{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Mads H
Mads H
Tilmeldt:
28. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

hjælp til startbil (18 år) {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg er en dreng der snart fylder 18 og dermed er jeg igang med at få mit kørekort.
Men når man har et kørekort, mener jeg at jeg også skal have en bil at køre rundt i.
Hvad mener i er den bedste start bil? Det skal være en smart bil og billig.
Jeg har ikke lyst til at køre rundt i noget gammel lort, ikke fordi at gamle biler behøver at være lort, men jeg har ikke lyst til at køre rundt i en gammel bil.
Håber i kan svare på mit spørgsmål, tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til startbil (18 år)
  • #2   5. mar 2014 Så starter krigen igen



  • #3   5. mar 2014 Første skridt vil være at du skriver et budget smiley

  • #4   5. mar 2014 Og hvis nogen skriver Golf 2 eller Corolla e9, så var det en god begynderbil for 10 år siden, det er det ikke længere smiley

    (Jo, jeg har haft begge biler)


  • #5   5. mar 2014 overvej golf 2 ved godt det er en gammel bil, men den er billig at holde kørene og rigtig stabil smiley

  • #6   5. mar 2014 Budget!! men køb dig en chevrolet spark, 60.000 kr og du får en 2014 model, 0 km smiley

  • #7   5. mar 2014 Det er nok nærmere nye biler (i den lave prisklasse) der er noget lort..

    men hvad er dit budget.. og vil du have kasko eller ansvar.

    De 2 ting er alfa omega..


  • #8   5. mar 2014 Hvis du vil ha en lidt større motor end spark'en så vælg en vw polo 2004 , 1,4 motor - de koster omkring 30-50 tkr.

  • #9   5. mar 2014 Der er ikke flere SPark´s til 60,000 KR.. smiley

    Jeg siger Daihatsu Curoe 1,0!


  • Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
    #10   5. mar 2014 jeg har købt en golf 4, og er på ingen måde skuffet, en virkelig iorden bil og rigtig fin bil at starte ud med synes jeg smiley min er en 1,8 så den koste dog lidt meget i forsikring og vægtafgift, men en 1,6 er rimelig billig

  • #11   5. mar 2014 Audi S3... Måske du skulle komme med et budget.

  • Mads H
    Mads H Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #12   5. mar 2014 jeg har 70.000 at gøre godt med til det hele. Jeg skal have kasko hvis det er en ny bil, hvis det er en gammel bil jeg skal bare have ansvar.

  • #13   5. mar 2014 Ford Ka Titanium X. Massere udstyr under 100.000kr og økonomisk. Køre super godt. Og så den helt ny mere fornuftigt bliver det næppe...

    Lige over 100.000kr grænsen ligger Suzuki Swift. Mazda 2. Nissan Note. Honda Jazz. VW Polo. Skoda Fabia.

    Gå uden om VW hvis du er typen der køre den hårdt og med høje omdrejninger ( har selv haft den kørestil og har smadret mange VW' ere på den konto .De kunne ikke holde til min kørestil. Der er japanerne bedre.


  • #14   5. mar 2014 Man skal også sortere lidt i de oplysninger man for her inde da mange bruger er så mærkefikseret at de ikke åbner øjene for noget andet eller bare bestemt hader et mærke

  • #15   5. mar 2014 Jeg startede ud med en passat 3b 1.8T, en rimelig dyr start bil, men jeg kan godt lide passat, også derfor jeg har fået en igen smiley

    Nu ved jeg godt at der lige er blevet skrevet at nogle er meget mærkefikseret, men nu kan jeg rigtig godt lide WV også fordi at de for det meste er billige at lave, da alt kan købes hjem fra Tyskland.
    Så Du kunne også anskaffe en polo, eller golf, hvis du bare skal bruge bilen til at komme fra a-b smiley


  • #16   5. mar 2014 Hvis det skal være nyt, så kan du jo nærmest kun få en mikrobil. Så jeg ville gå ud og kikke efter en til under 70.000. Jeg tror godt du kan få en Ka til den pris.

  • #17   5. mar 2014 Jeg købte en i10'er da jeg blev 18.
    Billig at finansiere og så får man kasko til 10.000kr årligt.

    Men man kan selvfølgelig også finde en nyere billig bil til 70.000kr.
    Husk at lægge et budget, ellers går det helt galt, har selv været der smiley


  • #18   5. mar 2014 Du kan få en Civic 1,8 Sport som den jeg har i min profil for 70-80.000kr

    det er en nyere bil, måske ikke den sjoveste at køre i, men væsentlig sjovere end en minibil..

    ansvar burde du kunne klare for 10-12.000kr


  • Mads H
    Mads H Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #19   5. mar 2014 Jeg kan også rigtig godt lide VW, det er et fedt mærke og de laver nogle gode biler.
    Jeg har sku heller ikke noget imod skoda eller nogle andre bilmærker. Jeg skal bare have en bil der køre fra a-b men den skal også være økonomisk og skal være lidt stilet.
    Jeg kan ikke lide de gamle golf modeller da det er kendt som en brianbil og jeg er ikke til de brianer.
    Ikke noget hate til jer som godt kan lide at have det tunet look og bedre lyd og alt det der.


  • #20   5. mar 2014 Hyundai i10
    VW polo
    Golf (nok dyr i forsikring)
    Ford ka
    Nissan micra


    Men jeg havde ikk købt en hel ny bil, det er for dyrt i afskrivning på blot et år.
    Man kan jo bare købe en der er et år gammel og du spare mange tusinder, plus dr stadig er garanti!


  • #21   5. mar 2014 søg på bil basen og tast dine krav ind. og find nogle modeller du kan lide. når du har gjort det kan du spørge herinde hvad folk mener om de udvalgte modeller. du vil vel ikke have vi skal vælge bilen for dig? man kan godt gøre forarbejdet selv, det får man mest ud af

  • #22   5. mar 2014 Hvis du har 70.000 og skal fra a til b på den mest økonomiske måde og den bare skal se nogenlunde pæn ud så køb en ny microbil. Mener at nogle af dem kører med billige forsikringer for unge når man køber hos dem. Nu ved jeg ikke hvor langt du ligger og kører, men tvivler på forskellen i hvad forsikringen vil koste betyder meget når man i en mikrobil kan køre 30 km/L mod 10-15 i en ældre bil + de starter hver gang og går ikke spontant i stykker.
    Dette er blot min mening - og det kommer fra en der kører mr2 fra 91 - pisse sjov bil, men ikke en pendlervogn


  • #23   5. mar 2014 Er du på SU. Lærlinge løn. Eller reelt arbejde?
    En Polo starter fra 130.000 mener jeg og hvis du er til VW. ( syntes den køre forfærdeligt men den ser godt ud) dog skal du være hurtig da dens facelift er tydeligt de har formået at få kabinen til at virke meget billig...
    Ellers kan du måske finde en med 2 år på bagen med lidt udstyr og få den til en fin finansiering... Eller en ny G7 den sku køre 3 fange bedre end den gamle G6er. Har ikke selv fået prøvet den men skal helt sikker. Starter fra 210.000 kr og 20%i udbetaling er kun42.000kr. Så kan resten betales over 8år så burde en lærlinge løn eller reelt job kunne klare det.


Kommentér på:
hjælp til startbil (18 år)

Annonce