{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.109 visninger | Oprettet:

Afgiften på bagsæder - pris? {{forumTopicSubject}}

Er der måske nogen her inde, som kan give mig et bud på, hvad det cirka koster at få bagsæder i min Scirocco på papegøjeplader?
Dilemmaet mellem at købe en ny bil med bagsæder i, eller om jeg hellere skal betale afgiften og få sat bagsæder i min nuværende bil.

Jeg er meget glad for den og ikke meget for at skulle tage afsked med den.
Den nye brugte bil bliver højest sandsynligvis en BMW 530, st. car, men som er helt tilbage fra 2004. Ikke helt det samme. smiley

Jeg ved godt jeg skal kontakte SKAT, men jeg tænker at der er andre her inde, som har stået/overvejet lignende situation. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgiften på bagsæder - pris?
  • #1   21. mar 2014 Pris på ny personbil = 400.000
    Pris på ny varebil = 220.000

Difference = 180.000

Er bilen så et år eller 2 gammel, kan du nok trække lidt fra, men det er nok begrænset hvor meget - tror ikke du sparer 100.000.

Du skal også tænke på at du skal til syn, have nye nummerplader, bruge penge og tid på ombygningen samt at du skal have prøveplader for at køre til syn osv. da du ikke må køre i den med bagsæder på dine papegøjeskiver

Du skriver ikke noget om hvor gammel den er og hvad motor, så det er ikke så nemt. Men SKAT har en Blanket der hedder "gul-hvid" som du kan udfylde og så sende ind til dem med dokumentation, så skal de nok svare dig på, hvad du skal af med i afgift når du har udfyldt det hele smiley

• #2   21. mar 2014 http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2068131&vId=0

Her er blanketten inde smiley

• #3   21. mar 2014 Tusind tak for hjælpen. Jeg var inde på SKATs hjemmeside, men syntes ikke jeg blev klogere.
    Det er korrekt med ombygning, syn og plader. Det skal selvfølgelig også med i beregningerne.
    Det er en Scirocco fra 2010, 2,0 TSI smiley

• #4   21. mar 2014 Udfyld den blanket 21.016 eller hvad den nu hedder i linket og så sender du det ind til SKAT med kopi af din reg-attest, så burde de kunne klare resten for dig smiley

Men det kan nok ikke betale sig med så ny en bil - det bliver en pæn dyr regning smiley

Kommentér på:
Afgiften på bagsæder - pris?

Annonce