{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.969 visninger | Oprettet:

golf 3 tdi hakker {{forumTopicSubject}}

Hej bg har her for nyligt oplevet noget nyt på min tdi der er lidt svært at forklare hvordan det er at køre i den men prøver

Når jeg skaæ ligge afsted så hakker den lidt men har på fornemmelsen at det bare er koblingen men så når jeg kommer op i 2 gear så er der ingenting og så hvis jeg træder til den i 2 og 3 gear og så sætter den i 4 ved omkring 80 km/t så hakker den helt vildt i motoren og så skal jeg slippe speederen og så giver jeg lige så stille gas og sætter den 5 gear hvor efter hvis jeg kommer ned på omkring de 80 igen så begymder den på det igen!! Det er satme underligt og kan ikke finde fejlen på den hvad kan det være?? Kan det være pumpen der er ved at stå af eller er det noget andet?? Søger virkelig hjælp?? Da VW vil have 5500 kr bare for at kigge på bilen så synes jeg det er lige grovt nok for en på lærlinge løn smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf 3 tdi hakker
  • #1   10. feb 2014 Du skal nok starte med at finde ud af, om din motor er af pumpe-dyse teknologi eller common rail teknologi. Jeg går ikke ud fra du har en klassisk lavtryks, mekanisk indsprøjtningspumpe. Det eneste jeg ved er, at hvis det er pumpe-dyse og der er noget galt med sådan en fætter og den skal skiftes ... så koster det boxen.

  • #2   10. feb 2014 Det er ikke mekanisk pumpe det er godt nok dyse pumpe og hvordan finder jeg ud af om det er den uden at skifte den?

  • #3   10. feb 2014 Det ved jeg ikke. MEN, systemet er så kompliceret og sindsygt opbygget at du har 1 pumpeenhed for HVER cylinder. Du har ikke bare 1 pumpe til alle 4 cylindre (som i common rail). Du har 4 små styks som sidder tæt ved cylinderen. Meget vigtigt: Alle 4 minipumper drives af knastakslen. Jeg har engang læst et sted at 1 pumpeenhed koster 7000-8000 kr eks montage. Det KUNNE lyde som om at 1 af minipumperne og dens dertilhørende dyse er i udu og ikke altid leverer diesel til forbrændingen (derfor kommer motoren i ubalance) - måske en tilstoppet dyse. Det er et vildt gæt. Jeg har bare hørt at pumpe dyserne er skrøbelige hvorfor VW i dag er gået 100% over til common rail teknik. Jeg ved ikke hvordan man fejlfinder på sådanne pumpe dyse systemer.

  • #4   11. feb 2014 golf 3 med pumpe dysse eller common rail? argh nu må i sku stoppe smiley golf 3 tdi er med VE pumpe (mekanisk elektronisk styret pumpe)

    Tjek evt brændstof filter og timing på pumpe med tester.
    Ellers få læst fejl ud, det en god start.


Kommentér på:
golf 3 tdi hakker

Annonce