{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.256 visninger | Oprettet:

hvor meget skal jeg slibe ned? søges svar fra autolakerer {{forumTopicSubject}}

hey bg.

jeg skulle omlakere min supra i søndags.

det gik nu fint for mit vedkommende.. dog mente en i min kærestes familie at jeg ikke kunne finde ud af det.. og han har så lakeret den ene halvdel af bilen og han har lavet den anden side (han har lakeret bil i 15 år), vi ordnede begge affedtning mm på begge sider, samt lakering... min side blev fin... men ved min B stolpe og på forkofanger fik han lavet det her nummer.. (link længere nede)

har han ikke affedtet nok eller? nu vil jeg give bilen en tur med vådslibning på en DA sliber med korn 2000... men SKAL man slibe de huller helt ned eller er det ligemeget? for bilen skal have en gang klarlak mere de steder.. den får så over det hele igen... ellers skal det bare matteres væk, ined en gang klarlak mere?

skal lige siges at jeg kun har lakeret et par gange, han har lakeret 15 år, så han blev så gal at han tog hjem og har nægtet at sige noget til mig siden i går smiley

på forhånd tak.

LINK:

http://imgur.com/IZZ6sVf


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor meget skal jeg slibe ned? søges svar fra autolakerer
  • #1   17. mar 2014 Der er ikke blevet affedtet nok. Der er vel fordybningers helt ned til grunderen ?

  • #2   17. mar 2014 Ligner silikone i min optik. Men jeg er ikke autolakerer skal det lige siges.

  • #3   17. mar 2014 nej lige knap.. men spørgsmålet lyder nu mere på om det er nødvendigt at slibe det helt ned til basen igen eller om man kan vådslibe det ned med korn 2000 uden at ramme basefarven og så smide et nyt lag klarlak ovenpå eller om det skal helt ned igen?

  • #4   17. mar 2014 Aabenhuus

    heller ikke her... men jeg har nu aldrig fået lavet det nummer der endnu :S derfor jeg er lidt i tvivl her :s


  • #5   17. mar 2014 tonny det er kun selve klarlakken der lavede det nummer .. da vi sprøjtede sort på var det perfekt både på hans og min side smiley det kom først da vi sluttede af med klarlakken


  • #6   17. mar 2014 Der kan jo ikke ske noget ved at prøve. Men det ligner en ommer smiley

  • #7   17. mar 2014 Hvis den skiller helt ned til primer, så skal du slibe dem helt ud igen. Og uanset hvad, så ville jeg slibe helt ned, så du får en jævn bund igen og ikke bare fylder hullerne op. Hvilket er svært uden det bliver at se. Især i sort lak.



  • #8   17. mar 2014 Og vær lige OBS på at nyere klarlakker ikke alle har optimal vedhæftning ved slibning med P2000.

    Har aldrig sprøjtet klarlak på finere end 1000, netop af den grund, medmindre der var tale om en udtågning.


  • #9   17. mar 2014 det er silikone det kan bla ske hvis man har brugt de forkert produkter på lakken man kan aldrig se om der er risiko for det men man kan vase bilen af før man sliber bilen med silikone fjerner eller cellulose fortynder kan også hjælpe på det
    MEN hvis det ikke var i basen men kom da du sprøjtede klarlak på kan det også være i trykluften og det er bare noget lort og kan godt være svært at fjerne
    husk at have en olie og vand udskiller på når i sprøjter og ikke bruge luftslanger hvor i har brugt en olie smører til luft værktøj

    MEN der findes et lille trick man kan bruge når det opstår,
    når man kan se at det opstår så duser man malingen/klarlakken på, og passer på at der ikke kommer for meget lak på af gangen, så venter man til det er nappe tør, og gentager processen ind til man har dækket pletterne, derefter kan man sprøjte det blank op, hvis der er opstået for meget appelsin hud så må man slibe det ned og polere eller male en gang til,


  • #10   17. mar 2014 for at løse dit problem du har nu så slib det ramte område ned og giv det noget mere klarlak og hvis det opstår igen så gør som jeg har skrevet

  • #11   17. mar 2014 jeg har 2 vandudskillere på og en oliesamler smiley så det er ikke der problemet er... bilen fik en omgang silikonefjerner nøjagtigt som den plejede... men for at tjekke hinandens teknik så rengjorde vi hver vores side, sys da også han var førdig på den halve tid af mig... men tænkte at det bare var fordi han trods alt har lakeret biler i 15 år... han er dog ufaglært... men manden blev sku så tosset at han ikke svarer på sms eller noget :S

    christina... vil korn 1000 vådslibning ikke kunne ses gennem det næste lag klarlak?


  • #12   17. mar 2014 Du trækker en gang spartel i hullerne og støver lidt farve på.. Og så klarlak på det hele engang til.. Færdig..

