{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Christian H
Christian H
Tilmeldt:
3. jun 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 13

Peugeot 206. {{forumTopicSubject}}

Har lige et par spørgsmål ang. Peugeot 206 med en 1.6 110 HK/147NM motor.
Kender godt til problemet med den bagbro.

Hvad er der af fordele og ulemper ved en 5-dørs? Fordele og ulemper ved en 3-dørs? Hvad ville du personligt vælge og hvorfor?

Hvor meget forskel er der i udstyr på en 206 XT og en 206 S16.

God aften derude. Christian smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206.
  • #1   26. mar 2014 Ulempen ved 3-dørs er at adgangen til bagsædet kan være besværlig (surprise!), jeg savnede i hvertfald en 5-dørs da jeg havde min tidligere 3-dørs 206'er. Og så er dørene i en 3-dørs cirka 3 meter lange. Men den er bare 100 gange pænere i 3-dørs frem for 5-dørs smiley

  • #2   26. mar 2014 Hej christian,

    Kører selv en 206 s16 og den er super lækker. Det klart som jeppe siger at det er træls med en 3 dørs i forhold til at komme ind og ud, men jeg plejer nu at sige at det aldrig kan blive mit problem som chaffør smiley Er enig den er meget federe i 3 dørs og med en smule styling, er det sku en lækker bil.

    Omkring bagbroen, så jo, den går i stykker efter en 200.000 sikkert (gjorde den i hvertfald på min 106) men en ny koster 3500 plus montage naturligvis, så mener ikke problemet er så stort, kender i hvertfald til reparationer som er dyrere på andre biler.

    vil godt lige slutte af med at sige at du til gengæld får en vil der gerne vil flytte sig, utroligt fint træk i forhold til så mange andre biler, endda med større motor.


  • #3   27. mar 2014 Har et par eks. på bagbroen er gået i stykker:

    Min brors - 3 dørs 1.6 16V Griffe - årg. 2005, 100000 km ca.
    Min egen - S16 SW - årg. 2003, 125000 km
    En kammerats - 5 dørs 1.4 HDI - årg. 2007, 175000 km

    Så det svinger meget.

    Så lyt godt efter "sjove" lyde bagtil når du prøvekøre, samt om dækkene er slidt jævnt, og lige meget.

    Vi har alle betalt 5000 kr inkl alt for en renovering

    Jeg kører selv rundt en S16 (min anden S16), og den er klart værd at foretrække frem for en XT.
    XT er mig bekendt basis udgaven af en 206.
    Hvor i en S16 får du tågelygter, læderrat og gearknop, sportssæder m. varme. Samt bredere skærme foran. Og så gør 16V motoren det rigtig godt, den er meget kvik.Og samtidig forholdsvis økonomisk taget alderen i betragtning.


  • #4   27. mar 2014 Min egen bil har nu kørt 160000 + og ingen ballede med broen. Peugeot sagde dog at de kan smører broen som forlænger levetiden, vha nogle nippelbøsninger eller noget. Det er nok meget forskelligt men igen 5000 i alt for at skifte det er jo ikke jordens undergang.
    Xt er knap så fed som s16, udover det nissenbanden nævner er der på s16 også federe instrument, flere detaljer som ekstra målere.


Kommentér på:
Peugeot 206.

Annonce