{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.463 visninger | Oprettet:

Tyveri af udstyr på bil {{forumTopicSubject}}

Hej,
I sidste uge hentede jeg min nye vogn hjem fra Tyskland. Det er en BMW 320d e46, med fuld M-paket. Jeg har kørt en smule rundt på et par prøveplader, mens jeg venter på at Skat er færdige med deres kugleramme.
Idag skete så det at den holdt parkeret udenfor mit arbejde hvor jeg lige skulle hente noget, og der var et par udlændinge der lige fjernede M-skørter, dørlister, stødliste på frontkofanger, og ødelagde bagkofangeren da de ikke kunne pille den af.
Pt er den jo til vurdering hos skat - og jeg har været ude og teste med prøveplader, så ingen kasko. Sidst (ja - det er sgu sket før) - stjal de frontkofangeren hjemme hos mig selv på min 530d. Denne gik under "simpelt tyveri". Er der nogen der ved om det også ville være tilfældet her?
God lørdag.
Mvh Thomas - den triste BMW-ejer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyveri af udstyr på bil
  • #1   22. feb 2014 Du må ikke bruge bilen på arbejde når den kun er på prøveplader. De gælder kun til brug til og fra værksted eller test efter rep af bilen. Forsikringen på prøveplader skal kun dække modparten da der er ansvars forsikring

• #2   22. feb 2014 det er trist, men den hænger du selv på..
    tænker bare, hvordan ved du det var udlændinge??

• #3   22. feb 2014 Niks, det er bilens kasko forsikring der skal dække her, og det er der desværre ikke når det er prøveplader.

• #4   22. feb 2014 Det var sandelig også til test. Men da jeg alligevel kørte forbi, kunne jeg ligeså aflevere noget jeg havde glemt sidst jeg var på job.
    Jeg ved at det er udlændinge da jeg så dem, og de stak af i en sølvgrå Vectra. Uden plader. De var tæt på at smadre en anden bil da de stak af, heldigvis nåede han at bremse.

• #5   22. feb 2014 Mage til frækhed! det er dog ufatteligt man ikke kan have sine ting for sig selv i det samfund vi lever i.. de burde sendes direkte tilbage det krigshærgede fattige ødelagte land de kommer fra.. så kan de mærke hvordan det føles med afhuggede hænder, ingen velfærd osv i modsætning til den behagelige behandling de tyveknægte får herhjemme...

De får og får og alligevel opfører de sig sådan, DET ER TIL GRIN!

• #6   22. feb 2014 Thomas P du må stadig ikke gå ind nogen steder når det er test. På prøveplader må du ikke stoppe for at gå ind og handle eller besøge folk på arbejde eller folk i deres eget hjem. Test er fra hjemadresse og så hjem igen uden besøg af venner og bekendte. Finder skat ud af du har været inde nogen steder anses det som lyst kørsel og giver bøde samt straks betaling af afgift for i brug taget af bilen på dansk vej uden betalt afgift. Så det er meget dumt du ligger og benytter prøveplader på den måde. Så meget dumt du vil have erstatning af skat når du selv bryder loven ved at du misbruger deres prøveplader på den måde.

• #7   22. feb 2014 Genialt svar Lasse P. Det var dog fra værkstedsadresse. Da jeg ringede til politiet, sagde de at det var ok. Men hvad ved de. Skat oplyste mig at jeg godt måtte, da jeg kører rundt med kvitteringen for værdifastsættelsen i bilen. Men hul i det - der er jo altid nogen der er klogere.
    God lørdag - og tak for inputs.

• #8   22. feb 2014 Du slap billigt ved du kun har fået noget stjålet fra din bil. For hvis du kører rundt i en bil uden afgift betalt er bøden: afgiften+afgiftens størrelse i bøde = 2 x afgift. AV AV

• #9   22. feb 2014 Ikke helt samme svar gav skat. De sagde at jeg måtte endda køre i den med tyske plader. Bare så længe den kvittering var i bilen, og der var en ansvarsforsikring på køretøjer. Jeg fik det endda skrevet på min "fil" hos skat, netop hvis jeg skulle blive stoppet. Da mekanikeren er i gang med en test på min gearkasse. Det var i øvrigt mekanikerens plader jeg havde lånt, og vi havde også skrevet en køreseddel på dem.

• #10   22. feb 2014 Reglerne er simple. Har du Dansk adresse må du kun køre i biler med Dansk afgift BETALT.

En værdifastsættelse er NUL værd når SKAT trækker dig i retten. -Ellers kunne alle jo bare køre rundt med en sådan fastsættelse og få lavet en ny hver 3. måned.
    Som tidligere skrevet er straffen for dette at du ville skulle betale afgift, plus du får afgiften i bøde.