  • #13   17. mar 2014 Nej, jeg sliber altid med P800 før klarlak. Det er mere end rigeligt.

  • #14   17. mar 2014 christina den skiller kun ned til basefarven... basen var 100% ved os begge men han fejlede af en eller anden grund ved klarlakken... og blev faktisk stik tosset fordi der ingen fejl var på min side... derfor jeg kun kan spørge... for jeg har aldrig oplevet det der endnu

  • #15   17. mar 2014 don herman... spartel på ren klarlak hvor du ikke kan slibe? det holder vist ikke ret længe smiley

  • #16   17. mar 2014 christina kan det slet ikke ses som sliberidser efter det nye lag?


  • #17   17. mar 2014 Niks. P800 er anbefalet i de tekniske data. Jeg har aldrig slebet finere.
    Jeg ville bare slibe det ud og duse ny base på området og så klarlak på.

    Du opnår sjældent succes ved at springe over, hvor gærdet er lavest. Det tager jo ikke meget længere tid at lave det ordentligt.


  • #18   17. mar 2014 nu får jeg sku ikke den store mængde data med fra tyskland... eller jo men jeg fatter hat af det meste smiley og man kan godt lige give det bare efter komplet nedslibning og alligevel ikke kunne se det altså en estra omgang base i hele området?? sys bare k800 mellem 2 lag klarlak lyder voldsomt :s


  • #19   17. mar 2014 som christina siger men hvis du ikke sliber ned til basen ville jeg bare nøjes med klarlakken
    husk på hvis du sprøjter for meget base oven på klarlakken kan den koge op så du skal som christina siger duse det det på uden at det bliver vådt


  • #20   17. mar 2014 tror også jeg bare starter med at slibe en god del af klarlakken af og smider et ekstra lag på... går nok alligevel kun et par år inden jeg vil prøve en ny farve smiley og går det galt så får den hele turen igen... dog kun af mig den her gang


  • #21   17. mar 2014 det der med silikonen kan altså ske for alle, og det kan være at der kun har været noget på hans side

  • #22   17. mar 2014 bare husk at duse klarlakken på de første par lag ellers kan det komme igen og hvis det kommer så bare vent til det er lidt tørt og så duse igen

  • #23   17. mar 2014 javel kaptejn smiley venter dog lige 14 dages tid inden jeg vil vådslibe i lakken... fik sku først smidt lak på den i går smiley

  • #24   17. mar 2014 men mange tak for hjælpen folkens smiley


  • #25   17. mar 2014 god ide det gør heller ikke noget hvis du venter en md

  • #26   18. mar 2014 Hvorfor ka du ikk slibe på klarlak?... Spartel i.. slibe glat.. Lidt farve på og klarlak.. Det er sån man laver det hurtigst..

  • #27   18. mar 2014 læser med....fordi jeg synes det er lidt sjovt han blev sur...altså ham fætteren der...:-P...

    Håber du får rettet det op...:-)


  • #28   18. mar 2014 man kan også godt slibe på klarlak men det vil være spil af tid at spartle på den da hullerne er så små og hvis man lader være kan man bare nøjes med at slibe klarlakken ned og så give den en gang klarlak oven på
    så undgår man også risikoen at basen koger klarlakken op hvis man sprøjter base oven på klarlakken


  • #29   18. mar 2014 Basen koger ikk noget op!.. Vis du sliber en klarlak ned ska du os ha farve på igen!.. Og vis du sliber klarlakken ned får du store overgange og en fordybning i lakken.. Så det er da slet ikk den nemmeste måde..

  • #30   18. mar 2014 nu ved jeg ikke om det er det samme maling vi snakker om jeg snakker om en acryl base den kan meget nemt få en lak til at koge op da fortynderen indeholder acetone hvilket er et meget skrap opløsningsmiddel
    og nej du skal ikke have farve på igen hvis du sliber en klarlak ned
    eksempel
    hvis du skal sprøjte en rigtig fin lakering eventuelt med staferinger eller lignende hvis det skal være perfekt så sprøjter man rigtig meget klarlak specielt hvor der er staferinger man kan ikke undgå at der vil komme appelsin hud når man sprøjter så meget klarlak på blandt andet for at få en flot dybde i lakken når man så har sprøjtet nok lak på bilen så så vandsliber man alle overgange ved staferinger og sliber hele bilen så man fjerner appelsin huden der er kommet når det er gjort så sprøjter man x lag klarlak som er ekstra tynd derved undgår man appelsinhud og lakken vil stå som et spejl en anden mulighed er også at man sliber lakken ned og i stedet for at lakere den igen så polere man den op det er dog et stort arbejde da man skal slibe den igennem adskillige kornstørrelser helt op til minimum korn 1200 i usa bruger man slet ikke vores 2 komp acryl men sprøjter udelukkende med 1 komp acryl og bagefter polerer bilerne op specielt når man laver custom lakeringer eksempel med motiver


  • #31   19. mar 2014 Du har ikk klarlak på acryl?... Og når der er silikone i er du nød til og slibe ned til de er væk!.. Så du ka ikk bar nøjes med og mattere lakken.. Og jeg er da lige glad med hva de gør i USA og hva du ser på Discovery Channel.. Det er helt forkert det du fortæller manden!..

