{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Vedr. overvejelser om E30 cabrio køb {{forumTopicSubject}}

Hey boys and girls..

Jeg går lidt og overvejer at sætte gang i et e30 cab projekt.
Mine tænker er at bilen skal laves helt 100% og at det skal være en keeper, som mine børn kan slås over når jeg engang dør.

men jeg vil gerne have et godt udgangspunkt, så rustarbejde ikke skal udgøre størstedelen af renoveringen.

Godt så!
Det jeg vil med mit opslag er at få hjælp til nogle gode sider til indkøb af bilen.
mit helt store ønske er at finde en der er vedligeholdt og dem finder man jo tit på specielle sider, men da jeg har holdt mig mest til vag kender jeg ikke nogle af disse bmw sider.
køre gerne udlands for det.

Takker for den hjælp der evt. kommer

Mvh
Brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. overvejelser om E30 cabrio køb
  • #1   2. mar 2014 Mobile.de... Find en fra syd Tyskland ????

  • #2   2. mar 2014 det var osse min plan at ramme noget dernede af.. evt. scwiss..

  • #3   2. mar 2014 Hvis du vil slippe en 10.000 Euro for en flot en i sydtyskland, er der ingen tvivl om du får en lækker en smiley

  • #4   2. mar 2014 ville gerne have nogle gode hjemmesider hvor jeg ka sidde og glo og finde den rigtige.. sys ikke lige mobile har noget vildt godt.. andet end en sølv til 16000€ som jeg bestemt ikke vil gi for en bil jeg selv vil lave fin..

  • #5   2. mar 2014 Ved godt det er en kedelig motor, men kun 22kg
    http://www.njuskalo.hr/auti/bmw-serija-3-cabriolet-318i-e30-oglas-10715264


  • #6   2. mar 2014 Hvis du vil lave en 100%, så find en billig E30 M3 Cab, der måske har set bedre dage - flå den fra hinanden og brug de næste 10 år på at bygge den op så den bare spiller..! Så er der i hvert fald noget dine børn kan slås over og til den tid er sådan en uanstændigt mange penge værd..!

  • #8   2. mar 2014 michael.. sys m3 cab er lidt grim faktisk.. ka godt li en alm m3 men ik i cab.
    tror jeg vil lave en i us style og så bare på maven og fine fælge og ellers bare gennem renoveret og malet overalt..


  • #9   2. mar 2014 Der er en masse billige 318'ere, men til de priser har du rigeligt til en større motor smiley der er også et par stykker med 3,5 liters motorer..

  • #10   2. mar 2014 motor blir en 24v fra en nyere model og så nok med en 325 eller 328 alt efter hva der ka godkendes..

  • #11   2. mar 2014 sys de fleste på mobile ser lidt kneppet ud..

  • #12   2. mar 2014 Hvis du alligevel skal lave den i stand så er det vel ligemeget hvor kneppet den er. Bare den er rustfri.

  • #13   2. mar 2014 Bufas > præcis det jeg også tænkte..

  • #14   3. mar 2014 Jeg ville meget hellere finde én der allerede var totalt original og urørt. I sidste ende bliver det ikke dyrere, sikkert - og en original uspoleret og urenoveret bil vil altid holde prisen bedre. Renoverede biler bliver aldrig HELT det samme, som den komplet originale i original lak - og original sealer osv. overalt.



  • #15   3. mar 2014 Så det du siger Nicole, er at hvis du står med 2 e30 cab - den ene helt urørt, den anden med ny lakering - så er den urørte mere værd??

  • #16   3. mar 2014 Du har sku for mange krav, find en billig en som ikke er så pæn at se på, det er jo der pengene på projektet kan spares, køber du en dyr bil med pænere lak feks for alligevel at lakere den, sætter du alt for meget til på renoveringen.

  • #17   3. mar 2014 Mamhun:
    Hun har helt ret.
    Til den tid hans børn skal ha den, så er en uspoleret bil guld værd.
    Ligesom jomfruer, "Once fucked up, theres no way back", men vi kan hurtigt diskutere om man vil ha mange/få km på klokken smiley

    Men har du overhovedet tjekket markedet herhjemme?
    Bilgalleri dba, gul og gratis, veteranosten mv. er der mange gode (danske) eksemplarer som du kan køre ud i en weekend og beslutte dig for, og måske endda montere plader på for 50.000.
    Så kan du nyde den en sæson eller 2, klodse den op når du har fundet skavankerne og de rigtige dele og så ellers i gang.

