{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

honda civic vurdering {{forumTopicSubject}}

hej jeg overvejer at købe en civic 1,5 ILS fra 96 og opefter altså EK modellerne ved ikk om der er forskel i holdbarheden men det er hatch eller coupe jeg vil have jeg ved at motorene er lige så holdbar som en gammel volvo smiley men hvad med resten ?

hvilke km tal skal man passe på ?

rust ? og hvorhenne ?

elektrisk ?

gearkasse og evt. motor hvis der er noget at komme efter på dem ?

og bare sådan generalt kvalitet på dem er det noget plastic pis der ikk holder eller er der noget kvalitet gemt i den feks interiør osv.

på forhånd tursind tak smiley

mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  honda civic vurdering
  • #1   7. feb 2014 Alt er jo relativt, kommer man fra en Audi A6 skal man ikke forvente det blødeste læder, men man kan derimod forvente bedre/sportslige køreegenskaber.

    kritisk km tal, tjah der er rigtig mange som har kørt 300-400k km men de er jo ikke nye længere..

    rust er det største problem i bagskærmene, undervognen plejer der ikke at være noget.

    motor og gearkasse er også stærke, men tjek om kølevasken er grumset og om der er majo i ekspansionsbeholderen, det kan tyde på en defekt toppakning, samt om oliedækslet er snasket og fyldt med brændt olieslam.

    trækakslerne er stærke, men der er en balanceringsklods som forårsager rust, og så knækker de, det er en fordel hvis de er skiftet, plejer at holde 200-300.000km

    tjek også om manchetterne på trækakslerne er møre og flækket, hvis de går til så taber ledet fedt og går i stykker..

    Ellers er der ikke nogen sygdomme som så, men de er jo snart 20 år gamle smiley


  • #2   7. feb 2014 dvs man kan godt regne med en del reps. hvis de har kørt op omkring 300 eller derover ?

  • #3   7. feb 2014 Det er umuligt at svare på..

    jeg havde min civic fra den gik 220.000km nu har den gået 360.000km de største reperationer kom omkring 250.000km


  • #4   7. feb 2014 og hvad er det for nogen rep ? bremser og sådan noget eller er det lidt mere alvorligt reps ?

  • #5   7. feb 2014 Rustfri og en fornuftig servicehistorie er klart at foretrække. Som Mirza skriver, så er bagskærmene ret udsatte.
    Men en fin og holdbar bil - jeg købte min med 255.000 på klokken og har nu kørt 280 uden at skifte noget helt vildt. Køler og et enkelt hjulleje er det eneste jeg har skiftet.



  • #6   7. feb 2014 Som alt andet kommer det an på hvordan det er passet.. Men af egen erfaring, så vil jeg sige at en civic ikke er så opmærksomhedssøgende omkring vedligehold..

    Jeg havde min Coupe i 4 år, jeg skiftede et hjulleje (fordi jeg dengang var en klovn der lavede hjulspind konstant) tandremmen (fordi bilen rundede 100K) og en forrude (igen jeg var en klovn og kørte alt for tæt dengang, så var udsat for stenslag) Ny udstødning, fordi der var rustet hul i den gamle (bilen var over 20 år gammel)

    Ellers ikke andet end bremser og alm. olie/filter i al den tid jeg havde den.. og den spandt som en mis hver dag og elskede at blive kørt ud i begrænseren..

    Derfor jeg igen idag kører civic, den er dog ikke oprettet herinde endnu.. smiley


  • #7   7. feb 2014 Civic er normalt et sikkert køb. Men gør som mirza skriver og tjek den ordentligt efter. Jeg savner min civic hver dag men jeg var nød til at få en accord pga familie forøgelse... men jeg vil ikke køre i andet end honda da jeg ved at jeg motormæssigt er sikret smiley

Kommentér på:
honda civic vurdering

Annonce