{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.766 visninger | Oprettet:

Peugeot 307 køb {{forumTopicSubject}}

hejsa.. der kigges efter "ny" bil og valget falder på en peugeot 307 sw. Ikke fordi jeg er vild med franske biler eller har nogen kærlighed for modellen specielt, men fordi der lejlighedsvist skal være plads til to voksne og 4 børn i bilen. Så enten skal man køre i modificeret varevogn altså noget berlingo/partner, eller en stor mpv eller kunne man være heldig at finde en mini-mpv som en mazda premacy eller lignende. Budgettet er stramt, men det lader til at 307'eren mellem årgang 02-04 er indenfor rækkevidde, og altså har plads til seks endda syv. Ved godt det ikke er med største komfort på 3. sæderække, men det kan lige gå an og det er rigtige sæder, der vender rigtigt, modsat en 406'er med vip-op-sæder eller noget volvo eller berlingo hvor det er med siden til.

Det jeg er i tvivl om er, hvilken motor man skal gå efter. Hører meget skidt om 2.0 modellen, at den er skrøbelig og andet. Prøvede en tur i en forleden og var da heller ikke imponeret over hverken trækkraft eller lyd eller villighed. 1.6'eren skulle ttil gengælde være ret god, og en som psa har solgt til mange andre både i benzin og diesel udgaver en TU5 vist nok. Diesel er nok ikke hverken smart eller nødvendig, da der oftest køres bykørsel og korte ture, men den frister sgu alligevel med de mange km på literen.

Så hvilken motor??? og hvad skal man ellers holde øje med på en 307 sw årgang 02-04? hvor mange km er FOR mange eller kværner de lystigt videre i det uendelige med rette pasning. Har de svagheder (bortset vist fra rust i klappen) som enhver burde kende til før der kigges bil.. red flags og særlige kendetegn på at den er helt gal bydes meget velkommen.

pt: hader sgu at købe bil, særligt familie container.. uanset hvad og hvor meget jeg prøver at undersøge sagerne, føles det stadig som et lotteri.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 307 køb
  • #1   28. mar 2014 Min søster har en 307 hatchback med 2.0 benzin og den kører sq ellers fint nok. Synes den har fint med overskud. Det er ikke en racer, men død synes jeg nu heller ikke.
    Hun har aldrig rigtig haft problemer med selve motoren på den, det har mest været styretøj, udstødning og elektriske dele der har drillet. Men det er jo også peugeot. smiley
    Den har alligevel gået 270-280.000 km nu.

Den eneste motor jeg rigtig er bekendt med som er problembarn hos den er en 110 hk 1.6 diesel ellers synes jeg deres andre motorer gør det okay. Som regel elektriske dele der har det med at lave sjove ting i de biler.

Valgte selv en ford focus her sidst, da der er en 90 hk 1.6 diesel fra PSA i, men andet elektrisk udenom, i håb at det spiller. For selve motoren fejler ikke noget som sådan. Der har dog været en del snak om bundkar, filter til turbo og noget "springbolt" eller hvad den hedder i motoren på denne model, men der er til at skifte for rimelig pris og så er den i vinkel. smiley

• #2   28. mar 2014 Tak for info Mads. Og selvfølgelig har din søster en fint fungerende 2.0, hvilket ligger til min forvirring smiley Synes da heller ikke den var helt død, og mistænker faktisk der var noget direkte galt med den jeg prøvede, men bundtrækket skuffede fælt må jeg indrømme. og ja, hører også om alt det elektriske, at de springer pærer og mister forbindelse til alt muligt, at kontakter endda aktiverer mere end designet til. Nu er det forøvrigt netop biler med 270k på klokken budgettet rækker til, men forstår sgu heller ik at de kan være så skidte for der kører godt nok en masse af dem.