Tag en bekendt som eksempel. -En kort tur i hans BMW Cabriolet, med fastsættelse, på prøveplader kom til at koste 5000 i bøde for selve handlingen. Derudover blev det til 80xxx Kr i afgift, plus 80xxx i bøde. Altså stod manden med en BMW Cabrio som i alt stod ham i 200000+++ Kr., men bilen havde stadig kun en dagsværdi på omtrent de 110000 Kr.

Et stop på "vejen" er de, undskyld udtrykket, fucking ligeglade med i retten.

Nu er det så lige meget i dette tilfælde. Du har fået stjålet noget fra en bil uden kasko på offentlig vej. Der er ingen kasko der kan dække, så din eneste mulighed er din indbos. Men den frafalder formentlig da udstyret var monteret på bilen og ikke lå i løsvægt i huset. Ergo, den dækker heller ikke med mindre du kan snøre dem på den ene eller anden måde hvis du har samvittighed til det. (Så kan man så spørge sig selv hvorfor forsikringer stiger hvert år for forbrugeren).

Summa summarum er som udgangspunkt at du selv må punge ud for nye dele...

• #11   22. feb 2014 Spørger i øst - der svares i vest. Spurgte kun til forsikringen. Tak for de svar. Resten af de kloge svar - vil jeg ikke forholde mig til. Jeg må forholde mig til de fakta og skrivelser skat allerede har givet mig. Da jeg ikke snyder med forsikring, betaler jeg hvad det nu må koste. Sidst dækkede de min kofanger på min indbo. Og det var i øvrigt selskabet selv der oplyste det.
    Igen - god lørdag. Og tak for input.

• #12   22. feb 2014 God lørdag til dig også..

Jeg var egentlig også ligeglad med det du havde brugt bilen til, men når der kom bud på rigtig og forkert så kunne man slå to fluer med et smæk..:)

Held og lykke med bilen i hvert fald.. Aldrig sjovt med sådanne situationer..

• #13   22. feb 2014 Indbo skal nu ikke dække bildele. Det er bilens kasko forsikring der skal det. Selv en autoradio du har liggende inde i huset, som bliver stjålet skal dækkes af bilens kasko forsikring. Indbo skal kun dække tøj og gps hvis det ligger i aflåst rum.

• #14   22. feb 2014 Lasse P: Det er ikke sandt.. Ikke der hvor jeg kommer fra. Vi er enige i at den ikke SKAL, men den KAN godt..:)

• #15   22. feb 2014 Men! I bund og grund kan jeg "glæde" (det er dog lidt svært) mig over at jeg havde prøveplader på - for de var grunden til at jeg kun var væk fra bilen i 15 min. Havde jeg været væk en time, havde navi osv sikkert også været væk...

• #16   22. feb 2014 Øst, vest... Hvorfor skulle du overhovedet bringe din kørsel på prøveplader på banen? Arbejde, hente noget, 320d, test, udlændinge, what ever... Det er jo pisse ligegyldig info... Men denne må ikke kommenteres?
    Og du skrev med det samme, at der ikke er noget kasko på - din bil og dens dele/udstyr bliver selvfølgelig ikke dækket. Det VED du...

Hvad spørger du i hele taget om??

• #17   22. feb 2014 Thomas M så tag lige og læs lidt her smiley http://www.bilgalleri.dk/forum/Generel-Diskussion/667737-indbrud_i_bilen__daekker_indbo alle dem der bruger familiens basis forsikring dækker ikke autodele. Da det er bilens forsikring der skal dække.

Jeg ved codan gør ikke og Tryg gør heller ikke for har haft dem begge. Så nej DE skal ikke dække. For det står netop i deres betingelser at auto udstyr ikke er omfattet af indbo. bum

• #18   22. feb 2014 Og DER kom dagens bedste svar!! smiley

• #19   22. feb 2014 Undskyld Lasse P. Min ironiske kommentar var ikke henvendt din. Det er perfekt med linket! Tak! Det vidste jeg dog godt - grunden til at jeg kom i tvivl var at forsikringen tidligere har dækket en frontkofanger, da det var et "simpelt tyveri" - sagde de at den var på indbo. smiley

• #20   22. feb 2014 Thomas P smiley Min besked var nu til Thomas M smiley

• #21   22. feb 2014 Alle de M'er og P'er... smiley man lærer noget hver gang smiley

• #22   23. feb 2014 Så kender jeg flere der har været heldige..:) Men sådan er det.. Gode kunder bliver nogle gange behandlet endnu bedre..

Kommentér på:
Tyveri af udstyr på bil

Annonce