{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Peugeot 307 1,6 vs 2,0 erfaringer søges {{forumTopicSubject}}

Overvejer at sælge min Mondeo og købe sådan en fætter årgang 05-06 .Skal jeg regne med den store forskel i km/l ved primært bykørsel ? Er den faceliftet udgave bedre end den gamle model ? Og hvad er generelle problemer med dem i Stc udgave ? Takker vh jan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 307 1,6 vs 2,0 erfaringer søges
  • #1   9. mar 2014 Sygdommen ved 307 er svage forfjedre, de er ofte knækket. Styrekugler samt tårnlejer ryger ofte samtidig. Problemet kan evt løses ved at sænke den en smule, så du dermed får mere hærdede fjedre på.
    1.6 køre ca 15km/l hvis du køre pænt og 2.0 2-3km/l mindre. Synes ofte at 2.0 tikker i mortoren, formentlig pga forkert motorolie, mener at de skal køre med 0w30.
    Tror ikke at der er svagheder ved st car som sedan ikke har.
    Tingene her er skrevet ud fra MINE ERFARINGER, men er på BG er der sikkert nogle kloge folk som ved meget bedre smiley

• #2   9. mar 2014 Når den er så gammel, skal du være på vagt overfor rust. Har de kørt i kystnære områder kan de faktisk være rimelig slemme...
    Ellers generelt PSA med masser af el-fejl og generel kort levetid på sliddele.

• #3   9. mar 2014 jeg har kørt Peugeot i mange år og kan sige at undervognen er noget lort. styre/bærekugler, hjul/tårnlejer, stabilisatorbolte. ryger fra en side af. men heldigvis er delene ikke så dyre, og så er det rimelig nem at skifte på sådan en. så alt i alt har jeg nu været glad for mine 205,309,306 og nu 307. jeg har aldrig haft problemer med el

• #4   9. mar 2014 Er det diesel, eller benzin motor du kigger efter?

• #5   9. mar 2014 Køb dele hos mister-auto.dk der købte jeg 2xfjedre, 2xtårnlejer, 2xstabilisatorstænger, 2xstyrekugler for 1300 kroner inkl. porto.

• #6   9. mar 2014 Ups glemte at skrive benzin udgaven smiley takker for svar indtil videre

• #7   9. mar 2014 Så er både 1.6 og 2.0 et par rigtige solide og pålidelige motorer. Så det er bare ud of prøve begge modeller, og se hvad man bedst selv kan li smiley

• #8   9. mar 2014 Er slet ikke i tvivl om at jeg bedst kan lide 2,0 eren smiley men skifter for at være lidt økonomisk så snupper nok en 1,6 hvis den føles ok !

Kommentér på:
Peugeot 307 1,6 vs 2,0 erfaringer søges

Annonce