• #3   28. mar 2014 Davs kører selv en 307 1.6 altså som du selv skrev tu5, der har endnu ikke været noget med motoren. Men de originale stik til nærlys brændte i stykker men siden de er skiftet har der aldrig været noget. smiley held og lykke
    Ps. Den køre helt fint sådan en 1.6 men lidt mere bundtræk kunne den altså godt bruge smiley

• #4   28. mar 2014 Ja jeg har et lidt blandet forhold til Peugeot. Synes i bund og grund det er fine biler og man får måske lidt mere til prisen end andre, men der er så også lidt tekniske ting som ikke altid er godt. Min første 306 1.89 benzin var en fantastisk bil og har intet fejlet. Købte så en 207 med den famøse 110 hk 1.6 hdi som gik i stykker for et godt ord som jeg skilte mig af med. Hoppede så på en 307 2.0 hdi 110 hk, som faktisk kørte ganske fint. Ingen super bil men den kørte. Den havde lidt småproblemer og skulle nok have skiftet svinghjul. Skiftede kun fordi jeg fik nyt job efter uddannelse som gav lidt flere penge på lommen, så ville gerne have noget nyere.

Mine forældre har altid kørt Peugeot og har en stor forkærlighed for bilen. De har haft en gammel 406 fra 98 2.1 stdt tror jeg det var (inden de begyndte på hdi motorere) som altid har kørt og aldrig har fået skiftet noget i motoren, og vil gætte på at de har holdt rep. for samlet 8-10.000 om året (her indregnet service). Den har kørt 550.000 km og blev skrottet forrig uge pga. rust i undervogn. Så de skaffede sig en billigere lille bil.
    De har ved siden af en 407 fra 2005 2.0 hdi som hidtil har kostet dem langt mere da der har været elektriske fejl i massevis og slidt kobling/svinghjul samt div. andre ting.

Så det er lidt blandet følelser jeg har med Peugeot. Men igen, alle bilmærker har sq problemer, så vil ikke mene det er Peugeot generelt der er lort.
    Men når man køber biler der har gået lidt, skal man selvfølgelig være obs på hvordan den kører, føler man der er noget galt, så er der det nok også. Men igen, en lidt ældre bil med 270.000 km på bagen, må man vel også regne med lidt omkostninger. Det er bare aldrig til at vide om det er stort eller småt. smiley

Men held og lykke med jagten. Synes generelt at 307 er den god og rimelig komfortabel bil at køre i. Trods alt også en populær bil, som der kører nogle stykker af.

• #5   28. mar 2014 Har selv en 307 dog en 2.0 hdi der her i næste uge vil runde de 400000. Det eneste jeg har skiftet på 60000 km er en luftmængdemåler og en knækket forfjeder hvis vi ser bort fra almene sliddele

• #6   28. mar 2014 M S - fandme uhyggeligt.. Havde præcis det samme med min. Var det venstre forfjeder.? min søsters 307 knækkede venstre, 2 uger efter kiggede jeg på min, den var også knækket. Så røg der 30/30 H&R på, det holder. smiley

Skiftede min luftmængdemåler 2 gange uden held, den meldte stadig fejl. Prøvede for sjov at sætte den gamle på, bum så virkede det. smiley

• #7   28. mar 2014 alt sammen forholdsvis bekymrerne.. Der tales desværre tit om "mandags-modeller" når man er i det franske. 2.0'eren skulle netop være en opboret 1.8'er som din første 306 mads, og de skulle være solide, men altså ikke særligt godt tilpasset da den blev boret op og "opgraderet". Og ja alle mærker har problemer, og med så mange 2.0 der kører rundt, kan de vel ikke være helt skidte. Har bare reelt ikke brug for de ekstra heste. Kunne være rare at have, men ikke på bekostning af stabilitet, som egentlig er det afgørende for familie containeren. Stod det til mig blev det en sen årgang volvo 940 med klapsæder i bag, men ak og ve', det er damen SLET ikke med på... uanset for stabil den er og hvor let den er at skrue i osv. Der den taber er på sikkerhed og brændstoføkonomi, det kommer man ikke udenom.

