{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Køb af brugt bil med restgæld? {{forumTopicSubject}}

Goddag derude. Jeg er blevet lidt små lun på en Range Rover sport 2,7 fra 10/2006.
Har undersøgt nummerpladen i bilbogen og der er en restgæld i bilen, sælger siger dog at det skal han selvfølgelig nok betale men det skal gøre med de penge han får for salget, mit spørgsmål er nu hvordan jeg bedst gør det, er det bedste at jeg bare overtager bilen med gæld og selv indfrier den og så kun betaler differencen til sælger eller er der en anden måde at gøre det på.
vil bare være sikker på sælger ikke selv bare putter pengene i lommen og siger det er bare ærgerligt nu hænger du på gælden.

og lige et bonus spørgsmål er der nogle der har erfaringer med den bil smiley

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt bil med restgæld?
  • #1   3. feb 2014 find ud af hvem der har pant i bilen og så kom med en banknoteret check udskrevet til det firma / den bank

• #2   3. feb 2014 snak med dig bank de kan hjælpe med pengesager. kan være de kontakter steder der har gæld og arrangere at hvordan handlen skal forløbe... nogle mødes i banken betaler gælden og resten få sælger i hånden samt en kvittering...

• #3   3. feb 2014 Ja få din bank til at afvikle gælden med sælgerens bank, bedste måde at ordne det på.

• #4   3. feb 2014 Jeg har handlet på den måde et par gange og gjort følgende.. Jeg har været ude og se og prøvekøre bilen og aftalt pris så kan man mødes i den bank som har pant i bilen og aflevere en crosset chek hvorpå der står at den kun kan indløses til aflysning af pant. og så kan du have kontanter eller chek med til sælger på rest beløbet..

Aldrig aflevere penge til sælger i troen på at han aflyser panten og infrier gælden

• #5   3. feb 2014 Prøv at søg på emnet her på bg, det har været oppe lige så mange gange som Helle Thorning har sagt at dette var den sidste regerings rokade ...altså et par hundrede gange HOHOHOHO......

• #6   3. feb 2014 Juridisk set kan du blot lave en slutseddel hvor sælger skriver under på at du har købt bilen fri og ubehæftet, men praktisk er det rigtige at indfri gælden selv og betale evt. Overskud af handlen til sælger.
    Alt andet kan kun give anledning til godt og gammeldags bøvl!

• #7   27. feb 2014 Pant i bilen følger bilen og ikke personen. Derfor er det vigtigt at få betalt gælden. Har tidligere selv overført penge til financeringsselskabet mens jeg stod hos den private sælger. Han fik så resten på en bankcheck, altså beløbet ud over gælden.

Har selv fået købt en bil engang hvor sælger "glemte" at betale gælden. Den kunne jeg have hængt på hvis ikke han tilsidst indbetalte gælden. ( efter mange samtaler og store ord )

Kommentér på:
Køb af brugt bil med restgæld?

Annonce