{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.723 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Volvo V70 2.4 - 2001 {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har en kammerat der overvejer at købe sådan en herlig Volvo V70 2.4 fra 2001.
Jeg er ikke selv "volvo mand" men mener at have læst at drivlinien på sådan en er ret god.

Hvad er de mest hyppige problemer med sådan en Svensker?
Kant-rust eller?

Lad mig høre hvad BG folket siger til sådan en smiley
Tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Volvo V70 2.4 - 2001
  • #1   3. apr 2014 Synes aldrig jeg har læst noget dårligt eller om problemer med sådan nogen her inde, men du kunne jo prøve søge funktionen.

• #2   3. apr 2014 Hey Allan
    Har søgt lidt herinde, finder kun "problem tråde" hvor folk har problemer, ikke decideret noget der gælder alle V70ere.

Skal nok forsøge at søge lidt mere, men det var nok lidt for nemt at spørge først smiley

• #3   3. apr 2014 På en hverdag på det her tidspunkt, da kommer der ikke mange svar. Jeg sidder her kun fordi jeg får løn for det smiley

• #4   3. apr 2014 Ha ha.
    Vi må se i løbet af morgenen.

• #5   3. apr 2014 Jeg har haft en 850 og en C70, som godt nok ikke er identiske mekaniske, dog heller ikke meget anderledes. Det var meget driftssikre biler, og jeg havde ingen nævneværdige problemer med dem, de blev bare kørt til service efter foreskrifterne.

Det eneste negative jeg har at sige om dem, er, at de som alle 'rigtige' Volvo'er er ret tørstige, og reservedelspriser er ret høje på de større Volvo modeller. Da jeg skiftede fra 740 til 850 fordoblede jeg serviceomkostningerne. Sådan noget som bremser, kobling og andre sliddele var bare en del dyrer.

Men det er driftssikre biler, som kører rigtigt godt. Man skal en del op i pris for at få bedre komfort.

• #6   3. apr 2014 Jeg har harft min v70 i 5år nu her... jeg har kun skiftet alm slid dele på den..motor/drivlinjen virker bare på sådan en kampvogn smiley min er en 02 så samme bil

• #8   3. apr 2014 De eletroniske Gasspjældne er dårlige ellers er det en bundsolid bil.

Men find en med god service historie på da de godt kan være lidt dyre i vedligeholdes vis den ikke har været holdt ret godt.

• #9   3. apr 2014 Jeg takker for indput, det virker jo som om at Volvoen er en god bil, trods lidt højt benzinforbrug.

Jeg må lige forhøre mig lidt mere om den aktuelle bil, ved ikke så meget om den endnu.
    Må jo bare have den tjekket for alt rust, som man ellers ville gøre og så sørge for at service historien er på plads.

Takker .-)

• #10   3. apr 2014 Du finder ikke rust i dem med mindre de har været skadet.

Som sagt deres elektroniske gasspjæld er et svagt punkt (holder normalt 250-300.000km) ellers er det bare vigtigt at den får overholdt olie service, og skiftet/renset Krumtap udluftning engang imellem. Så køre sådan en Hvidblok svensker mange km.

Jeg skifter selv olie hver 15.000 km.

lækker bil, som hvis største minus er benzin forbrug. men den køre og man sider konge.

• #11   3. apr 2014 OK - lyder nærmest som den perfekte bil hvis et gasspjæld er det "eneste" generelle problem med sådan en smiley

• #12   3. apr 2014 Hej Carsten!
    Vi har en Volvo V70 2,4T fra 2001 med 200hk.
    Bilen har kørt 290.000 km nu og vi har haft den siden 200.000 ca.
    Vi har mildest talt aldrig haft problemer med bilen, den køre altså bare derudaf!
    Det er en rigtig dejlig bil men den kører meget kort på literen! Vi kører ikke mere end 7-10 km/l.
    Vi har dog netop fra ikke så længe siden fået problemer med det elektroniske gasspjæld som der også er blevet nævnt men det er også det eneste der er gået i stykker i de 6-7 år vi har haft bilen udover almindelige sliddele. smiley

• #13   3. apr 2014 Og med hensyn til rust kan jeg fortælle at der absolut INTET rust er i vores bil. Den model vi snakker om blev jo bygget i Sverige og de ved altså hvordan man skruer sådan en bil sammen. Der er så godt afskærmet i hjulkasserne at der simpelthen ikke kan trænge salt og vand ind bagved.
    Så rust vil jeg absolut ikke tænke ret meget på hvis ellers bilen ikke har været skadet. smiley

• #14   3. apr 2014 Tak smiley

Kommentér på:
Erfaringer med Volvo V70 2.4 - 2001

Annonce