Men altså skal der holdes øje med det elektriske, motorfejl, forfjedre, lygter.. og ja der kommer jo et eller andet på en 10+ år gammel bil, det forventes, men det må bare ikke være alvorligt. Også en af grundende til diesel nok er udelukket, da de som oftest fejler fælt hvis de endelig gør.

• #9   28. mar 2014 Ligepræcis mads, dog er grunden hertil meget simpel. Tårnlejerne har det med at gå fast og det giver et usundt vrid i fjedrene.
    Skiftede til et sæt 50/30 eibach fjedre og den har aldrig kørt bedre. super komfort med lidt mere sportslige køreegenskaber.

profilbillede
  • #10   28. mar 2014 .. forresten - er sw modellerne ikke som standard med panorama tag, mulighed for syv sæder og alt udstyret??

• #11   29. mar 2014 Det er vidst kun hvis det er en Airvan det er standard

• #12   29. mar 2014 ..er airvan ikke bare en sw som varevogn. Grunden til jeg spørger er at ifølge wiki og andre steder er en sw'er netop med panoramatag, plads til 7 osv. Der er bare ret mange salgs-annoncer hvor de skriver det er en sw'er, men bare er en st.car.. eller Station Wagon, som nogle måske mener det betyder.

• #13   30. mar 2014 Du må finde nogle billeder af bilen, du køber den vel ikke hvis du ikke har set den smiley

• #14   30. mar 2014 yes MS det er der styr på smiley det var bare generel undren over peugeots fantastiske biler.

• #15   30. mar 2014 Jeg forstår heller ikke alt hvad de har gang i, bare sørg for alt det elektriske virker. Ellers en super stabil bil, det er ikke en sindsoprivende bil, men den er for pengene utroligt lydsvag, godt udstyret og velkørende. Knirkelyde er ikke noget jeg har i min. Deres stabilisatorarme har en svaghed, men sådan en koster ikke mere en 200 kr og er nem at skifte, bare lyt efter klonkelyde og kig efter rust i bagskærme og bunden af dørene.

Det er ikke normalt de ruster, men stenslag kan man aldrig gardere sig i mod og det er sådan ved alle biler

• #16   30. mar 2014 De bagerste fjedre bliver med tiden lidt bløde og bilen begynder at hænge med røven. Det er normalt på bilerne, men et sæt nye koster 1000,- og kan skiftes på under 30 min i begge sider hvis man kan det selv smiley

• #17   30. mar 2014 Har kig på en med fuld service. Det er ikke den kønneste, men al mekanik lader til at være i orden og den har ikke gået så meget som andre. Der er vist noget med egr ventilen, men med 18 måneder til syn og til god pris bekymrer det mig ikke. Gav den en go omgang og den havde hverken knirkelyde eller andet. Samt har den fået ny kobling og generelt holdt kørende gennem aut. værksteder. Tror sgu det bliver den, skal bare lige vente på at sælger forhåbentlig køber noget andet.

• #18   30. mar 2014 Ikke for køn? Er det fordi lakken ser lidt slidt ud eller hvordan?
    Hvis ja, så kan vi sagtens fixe lakken hvis den altså ikke er skallet af nogensteder (se album)

• #19   30. mar 2014 Har lidt ridser her og der. Et bare buler og noget rust i bagklappen, lidt halv beskidt interiør og andet kosmetisk.. det betyder sgu ik noget til prisen. Kunne da være rart at få den til at stå tip top, men går ikke op i det og pengene ligger jeg hellere til andet. Ellers tak for tilbudet smiley

• #20   30. mar 2014 Bare i orden, nu er det dog ikke store penge vi snakker smiley

• #21   30. mar 2014 ok smiley det er noteret

Kommentér på:
Peugeot 307 køb

Annonce