{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Vurdering af ny Seat Leon {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg står i en lidt skidt situation hvor mit kørselsbehov har ændret sig drastisk!

Så jeg må sælge min Seat Leon.

Det er en 2.0 TDI style fra 2013, kørt 8.000 km.

Den er med Full Led, hvid metallak, og tilkøbt med 2 års ekstra forsikring.

Hvad kan jeg tage for sådan en?
Den ses bl.a. Under min profil.

Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af ny Seat Leon
  • #1   1. feb 2014 Gå ind på bilbasen og find en magentil ! Du ved jo hvad du selv have givet. også skal du nok trække alt mellem 50000-100000 kr fra.

• #2   1. feb 2014 Nok omkring 30-50000kr mindre end en ny koster.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #3   1. feb 2014 Ca. 264.000 kr vil jeg tro.

Men ellers koster VIP ikke så forbandede mange penge og så kunne du jo oprette en annonce herinde og se hvad der kommer af bud.

Det godt nok ikke helt gratis ligesom Gul og Gratis hvor du allerede har en annonce med en sat pris jo.

profilbillede
  • #4   1. feb 2014 Skal du ha en billigere bil der køre længere literen?

For det er normalt dyrt at skifte sådan en ny bil ud. Jeg tror godt du kan trække de første 50.000 kr fra nyprisen hvis den skal sælges nu her.

• #5   1. feb 2014 Den jeg satte på gul og gratis var også et gæt på hvad jeg kunne få for den.

Men ja, det bliver en rigtig dyr omkostning.
    Problemet er at jeg udelukkende skal køre bykørsel. Og det tror jeg bare ikke på at motoren kan klare smiley

• #6   1. feb 2014 Hvis den nye leon skulle klare 20 km literen ved bykørsel og 25-27 ved landevejskørsel, så tror jeg næppe det er fordi han skal have en der kører længere på literen. I hvert fald ikke en bil jeg ville bytte ud, med tanke på den har 150hk og klarer fra 0-100 på en ret pæn tid smiley

Til trådstarter

Motoren er en diesel, hvilket taxaer også kører med, så selvfølgelig kan en diesel klare bykørsel. smiley

• #7   1. feb 2014 Men den kører også hele tiden, så motoren holdes jo godt varm.

Jeg har bare fået at vide at jeg nok skulle overveje at skifte den ud med en benzin da motoren ville kunne gå i stykker

• #8   1. feb 2014 Har ikke den store kendskab til dieselbiler, men alle taxaer er da diesel? Og visse taxaer forlader aldrig bymidten i København, hvilket jeg ikke tror har skadet dem. Så skader det vel heller ikke en sprit ny seat leon? smiley

Ved bare at dieselbiler ikke har godt af korte ture, altså opstart, 3 km, sluk, og hvis det var ved sådan et tilfælde, så ja, så ville jeg overveje og skifte bilen ud smiley

• #9   1. feb 2014 Jeg har et job hvor jeg skal køre rundt til kunder inde i Århus, så det bliver max 10 km. Kørsel og så sluk, og så måske rundt til flere på en dag.

• #10   1. feb 2014 Behold den og benyt garantien hvis der skulle opstå problemer smiley

• #11   2. feb 2014 Du skal sgu ikke sælge den af den grund.
    Det er ikke motoren der går i stykker, det er dit partikkelfilter og diverse der kan kan blive smadret af mange "kolde" ture.
    Dog er de nye dieselmotorer MEGET tolerante overfor korte ture, ift. de gamle diesel motorer.
    Så du skal bare ud 1 gang om ugen og blæse den ud i 45 min på motorvej, så sker der sgu ikke noget.

Så behold du bare din Leon, det er sgu ikke værd og sælge den pga. du skal køre i by.
    Bare pas den ordentligt, så holder den sgu mange år uden at hoste.

• #12   2. feb 2014 Shaka. Det var sådan set også bare for at få klarhed om han nu gik med tanken om at skifte bil der er opgivet til 30+ km/L.

For det vil være utroligt dumt at skifte den ud pga det. Så er det bedre at man lære at køre pænt.

Hvis bilen bliver varm så skal du ikke bekymre dig så meget. Ellers få monteret et oliefyr der kan hjælpe lidt til. Så giv den lidt bell add produkter engang imellem. Så behold din fine Seat. smiley

• #13   2. feb 2014 Simon

Det var også hvad min besked var baseret ud fra, at han nok ikke ville få noget ud af det, udover måske og ende med et stort værditab på den korte tid som han har ejet bilen, og at han nok næppe havde fået noget ud af og skifte bilen ud med en mere økonomisk en smiley

• #14   2. feb 2014 Tusind tak for hjælpen !:)

• #15   2. feb 2014 Jeg ville beholde den og ofre lidt penge på et oliefyr i stedet smiley

• #16   2. feb 2014 Det kunne selvfølgelig være en rigtig god ide kasper smiley

• #17   2. feb 2014 Brønderslev Elektro har været meget fair de gange jeg har handlet der med fyr. har købt 4 stk der oppe så prøv da at give dem et kald.

• #19   2. feb 2014 Det vil jeg prøve smiley

• Tanja S
    Tanja S Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 11
    #20   2. feb 2014 Du kan få den vurderet gratis på www.autouncle.dk, hvis du ender ud med gerne at ville sælge den. De tilbyder en gratis "sælgerrapport", der udover at give dig en vurdering af din bil (baseret på hvordan markedet ser ud nu) også giver dig et overblik over, hvilke andre lignende biler der står til salg, og et par gode råd omkring bilsalget smiley

Du kan jo evt. prøve at se hvilken pris den giver dig: http://www.autouncle.dk/da/bilvurdering/new?ref=sell_car

• #21   2. feb 2014 Jo tak smiley

Kommentér på:
Vurdering af ny Seat Leon

Annonce