2.109 visninger
|
Oprettet:
Afgiften på bagsæder - pris? {{forumTopicSubject}}
Er der måske nogen her inde, som kan give mig et bud på, hvad det cirka koster at få bagsæder i min Scirocco på papegøjeplader?
Dilemmaet mellem at købe en ny bil med bagsæder i, eller om jeg hellere skal betale afgiften og få sat bagsæder i min nuværende bil.
Jeg er meget glad for den og ikke meget for at skulle tage afsked med den.
Den nye brugte bil bliver højest sandsynligvis en BMW 530, st. car, men som er helt tilbage fra 2004. Ikke helt det samme.
Jeg ved godt jeg skal kontakte SKAT, men jeg tænker at der er andre her inde, som har stået/overvejet lignende situation.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.330
Pris på ny varebil = 220.000
Difference = 180.000
Er bilen så et år eller 2 gammel, kan du nok trække lidt fra, men det er nok begrænset hvor meget - tror ikke du sparer 100.000.
Du skal også tænke på at du skal til syn, have nye nummerplader, bruge penge og tid på ombygningen samt at du skal have prøveplader for at køre til syn osv. da du ikke må køre i den med bagsæder på dine papegøjeskiver
Du skriver ikke noget om hvor gammel den er og hvad motor, så det er ikke så nemt. Men SKAT har en Blanket der hedder "gul-hvid" som du kan udfylde og så sende ind til dem med dokumentation, så skal de nok svare dig på, hvad du skal af med i afgift når du har udfyldt det hele
feb 2005
Her er blanketten inde
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 15
Det er korrekt med ombygning, syn og plader. Det skal selvfølgelig også med i beregningerne.
Det er en Scirocco fra 2010, 2,0 TSI
feb 2005
Men det kan nok ikke betale sig med så ny en bil - det bliver en pæn dyr regning
Afgiften på bagsæder - pris?