{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Lars C
Lars C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjælp til nye vinterdæk {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har brug for nye vinterdæk til min Opel Corsa da vinterføret lige pt. gør at jeg har meget lidt vejgreb i mine 7 år gamle Goodyear sommerdæk med ca. 50.000 km. på bagen.

Dimensionerne på dækkene er 185/70/R14 88T.

Jeg ville gerne investere i et sæt Wintercontinental TS 850 men de fås ikke i den størrelse. Da jeg intet forstand på dæk har, ville jeg gerne have af- eller bekræftet om det er muligt at montere Wintercontinental. 185/65/R15 88T da de har opnået supergod test i både FDM og Adac.

Hvis ikke, hvilket vinterdæk ville i anbefale? Egenskaber i sne, is og vådt føre vægtes højt, komfort og rullemodstand er mindre væsentligt.

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til nye vinterdæk
  • #1   30. jan 2014 de dæk du kigger på er til 15 tommer fælge og du kører på 14 tommer så nej de passer ikke

men de fås i 185/65 R14

• #2   30. jan 2014 det er det ikke da du kører med 14 tommer og de andre er 15 tommer

• #3   30. jan 2014 AFL.DK har den i 185/70R14 og de er på lager...
    http://www.afl.dk/_dk/Shop/Lists;COV/Vinterd%C3%A6k/Continental-Vinterd%C3%A6k .... side 3

• Lars C
    Lars C Tilmeldt:
    jan 2014

#4   30. jan 2014 Undskyld min lidt dårlige formulering. Jeg er godt klar over at 15 tommer dækkene ikke kan sidde på mine 14 tommer original fælge. Ville købe 15 tommer fælge til at montere dem, men ved ikke om det overhovedet er en mulighed eller lovligt?

Euromaster har også dækkene i min størrelse, det der undrer mig er, at den størrelse ikke findes på Continentals egen hjemmeside. Ifølge den har de ingen 14 tommer dæk i den serie. Det gør mig en smule forvirret for jeg vil helst have nogle gode nye vinterdæk.

• #5   30. jan 2014 flot endnu en der køre rundt på sommerdæk tsk tsk ikke noget at sige til nogle folk køre galt .

• Lars C
    Lars C Tilmeldt:
    jan 2014

#6   30. jan 2014 Tak for din hjælpsomme kommentar. Til din orientering har jeg befundet mig på de danske veje i omkring snart 20 år og har aldrig været involveret i en trafikulykke. Jeg er ret opmærksom på at at køre efter forholdene, har altid fuld opmærksomhed på trafikken og lader mig ikke distrahere af noget når jeg kører bil. Det var der mange der kunne lære noget af.

Jeg behøver ikke en moralprædiken, så hvis du ikke har andet at tilføje så synes jeg du skulle holde dig væk fra denne tråd når du ikke har andet på sinde.

• #7   30. jan 2014 Ligemeget hvad str. du finder er TS det rigtige valg og kan varmt anbefales.

• #8   30. jan 2014 har lige sat TS850 på i samme størrelse som du nævner. de køre bare der ud af. (køre 300km til og fra arbejde om dagen) i nordjylland hvor der virkeligt er kommet noget sne, sjap og is. og de fungere sku bere rigtig godt.

+ de støjer ikke

• #9   30. jan 2014 kostede 2300kr leveret fra www.daekonline.dk

• #10   30. jan 2014 Vi har ts850 185/70-14 på vores corsa så de findes helt sikkert smiley

Det er forresten de bedste vinterdæk jeg nogen sinde har kørt på..

• #11   30. jan 2014 det er et kanon godt dæk.
    MEGET bedre end de Goodyear ultragrip 8 vi har på lige pt. (skoddæk til en alt for høj pris)
    næste gang bliver det TS igen

• Lars C
    Lars C Tilmeldt:
    jan 2014

#12   30. jan 2014 Tak for kommentarerne. Altid rart at få bekræftet at i synes dækkene er super gode da tests ikke altid er retvisende.

@bliss
    Er meget glad for at høre at du har dækkene på din Opel Corsa med samme dimensioner.

Så er det bare at få dem købt og monteret smiley

Tusind tak.

Kommentér på:
Hjælp til nye vinterdæk

Annonce