{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.151 visninger | Oprettet:

Nye tændrør, men hvilke? {{forumTopicSubject}}

Jeg var så dum at købe tændrør i Thansen for en måneds tid siden. Det ene flækkede efter 500 km og jeg tør sgu ikke at tage chancen med de sidste 3. Så hvilke tændrør er de absolut bedste til min Volvo 740 2,3 16V? Har læst meget godt om NGK Iridium X, men jeg er i tvivl om hvilken "kode" de skal have, f.eks. BKR8EIX eller lignende. Så hvis i ved noget om det, så hører jeg gerne fra jer!

Mvh. Simon.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye tændrør, men hvilke?
  • #1   27. mar 2014 Lå det op på ngk's side, så kan de sige dig det smiley

  • #2   27. mar 2014 NGK Iridium kan varmt anbefales. Køb dem via ebay.co.uk - så koster de ikke meget mere end skodrør fra thassan.

    Gå på ebay og søg på din bil model. Jeg giver f.eks. ca. £43 inkl. fragt for 6 stk. til min bil.


  • #4   27. mar 2014 som regel når tændrør flækker er det fordi de er overspændt. tror du ikke bare det er det der er gået galt?

  • #5   27. mar 2014 de sælger kun ngk og denso i tsvansen så vidt jeg ved... og det jo ikke ligefrem dårligt? så mon ikke det er en fejl 40

  • #6   27. mar 2014 Sidespørgsmål: Er de iridium tændrør noget man kan mærke, i forhold til normale NGK tændrør?

    Håber det er ok for trådstarter jeg spørger her smiley


  • Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 204
    #7   27. mar 2014 Du mærker intet, og om du køber NGK ved thansen eller fra volvo forhandleren, så får du samme kvalitet.

  • #9   27. mar 2014 Morten.

    Nu spørger han så om der er forskel på alm. NGK og NGK Iridium - og det ER der.

    Bruger dem selv på både bil og MC - og det kan tydeligt mærkes. Et par kammerater har monteret dem på deres HD - og de melder begge om at den er nemmere at starte - går betydeligt bedre og lavere i tomgang.

    Thassan sælger ikke Iridium rør - og de er latterligt dyre i DK. Hvorfor overhovedet handle hos thassan - når Iridium rør kan fås til meget tæt på samme pris - hvis man handler på nettet.

    Nogle gange skal man IKKE spare peanuts smiley


  • #10   27. mar 2014 Hmm.. Det må komme på indkøbslisten over ting der skal skaffes smiley

  • #11   27. mar 2014 Iridium kan klare en meget høj temp. i forhold til alminlige tændrør og bruges som regel til biler der køre med en mager brændstof forbrænding i motoren som giver en højere temp. De kan holde op til 3 x længere end de alminlige tændrør da de brænder af...

  • Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 204
    #12   28. mar 2014 Ja og de lover op til 3% højere effekt... hvem kan mærke 3% ?, Men hvis man vil købe dyre tændrør fordi man tror det gør ens bil bedre, så gør man da bare det.

  • #13   28. mar 2014 Morten.

    Lad os nu høre HAR du prøvet dem på din bil..?? - Ellers lad vær at udtale dig om ting du ikke aner en skid om.

    Pris forskellen på f.eks. en 4-cyl. bil er UNDER 100 kr. - og det er inkl. fragt fra UK. Når de så holder længere - ja så tipper den altså - uden diskussion - til Iridium tændrørenes fordel.

    Men ok - nogle SKAL jo være stædige og fanatiske - for de har jo LÆST sig til "sandheden".


  • Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 204
    #14   28. mar 2014 ja har haft dem i min motorcykel, og mærker ingen forskel på dem også de standarde

  • #15   29. mar 2014 Skal vi vædde med at du kan mærke forskel efter 25000 km. med de alminlige tændrør hvis den bil du har køre med mager blandings forbrændingsmotor (lean burn)... Hvis du ved hvad det betyder ?

  • #16   29. mar 2014 Bjarne.

    Så du mener fabrikanter har sendt Lean buen maskiner på gaden med forkerte tændrør eller hvad ?

    Vil ikke stille spørgsmålstegn ved iridiumtændrørs fortræffeligheder. Men at påstå at et traditionelt tændrør der har virket optimalt i en given motor i mange år pludselig ikke er godt nok mere. Er nok mest for tændrørssælgere.


  • #17   29. mar 2014 Der skulle så stå bjarke. Beklager. smiley

  • Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 204
    #18   30. mar 2014 #15 Tror du selv hans Volvo fra 89 kører med leanburn ?

    Ja der er da en "fordel" ved iridium, men du får altså ikke smidt 10hk oven i, og min erfaring er at jeg ingen forskel kan mærke, og det passer meget godt med de 3% forbedring de skriver på pakken.
    Du får større effekt ved at smide reservehjulet ud smiley


  • #19   30. mar 2014 Hvem siger der skal 10 HK til før du kan mærke det. Du VIL jo bare ikke erkende at de er bedre.

    Jeg kører Vectra B V6 - og den HAVDE både fine tændrør og tændkabler. Så fik den lige et sæt nye tændkabler - af den bedre slags - og et sæt Iridium rør. Det var en helt anden bil at køre i.

    Nu har jeg efterhånden "lokket" en del VB ejere til at købe det sæt - og de melder ALLE om en mere villig bil.

    Alene det at intervalet bliver betydeligt længere (OG prisen dermed betydeligt lavere) - før tændrørs skift - det er i hvert fald for mig mere end rigeligt til at jeg ikke kører med andet. Det er temmelig besværligt at skifte rør på den satan.


Kommentér på:
Nye tændrør, men hvilke?

Annonce