{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Dieselbil i forhold til få km {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil høre om der er nogen der kan fortælle mig om jeg burde skifte min bil ud, fordi mit kørselsbehov nok ikke er særlig oplagt til at køre en diesel bil.

Jeg kører rundt i en Peugeot 206 1.4 HDi fra 2004, jeg synes den kører udmærket af at det er min første bil. Jeg kører til og fra skole hver dag ruten jeg kører er ca. 10,5 km hver vej.

Mit spørgsmål er så om jeg burde skifte min bil ud til en benziner i stedet, da jeg har hørt at diesel ikke har særlig godt af at køre korte ture. Der er typisk en smule kø på turen, så bilen når ca. den optimale driftstemperatur.

Mvh. Kasper Brændgaard


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dieselbil i forhold til få km
  • #1   13. mar 2014 http://www.niels-petersen.dk/brugte-biler.html tjek videoen ude til højre

  • #2   13. mar 2014 Du vil opleve MEGET dyre driftsomkostninger hvis ikke du skifter den ud til en benzin.



  • #3   13. mar 2014 Ikke bare at den ikke har godt af det, men den kommer heller ikke til at køre særlig langt på literen, udover at du højst sandsynligt skal betale mere i grøn afgift end for en benzin..

  • #5   13. mar 2014 Hvis man bare sørger for at køre nogle lange ture med jævne mellemrum, så kan en moderne diesel godt holde til at køre nogle korte ture også...

  • #6   13. mar 2014 Køre selv 10km til og fra arbejde i Min hdi er den få nogle længere ture i ny og næ og den har kørt problemfrit i 25000km nu. Skift olie og filter ved værd 10.000km. Køre selv på liquid moly 5-w30 olie til dieselbiler. Og så køre en indsugningsrens værd 4.månede.

  • #7   13. mar 2014 Men er spørgsmålet ikke nærmere om diesel KAN svare sig, både økonomisk, men også i det hele taget, hvis man ikke kører flere km end man gør..

    Altså den vil have et højere forbrug og RISIKO for tilsodning som man eliminerer ved at køre nogle (unødvendige) lange ture, og bruger yderligere brændstof smiley


  • #8   13. mar 2014 Ja, fordi den er jo opgivet til et stykke over 20 km/l mener det er 22,7 km/l, men jeg kan ikke få den ret langt over 16 km/l når jeg kører alle de korte ture.. Jeg kører selvfølgelig også motorvej og længere ture et par gange om ugen, men jeg betale desværre også 500 kr ekstra i halvårlig straf, fordi der ikke er partikel filter på....

    Hvad findes der af alternativer til ca. 30.000,- som er benziner? Skal jeg se om jeg kan få fingrene i en pug 206 i s16 modellen?


  • #10   13. mar 2014 Lav sådan et skema, så giver det helt sig selv..

    profilbillede
  • #11   13. mar 2014 Mirza A >> Nej, spørgsmålet er nærmere om det kan svare sig at skifte bil?
    Nu har trådstarter jo en dieselbil, og det kan næppe svare sig at skifte den til en benzinbil, det koster altid at skifte, og man ved hvad man har, ikke hvad man får.


  • #12   13. mar 2014 Jeg kan sagens sætte forskellige modeller op i et skema og regne alt det ud.. Jeg har også regnet på det, men mit spørgsmål er mere om bilen reelt set kan tåle at køre alle de små ture.?

    -Kasper


  • #13   13. mar 2014 "det koster altid at skifte, og man ved hvad man har, ikke hvad man får."

    huh ? det koster sgu ikk altid at skifte, jeg har tjent flere gange ved at skifte et køretøj, og det kan være at trådstarter har købt den svine billigt, han spørger desuden hvad der er af benzin alternativer, så han overvejer jo at skifte bil..


  • #14   13. mar 2014 Det er ikke godt for bilen at køre alle de små ture. Ligegyldigt hvordan man vender og drejer det. Dit partikelfilter bliver hurtigt ødelagt af det.

  • #15   13. mar 2014 Om den kan tåle det, kommer an på om man når at eje den længe nok til den går i stykker..

    en bil kan tåle alt, lige indtil den går i stykker.. men er det godt for den ? nej..


  • #16   13. mar 2014 Ja det ikke eksisterende partikel dør nok af de små ture smiley

    Jeg ville beholde den bil du har, hvis du er glad for den og kører nogle lange ture en gang om ugen så tvivler jeg på det bliver en større problem.

    INGEN biler har godt af små ture, det ligegyldigt om det er benzin eller diesel omend en diesel har svære ved det.


  • #17   13. mar 2014 Der er ikke partikelfilter på, så det får jeg jo 500,- i straf for i halvårlig afgift...

    Men ja, jeg har overvejet at skifte bil da jeg heller ikke selv mener at det er sundt fo en dieselkværn at køre alle de korte ture.

    Men jeg ved ikke hvilke alternativer af biler jeg skal kigge på, som er benziner.


  • #18   13. mar 2014 Hvis du er glad for din 206'er, så kan du jo se på nettet hvad du ville kunne få af tilsvarende benzinmodel, for de penge din 206 vil indbringe.

    Personligt havde jeg skiftet til benzin.


  • #19   13. mar 2014 Jeg kigger efter en s16 så, og så må jeg se hvad jeg kan få fat i.

    Jeg takker mange gange for al jeres input smiley

    -Kasper


  • #20   13. mar 2014 Mirza.
    For mig kan det godt betale sig.
    Tænker værd 14. Dag ca før tankede jeg en gang om ugen.
    De lange ture er til vestsjælland op og besøge venner og plejefamilie.
    Og ellers bare en go afstresnings tur. Eneste længe unødvendige tur den få er til syn hvor den få en masse km på sig for at blive rigtig godt gennemvarm og gennemblæst inden deres test. ( en 15 år gammel diesel bil med 400.000km på klokken vil normalt ose lidt jo??)


  • #21   13. mar 2014 Havde gået all ind og fundet en gti. Prisforskellen er ikke stor mere

  • #22   13. mar 2014 Det eneste der er ved at gå til en GTI er at jeg så skal betale over 1000,- mere i forsikring da jeg kun er 18.... Så det afholder mig lidt fra det :S

  • #23   13. mar 2014 Sø proppel.. jeg sagde heller ikke det ikke kan svare sig for alle, men hvis man KUN har behov for at køre 10km om dagen frem og tilbage, og man ikke har familie eller venner som bor langt væk, så kan det måsske ikke betale sig..

Kommentér på:
Dieselbil i forhold til få km

Annonce