{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Volvo 760 sedan +/- {{forumTopicSubject}}

heey har fundet en gammel volvo 760 sedan fra 1980erne, turbo modellen 2,3 men vil lige høre jer om hvad i synes og om sådan en kan blive fed og se på og høre på, Hvad er + og minus og hvad kan motoren klarer af hk på standard indmad. det mest af alt fordi jeg savner en bil og så fandt jeg en billigt 760 turbo, men vil også gerne have det en fed bil at se på så søger lidt om hvordan sådan en skal se ud for at se ond og fed ud smiley

håber i kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo 760 sedan +/-
  • #1   9. feb 2014 køb en 940 turbo i stedet

  • #2   9. feb 2014 Hvis det er 160 hk modellen skulle den nok være frisk nok smiley men hold stilen ren... find et par turbo fælge de pynter altid smiley og evt få gjort noget ved undervognen

  • #3   9. feb 2014 Mine forældre har haft både 265 og 760 med de gamle 6-cylindrede motorer, og de havde godt nok mange problemer med dem, i forhold til de 4-cylindrede, eller de nyere 6-cylindrede rækkemotorer.

  • #4   9. feb 2014 Vil jeg også gerne men har ikke pengene og det ikke min drømme bil, det bare en midlertidig bil så så billig som muligt og vil nok sige et sæt sorte lygter og en kæmpe universal bagpot og sorte ruder hjælper da lige lidt smiley og et sæt 55/60watt pære i foran smiley det giver lidt mere lys foran.

    Bilen er endda med 182hk og ikke 165hk, 760 modellen har 182hk dam den må være kvik.


  • #5   9. feb 2014 760 er 6 cyl. 740 er 4 cyl hvis det er en 760 du kigger på , er den MÅSKE ikke lovlig med en turbo-motor. Nogle gange er der grund til at folk sælger en bil billigt :),

    Og den skal være billig, ellers kan du lede efter en 940,meget federe bil smiley


  • #6   9. feb 2014 en 760 turbo er en 4 cylinder (b230et) når det er en europæisk model. Ikke særlig god og lave hk på da den er med tynde plejlstænger og lille krumtap lejer. men en chip og du skulle gerne være på den gode side af 200 hk. Prøv og tjek www.garaget.org der er rigtig mange fine 740/760 smiley

  • #7   9. feb 2014 Jaja, ingen regler uden undtagelser smiley Der var en gang man kunne regne med de der tal på en Volvo smiley Derfor skal man nu alligevel kigge godt efter hvad det er for en bil man køber smiley

  • #8   9. feb 2014 men er ikke sikkert på at det er en 182hk b230ft motor el også er det en 165hestes smiley men op i røven med det, den skal bare køre indtil jeg har 16kilo så ryger der en t6 i og så der også betalt afgift på at den er lovligt;)

  • Klavs M
    Klavs M Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   10. feb 2014 Volvo vil godkende den med 238hk og 310nm så der kan komme en del spændende motorer i smiley

  • #10   10. feb 2014 kan være konge fed..

    b230et er en ok motor går rimeligt godt, standard har god top og knast.. indsprøjtningen klarer op til det rimeligt godt

    desværre som andre skriver er motoren ret sårbar på grund af de kun 9mm brede plejstænger. klarer ca 250hk hvilket nås ret hurtigt.. der passer godt til var gearkassen har løst til smiley

    er det derimod den gamle b23et der kører med sprøjt der i grove træk er magen til..

    klarer 500hk..! ved bare en afbalancering..

    karossen er plant de fede fra den gang det var før rigtig retro smiley

    glem den t6 det er billgere i længden at tune på b230fk/ft samt der ikke skal betales afgift..


  • #11   10. feb 2014 jeg ved ikke hvad motor der ligger men enten er det en 165 el 182hk motor det det eneste jeg kan sige.

    mine planer er som det første den står med klarer lygter men maler dem mørke stor 4" universal bagpot 40-40mm sænkning, sorte ruder, det vil pynte meget tænker jeg smiley derefter montere jeg 2 sportslæder sæder fra recaco mener jeg de hedder smiley


  • #12   10. feb 2014 hvor gammel er den


  • #13   10. feb 2014 1986

  • #14   10. feb 2014 så er det med 99% sikker hed en b230et med de 177/182hk

  • #15   10. feb 2014 det måske ikke en god motor til mange hk, ellers smider jeg da bare en tykkere ståltoppakning så man over det problem smiley

  • #16   10. feb 2014 nej stærk er de ikke..

    b230 85-88 er ikke gode til hård tuning
    b230 88-sidst i 91 har i bund og grund samme problem de 9mm plejstænger
    b230 92-har 13mm plejstænger disse klarer 350-380hk

    fra 88 er krumtappen ret kraftig så et sæt H profil plejstænger så holder den til over 500hk.

    udskiftes både stempler og plejstænger til for eksempel spm H profil og smede stempler kan den holde til op mod 7-800hk til en sum af 7900 skr

    toppen fra b230et er en populær top 531 med en ok A knast der er god for 300hk
    toppen i sig selv behøves ikke portes eller noget for effekt på 500hk men anbefales stærk at kigge lidt i kanalerne.. K,V knast eller en trim turbo knast

    stål toppakning er ikke nødvendig vis motoren ikke presses for hårdt..

    et godt alternativ til T5 og T6 er at lave b230 med 16v toppen på der er meget effektiv til turbo motorer..

    her kan man finde b234f motoren og bytte stempler plejstænger og vupti stærk motor..


  • #17   10. feb 2014 Fuuuck det er billigt og så har du 7-800hk alligevel det sygt, 7-800hk here i come smiley

  • #18   11. feb 2014 nej det har den ikke men så kan under delen af motoren holde..

    det er en dyr omgang at lave over 500hk


Kommentér på:
Volvo 760 sedan +/-

Annonce