{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.090 visninger | Oprettet:

tændings problemer {{forumTopicSubject}}

jeg har sådan en gl golf 1,6 fra 1984 som er ombygget til elektrisk stømfordeler
i stedet for plantiner .Dert har virker rigtig godt i mange år uden problemer.
Her den anden dag hvor jeg ville starte bilen nægter den så at gøre det.Jeg har
så konstateret at der ingen gnist er. Jeg har udmålt hall giver-skiftet
rotor-strømfordeler dækslet -tændningsmodulet-tænrørene tjekket og udmålt
tændspolen(prøvede osse med en anden) prøvet med andre tændkabler og alt ser ud
til være ok. Hvad er det jeg over ser nogen der kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tændings problemer
  • #1   28. mar 2014 Hva med signalet fra styreboks? der skulle gerne komme et impuls signal.

  • #2   28. mar 2014 der er ikke rigtig nogen styreboks på sådan en gl svend der er kun tændingsmodulet og hallegiver tændingsmodulet er skiftet og hall giver giver det signal den skal

  • #3   28. mar 2014 På klemme 15, på tændspolen skal der gerne være 12v som er en konstant plus der får spænding fra tændingslåsen.

    på kl 1 er det en stelstyret impuls signal som kommer fra styreboksen, til at udmåle denne ville en prøvelampe være en god idé og så udmåles den på samme måde som kl 15.

    Edit: Havde først set din besked bagefter. Kan finde mine gamle opgaver frem om hall giver og så komme med et bedre svar men derfor bør kl1 og kl 15 stadig være som på et tændings anlæg med induktiv giver smiley


  • #4   28. mar 2014 Er der spænding på tændspolen?

  • #5   28. mar 2014 jep spænding på begge sider at tændspolen skifter polaritet (staveplade) når der sættes tænding på
    stel uden tænding og + med tænding


  • #6   28. mar 2014 jeg har en bil magen til med samme motor der skifter tændspolen osse polaritet når der er tænding på

  • #7   28. mar 2014 En brækket ledning/dårlig stik fra impulsgiver?

  • #8   28. mar 2014 rene k skal der være spænding på kl 1 konstant eller skal den stå og give impulser

  • #9   28. mar 2014 kent r impulser fra hall giver er tjekket på stikket der går ind i tændingsmodulet de slutter i tændings modulet så ledningerne skulle gerne være ok

  • #10   28. mar 2014 Hvis du sætte en prøvelampe mellem på kl 1..
    Så skulle lampen gerne blinke når du tørner motoren..


  • #11   28. mar 2014 Som kent skriver, da det er stel impulser der kommer på denne og hver gang der kommer stel på den så afgiver tændspolen en gnist da den både har en stel og en plus.

    Kl 15 skal der være plus på når du har tænding på.


  • #12   28. mar 2014 der er kun fast spænding på kl1 den giver ingen impulser kun en fast spænding.Det er måske derfor at den lige kan give en enklt gnist hvis man sidder og drejer et par gange eller mere med nøglen fordi den så giver en enkelt impuls

  • #13   28. mar 2014 jeg tror at jeg vil prøve med en ny tændspole(eller den der sidder på den bil der kan køre)for at se hvad der sker

  • #14   28. mar 2014 Impulsen kommer når du prøver at dreje motoren rundt da det er den som "informere" tændspolen om hvornår den skal afgive gnist så det passer med motorens positions, dvs at du skal prøve på at starte den for at se om impulsen er til stede. Er den ikke til stede så kan det være et knæk på ledningen så du skal prøve at måle i den anden ende hvad der så enten sidder der. Kender desværre ikke motoren så på dette punkt kan jeg ikke være så behjælpelig.

  • #15   28. mar 2014 den går fra hall giver vider til tændingsmodulet og over til tændspolen men prøver lige og se på det i weekenden

  • #16   30. mar 2014 okay så fik jeg set lidt på det igen .Der er spænding på tændspolen når nøglen er drejet (motor køre ikke rundt)når man drejer nøglen om i start position forsvinder spændingen fra tændspolen.Hvis jeg sætter en ledning dirkete fra + på batteriet og over på kl 15 på tændspolen og drejer nøglen om på start starter den med det samme men går i stå så snart jeg fjerner den midlertidige ledning.
    Det må jo så betyde at der må være en dårlig ledning eller andet fra tændingslåsen over over til tændspolen


  • #17   30. mar 2014 Prøv og skift din bundkontakt på tændingslåsen, er meget sikkert den der er brændt af..

  • #18   30. mar 2014 det er prøvt uden nogen forskel

  • #20   30. mar 2014 Til en ny eller brugt?

    Men så kan der jo kun være ledningerne der til som er noget galt med..


  • #21   30. mar 2014 Enten så er det bundstykket ( dog ikke hvis den er skiftet) og ellers må der være en fejl eller et knæk på en af ledningerne. Dette kan undersøges ved at bruge et ohm meter ( multimeter) og så finde begge ender af kl15 ledningen. Er der modstand i denne så skal ledningen skiftes, hvis ikke der er og der stadig er fin gennemgang mens du prøver at starte den så må det være før den.

  • #22   30. mar 2014 fandt fejlen smiley
    en dårlig forbindelse i stikket ved tændingsmodulet samt et def bundstyk(sikkert pga stikket ved tændingmodulet)
    Bundstykket jeg prøvede med var helt nyt men den kunne ikke starte pga den dårlige fobindelse i stikket


  • #23   30. mar 2014 i skal alle have tak for hjælpen

  • #24   30. mar 2014 Det var så lidt og er kun glad for at du fandt fejlen smiley



Kommentér på:
tændings problemer

Annonce