{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

Trailer info? {{forumTopicSubject}}

Kan man slå op nogen steder hvilken størrelse dæk en trailer er født med?`
Jeg har fået en boogie med 3 forskellige dimensioner - 13" fælge - 750kg trailer

Evt nogen der ved hvilket ET sådan nogle 4X100 fælge skal have for at passe? Der står ikke noget om ET på de originale

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer info?
  • #1   8. feb 2014 Gamle vw fælge passer fint. Golf 2,polo, vento

• #2   8. feb 2014 Nej... Har prøvet med nogle originale alu fra golf 3.. de går imod kassen

• #3   9. feb 2014 Golf 3 har også et andet et.
    Det skal være stålfælge fra de gamle

• #4   9. feb 2014 Men har den ikke et navn sådan en trailer?

• #5   9. feb 2014 Det er en selandia 2 akslet... Det er osse 4X98 har jeg lige konstateret... Skal have fundet et nyt nav.... det er umiddelbart ikke nemt til sådan en smiley

• #6   9. feb 2014 Det en noget kav trailer så. Hvad type aksler er den med?
    Man skal aldrig søge reservedele til selve trailer, men kun på akslerne.
    Har selv lige renoveret en variant fra 85, de nyere er med alko aksler, men denne er med peitz aksler.
    Hvilket gør at et Sæt bremser, 1 aksler, koster 800 kr.

• #7   9. feb 2014 Jeg har lavet en del trailer og campingvogne, men denne er anderledes... Traileren er som sådan virkelig robust bygget op i forhold til min nye Variant f.eks og man kan skifte alle træpladerne uden at skulle tænke på popnitter o.s.v...
    tvær vangerne ligger osse rigtig tæt i bunden og alle træpladerne er kun 10mm tykke. Så på den led virker det som en god trailer.

Men det aksel værk der aner jeg ikke... Der er ingen mærkater eller stempler i dem nogen steder....

De kører som nævnt med 4X98 og har 2 stk 6204 lejer i hvert nav... Nogle ret små nogle...

Den ligner denne på en prik, men om det er samme aksler ved jeg ikke...
    http://www.trailergaardengantrup.dk/neptun_trailwood_236_2_gn080-p-442.html

• #8   9. feb 2014 Så må du ned og kravle, det står på akslen, et tip er at kigge på navkapslen tit står det der.

6204,det ikke koniske lejer? Mange ældre aksler bruger 30203 og 30205 koniske lejer. Nyere bruger bare et enkelt "kompakt" leje, selvom koniske sltid er at foretrække

• #9   9. feb 2014 Har vent den helt på hovedet og har vasket og børstet hele akslen... der står intet... smiley Heller ikke på kapslerne

6204 er et helt almindeligt lukket leje... Der sidder 2 i hvert nav med et rørstykke imellem, og en møtrik til at spænde det sammen.

Min campingvogn har netop kompakt leje og min variant trailer det samme... Det er meget bedre smiley

Denne trailer har netop mistet et hjul fordi lejerne er kørt fast og så kørt rundt i selve navet... der er intet til at holde dem inde ud over at de er presset i! smiley

• #10   10. feb 2014 Det lyder godt nok som en mærkelig konstruktion.. Men det virker jo nok fint.
    Fordelen ved koniske lejer er jo at de kan spændes lidt. Og kompakt lejerne er jo helt vedligeholdelse fri

• #11   10. feb 2014 Jeg er mest til kompaktlejer... De holder sgu længe... Jeg kan lige prøve at tage et billede af navet i morgen smiley

Kommentér på:
Trailer info?

Annonce