jan 2014 Lav en polo n6 om igen den i alle mulige farver. Troede seriøst ddt var en joke ..

• #27   29. jan 2014 Jeg har en hvid, den skal vaskes heeeeeele tiden smiley
    Den bedste farve jeg har haft rent Ridse Og beskidt mæssig er klart sølv, Sort derefter, og hvid til aller sidst!

• #29   30. jan 2014 Sorte biler siger mig ikke noget jomindre de er nyvasket, og det look er svært at holde på sorte biler. Samt ridser er utrolig nemme at se. Af de to farver havde jeg valgt hvid.. Og så skriver folk alle har en hvid up.. Tja, det er nu engang det folket vil ha - så nej jeg tror ikk du får problemer med at sælge den igen i hvid.

• #30   30. jan 2014 Valgte en i rød, for at den ikke skulle ligne alle andre andre ;0)
    Var meget i tvivl i starten, men synes nu det meget fedt den skiller sig lidt ud fra de mange i sort, hvide eller grå ;0)

Mensel

profilbillede
Kommentér på:
VW Up! Hvid eller sort erfaring

Annonce