{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Tinna S
Tinna S
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 32

Erfaring med en af disse mærker {{forumTopicSubject}}

Undskyld alle mine tråde, men har sådan brug for andres erfaringer. Vi er et ungt par og skal ud og købe vores første bil, og vi har altså bare ikke råd til at få købt "katten i sækken".. Så jeg HÅBER virkelig at I vil være så behjælpelige som muligt herinde smiley

Vi har brug for en praktisk og økonomisk bil, som ikke koster spidsen af en jetjager hvis noget går i stykker, en bil der har ry for bare at kunne køre derud af rigtig rigtig mange km, da vi kigger bilder der her kørt omkring 200.000 km.
Den skal hverken se smart ud, være sænket, kunne køre hurtigt eller være sjov at køre i.. Vi skal bruge et "arbejdsredskab" og ikke et stykke legetøj. Håber det giver mening smiley

Er det benzin skal den køre min. 15,4 km/l og meget gerne mere og er det en diesel skal den kunne køre min. 28,1 km/l.

Jeg håber I kan se bort fra at I (sikkert) sværger til et bestemt mærke. Ligesom nogle hundefolk kun mener at det er en schæfer der dur smiley Så findes der jo mange andre racer som er fantastiske til andre smiley

Her er mærker vi indtil videre er stødt på og som vi umiddelbart bryder os om, så er det bare med at bryde ind med erfaringer og al den viden I har smiley

Fiat Punto
Fiat Panda
Opel Corsa
Opel Agila
Ford Ka
Suzuki Wagon R
Suzuki Alto
Honda civic
Hyundai Getz

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med en af disse mærker
  • #1   29. mar 2014 Kører selv en getz. Var meget skeptisk i starten.
    Men det er en fantastisk bil min er en 1,6 106hk masser træk og samtidig økonomisk(fik den netop pga det) den er billig i vægt afgift. Min er på knap 1000kr hver halve år og forsikring 2800 årligt.

Har kørt nogle tusind km i den nu og har ikke oplevet nogle problemer endnu med den. Den kører bar. Dog ikke meget plads i bagagerummet men trods størrelsen af bilen så er det fint.

vil dog sige har i lange ben som mig er det ik bilen i skal kører langt i da sædet ikke kan komme ret langt tilbage smiley

• #2   29. mar 2014 En VW Lupo!

• #3   29. mar 2014 Det her går galt med alle de holdninger, men spørg du mig ville jeg ikke røre de 4 nederste biler.. Og havde helt sikkert gået efter noget VW/skoda/seat !

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    jul 2009

#4   29. mar 2014 Nikolaj

Tusind tak! smiley Vi er begge kortbenede, jeg er meget kortbenet smiley Så det skal faktisk være en bil, hvor jeg både kan nå pedaler og se ud af forruden samtidig, det kan godt være en udfordring i nogle biler smiley

Har fået at vide at jeg så nok ikke kan køre Opel, men vi må jo ud og prøve det af

• #5   29. mar 2014 hvor meget vil i bruge, skal det være 5 dørs, station car osv?

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    jul 2009

#6   29. mar 2014 Ostehapsen

Jeg ved godt det er svært med alle de meninger smiley Men hvad søren skal vi gøre, når vi ikke selv har erfaringer med diverse biler, hvor godt de holder

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    jul 2009

#7   29. mar 2014 Morten

Er ikke så vigtigt med døre, og det behøver ikke være en station car.. Bare sæderne kan lægges ned, så kan man nok mase en barnevogn ind, når den tid kommer smiley

Ellers skal der bare være krog på, så kan man putte sådan en "udvendigt bagagerum" på smiley

• #8   29. mar 2014 og hvor mange penge vil i bruge?

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    jul 2009

#9   29. mar 2014 Jeg ser helst et maks på 20.000 kr. og den skal være nysynet

• #10   29. mar 2014 men det er svært at sige, da alle biler bliver behandlet forskelligt. hvis en bil er pæn, er den sikkert også blevet vedligeholdt og plejet. i kan jo altid kigge på en service bog inden køb. gå ind på dba og søg på en bil der koster maks 20000kr.

• #11   29. mar 2014 Hvad med en corolla af ældre dato? Jeg selv har en E10 sedan 1.3 16V... Den er ikke fancy eller smart. Den har lige rundet 350 k km og det eneste jeg har skiftet var et gennemtæret mellemrør. Den spise lidt olie og når nok ikke helt 15,4 km/l, men for søren hvor kører den godt!
    Jeg har kun anbefale denne model, bare find en der ikke er gejlet og gerne med en nogenlunde OK servicebog. De fås for omkring 10.000 kr smiley

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    jul 2009

#12   29. mar 2014 Steffen

Det er bare fra fabrikkens side af den skal køre 15,4 km/l som minimum, da det er det der regnes grøn afgift ud fra smiley

• #13   29. mar 2014 Nårh, jeg betaler 1380 halvårligt... 280 kr mere halvårligt er vel ikke det der gør udslaget? Det er jo ikke den eneste udgift du har. Der er jo mange uforudsete udgifter du skal indregne i det at have bil, som der i mit tilfælde ikke har været særligt meget af... Jeg siger bare at, det er peanuts og jeg ville ikke have sparet de 280 kr halvårligt for så at risikere en masse ekstra udgifter med en af de andre biler du nævner (siger ikke at det sker, men man kan være uheldig med ALLE biler)... Fiat som du nævner f.eks ville jeg aldrig røre med en ildtang smiley
    Men det er min mening

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    jul 2009

#14   29. mar 2014 Ja det er svært for nogen har jo gode erfaringer med et mærke og andre har dårlige erfaringer..

Det er jo ikke det den kan køre på literen som definerer en god eller dårlig bil?? Altså om det er det man sparer på. Det kan jeg ikke se logikken i

• #15   29. mar 2014 Det jeg mente var bare i korte træk, at hvis en bil nu var opgivet til lindt under de 15,4 km/l som du nævner så bliver den 280,- dyrere halvårligt og det ville da være synd, for det bergrænser dit udvalg lidt blandt nogle gode biler smiley

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    jul 2009

#16   29. mar 2014 okay smiley

Men synes da sagtens der kan være nogle gode biler imellem dem der kører min. 15,4 km/l

• #17   30. mar 2014 .

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    jul 2009

#18   30. mar 2014 Nikolaj N

Er der gået noget galt i oprettelsen af dit svar? For her er det blankt.

• #19   1. apr 2014 Hvad er km behovet årligt?

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    jul 2009

#20   2. apr 2014 Jeg synes det er svært at sige, da vi ikke har haft bil før, men vil tro det er ok omkring 12.000 km

• #21   2. apr 2014 Og så alle hyggeturene ud i skoven, det giver hurtigt nogen ekstra km smiley
    Polo og Golf er noget af det billigste at holde kørende, find en der er importeret så sent som muligt og indtil videre kørt så meget af sit liv som muligt i sydtyskland, de har meget fine karrosserier, dvs ingen rust, så er der basis for at have den i lang tid eller alternativt få en god pris for den i stedet for at smide den væk når den skal synes.

Kommentér på:
Erfaring med en af disse mærker

Annonce