  • #32   19. mar 2014 Det er acryl klarlak jeg har brugt jo.... og man kan sagtens vandslibe en klarlak og give den en tur mere..

  • #33   19. mar 2014 don smart
    hvad findes der så af klarlak jeg har ikke sprøjtet med andet i 20 år og den viden jeg har om en komp acryl lak er fra en amerikaner som malede motiver i odense og som også solgte den en komp acryl lak, flake, pearl, og den ægte candy appel, og som jeg havde et samarbejde med da jeg var knægt og almindelige lak købte jeg fra dupon i odense


  • #34   19. mar 2014 her don smart
    http://www.lakgruppen.dk/index.php/nyheder/61--nyheder-auto-/269-dpr-fuldender-cv-klarlak-portfoljen
    og nej du kan godt slibe og overlakere silecone pletter både med anti cilecone tilsat lakken og uden bare man ved hvordan man gør


  • #35   19. mar 2014 Jeg sku da lige glad med hvor mange år du har stået i din garage og malet.. Derfor blir det du siger sku da ikk rigtig.. Vis du har silikone øjne i din lak ka du ikk bar glatte din klarlak.. Hullerne ska lukkes ellers kommer det da bar igen!.. Og det gir da slet ingen mening og gi klarlak oven på en acryl!!!

  • #36   19. mar 2014 don smart ved du overhoved noget om at lakere biler for det lyder da ikke sådan

  • #37   19. mar 2014 nu har jeg selv haft et auto værksted hvor vi lavede rust og malede biler og tilfældigvis havde en sprøjte kabine og hvor vi også malede special lakeringer til udstillinger og shows så jeg syntes da du skulle prøve at se om du kan lære mig noget om at male biler hvis du arbejder som auto maler så prøv at få en af de erfarne svende til at vise dig hvordan du kringler sådan noget silecone pletter når de opstår

  • #38   19. mar 2014 nu ved jeg ikke hvordan du maler en to lags lakering
    men vi andre maler en 1 komponent base og derefter en 2 komponent klarlak
    går også stærkt ud fra at det er det trådstarter har gjort


  • #39   19. mar 2014 dog ska jeg ikke gøre mig klog på vand baserede auto lak da jeg aldrig har brugt det

  • #40   19. mar 2014 Don... hold lige en sober tone i denne tråd...

  • #41   19. mar 2014 Det har jeg også dan smiley

  • #42   19. mar 2014 hvad er det for en farve du har malet den i

  • #43   19. mar 2014 arh... det kan jeg ikke huske er RAL 90xx en HELT sort... altså ren sort

  • #44   19. mar 2014 så er problemet jo meget mindre for så behøver du jo ikke være bange for at du sliber ned i det sorte så skal du bare minimum stoppe når dit vand begynder at blive sort i stedet for hvidt


  • #45   20. mar 2014 9005, hvis det er sort smiley

  • #46   20. mar 2014 christina ja nemlig smiley

    dan ja men tror skam ikke jeg nødvendigvis skal ned til basen for at få prikkerne væk... maskinen er bestilt fra USA samt papir i korn 1000 til vådslibning smiley


  • #47   20. mar 2014 du kan rolig gå ned til korn 800 som christina siger
    hvad så er du blevet gode venner med din kammerat smiley


  • #48   21. mar 2014 Nej han har stadig ikke svaret smiley jeg blev også slettet fra favebook smiley

  • #49   21. mar 2014 det er da en skam at miste en kammerat på det grundlag det er jo ikke nødvendigvis hans skyld sådan noget silekone kan godt være noget der bare driller helt vildt og det kan jo også være noget der kommer fra kompressor slanger mm
    hvis du har brugt en tåge smøre til luftværktøj og der sidder noget olien i slangen så kan det meget nemt se sådan ud eller din kompressor brækker sig, har selv været ude for at slåds med sådan noge,t og det kan godt være noget noget rigtig lort at komme af med,der er også vand i lakken det giver nogle knopper i lakken som kan komme noget senere det kan tit løses ved at man har en ekstra beholder så luften kan blive kølet ned så det behøver nødvendigvis være hans skyld, men håber i bliver gode venner igen


  • #50   22. mar 2014 Den var rigtigt fin første gang jeg lakerede den. Og bruger ikke tågesmører til mit værktøj.

  • #51   25. jan 2017 P800 er fint

Kommentér på:
hvor meget skal jeg slibe ned? søges svar fra autolakerer

Annonce