    På messen i Fredericia her den 5.-6. April plejer der at komme en del spændende BMWer, e30ere/36ere alt fra urørte 318ere med en ejer til M3ere og Alpina (som vidst blev solgt for 280.000!)
    Men som noget af det første, så meld dig ind i BMW klubben, der plejer alle guldkornene at blive lagt op af medlemmer, hvad end det er deres egne eller nogle de har fundet til salg.


  • #18   3. mar 2014 Så også et par spændene M3ere til Bremen Autotechnica messen, hvor en var fornuftig i pris og stand, og den anden var hysterisk i både stand og pris (dog ikke cab).
    Selv har jeg snuppet en lækker touring og en coupé for under 10.000 da de stod køreklar ved folk herhjemme der var kørt død i bilen.


  • #19   3. mar 2014 Så en nymalet som står som et suttet bolsje er mindre værd end en der står med ridser og rustpletter.. Nice.

  • #20   3. mar 2014 Mamhun:
    En original urørt bil kan også sagtens stå som et suttet bolsche, der lige er rullet fra fabrikken.
    Ingen tvivl om der er flere købere til skamsænkede candylakerede m3 glasfiber slæder med 17-18" BBSere, men det er ikke dem der koster det store om 20år, ligesom med veteranbiler, da der ingen garanti er for hvordan de er lavet under alt glasfiberen og spartelmassen, der får du guld for den med fabriksoriginal lak og sealer som Nicole siger, som så også står som et (u)suttet bolche = frisk ab fabrik smiley


  • #21   3. mar 2014 Jeg har Aldrig nævnt plastik og store fælge, jeg snakker udelukkende om lakering. Ikke Alle mulige perlemor candyfarver, men en ganske neutral farve som F.eks sort. Læs nu hvad jeg rent faktisk skriver i stedet for At "gå ud fra" at jeg mener alt
    Muligt andet.


  • #22   3. mar 2014 Mamhun. Læs lige hvad der står længere oppe. Der er ikke nævnt at det er et lig der bliver sammenlignet med en nymalet.
    Uden at det er nævnt så tror jeg vi snakker om en nymalet kontra en der er passet så standen er rigtig fin.
    Så er det klart den originale urørte der vil holde prisen bedst.


  • #23   4. mar 2014 Man kan aldrig restaurere sig til jomfruelighed - og jomfruelighed er dét, der koster. Selvfølgelig skal den originale bil være næsten helt perfekt.

    De er dyre allerede nu, men. Sammenligner man med sådan en "tur" du vil give den alligevel, så kan det simpelthen bedre betale sig at købe den perfekte originalbil. Men - gør man det for sin egen skyld - og ikke fokuserer på hvad bilen er værd - så kan man jo godt renovere én.

    Man skal bare vide, at den aldrig bliver ligeså meget værd som den 100% originale bil - med originalt ALT. Med originalt mener jeg original lak og alt. Ikke bare den original farve. Original farve er selvfølgelig et næst bedste. Men den originale LAK er meget bedre - ved salg om 20 år.



  • #24   4. mar 2014 Mamhun:
    Og jeg snakkede aldrig noget om ridser og rustpletter smiley
    Alligevel, så gir ridser og rustpletter stadig kassen, hvad end det er patina eller som projekt, fordi man kan se hvad den består af og om man gir 80.000 for overfladerust igennem 20år, eller gennemtæringer skjult med glasfiber og en gang lak inden salg.


  • #25   4. mar 2014 Ja, selv en originalbil med lidt mat og slidt lak er oftest mere værd en en "suttet bolche" nylakeret én.

  • #26   4. mar 2014 Hvis en bil i original stand skal være penge værd skal den være vedligeholdt og have en god historie, problemet er bare om 20år er bilen højstsandsynligt rustet væk, medmindre den kan opholdes et sted med varme og uden fugt. En almindelig lakeringen, kan både gøre bilen mere eller mindre værd det afhænger af personen der skal købe bilen, jeg handler meget veteran, og skulle jeg eksempelvis give 80.000,- for en bil i original uberørt stand eller give 80.000,- for en nylakeret og renoveret bil ville jeg klart vælge den sidste mulighed.

  • #27   4. mar 2014 Ville jeg så absolut ikke - og det vil de fleste der vil give penge for en fin og sjælden gammel bil heller ikke.

  • #28   4. mar 2014 Igen det er hvad man vil, men skal man til at renovere alligevel, lister kabine, lakering osv så koster det kassen selvfølgelig kan der var tale om en bil der står 100% perfekt og i original stand, men så er prisen allerede nu på sådan en bil vanvittig høj, og så skal dwn jo bevares i samme stand til om feks 20år smiley

Kommentér på:
Vedr. overvejelser om E30 cabrio køb

Annonce