{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.811 visninger | Oprettet:

Volvo 850 eller 940? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er i besiddelse af en Volvo 240, som jeg egentlig er ret glad for.
Men jeg har fået brug for at kunne trække lidt mere på krogen, og vil gerne høre fra nogen som har haft en eller begge ovenstående, hvad fordele og ulemper der er ved hhv. den ene og den anden.

På forhånd tak.
Aage


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo 850 eller 940?
  • #1   9. apr 2014 Det første er jo nok forskellen på forhjulstræk vs. baghjulstræk. Så mener jeg at 850'erens 5 cyl. motor køre super godt, god lyd,

    940 er nok lidt mere "old school"/ældre teknologi, ikke så kompliceret og lidt lettere at reparere. Jeg har haft min 850 T5 i 10 år, og der har indtil nu ikke været noget jeg ikke selv har kunne reparere.

    850 er galvaniseret og ruster ikke . . . jeg ved ikke med de nyere 9xx men mener også at nogle 9xx ikke er så glade for vinter vejr. Men har aldrig haft en 9xx. så der er nok lige andre der skal byde ind her.

    /Steffen


  • #3   10. apr 2014 940 fås med flere forskellige motore, men bedst er nok 2.3 turbo, hvor denne findes i 2 udgaver, 165/185 hk, service af motor er super let, tandrem og vand pumpe sidder for til på bloken og det kan du nemt klare selv. og så kan den vejes op til 1800 kg, samt den er meget større indeni end 850, super sleeper.

  • #4   10. apr 2014 Jeg har selv haft både 940 og 960. Jeg mener helt klart du skal vælge enten en turbo 940, eller gå lidt længere og få dig en 960. Begge modeller trækker som traktorer, og er utrolig slidstærke.!!!!! Og så er det altså en fordel at de begge er baghjulstrukket.
    960'eren fik jeg godkendt til at køre med 1900 kg, og en 940 som kim siger, kan komme til at køre med 1800 kg. smiley

    BTW. Det skal lige siges at en 740 er "samme" bil som en 940. Så vis det er nemmere at finde en turbo 740 frem for en turbo 940, så skal du bare tag den istedet smiley


  • #5   10. apr 2014 Jeg har da en grim 745 turbo hvis nogen mangler smiley

  • #6   10. apr 2014 havde tænkt på 850 i 2,5 modellen hvis det skulle være sådan en, 2,0 er for lidt i forhold til den 2,3 jeg er vant til i 240. jeg skal bruge den til at trække hestetrailer og vil gerne have den bil som er mindst bøvl med

  • #7   10. apr 2014 Hvis det er heste du skal køre med, er en helt almindelig 740/940 turbo et helt oplagt valg..!!!

  • #8   10. apr 2014 ok hvad er det lige den turbo gør ekstra i forhold til den alm.? og hvad med benzin økonomi, selv om det jo ikke er noget man snakker højt om med den her slags biler;)

  • #9   10. apr 2014 Hmm.. Vil ikke udtale mig så meget om brændstoføkonomien, men uden læs, og pæn kørsel. Så kan du nok køre 10 km/l (manuelgear)

    Forskellem mellem turbo og N/A. Der er en verden til forskel. Især når man køre med læs. Den trækker meget meget bedre, og den er samtidigt meget nem af få flere hk ud af, hvis du vil det.


  • #11   10. apr 2014 det er smag og behag i det lange løb er 940eren bedst...

    nogle siger 850 den kører mere moderne.. men jeg er alligevel til de gamle baghjuls trækkere

    940eren kører sådan lidt mere traktor ligne..

    850 kan IKKE dreje godt nok svært at vende sig til...

    850 er belastende at skulle accelerere hurtig over en vej eller ligne.. så laver den hjul spild og meget...

    850 kører ok langt på literen vis det er langfart min gamle GLT med aut.gear kunne gå op til 13km/l, lå ca 11 i snit..

    min t5 kunne snige sig op på 10 men lå tættere på de 8-9..
    den var chippet og meget andet virkede til at flytte verdenen meeeeen en en chippet 940 med lidt lækkerier er sku lige så hurtig...

    940 uden turbo går 10-12

    940 med b230fk kan også gå de 12 men alm kørsel hvor den bliver brugt lidt så ca 10

    med b230ft lidt mere tørstig..

    b230fk er meget kedelig..!

    940 er skabt til trække, både fk og ft gør det godt...

    en med b230fb er sådan rimelig kvik af en 130hk 940 af være.. og kan godt trække men det er med speederen godt nede.. men stadig med god økonomi...

    min med fb gik snilt 10km/l med 1200kg på krogen og fyldt op inde i også med 90km/t

    lad dig ikke narre af en 940 med b230f 116 hk ikke hurtig men flytter hvad som helst der bliver sat på krogen


  • #12   10. apr 2014 lyder til 940 har flest +, der er bare ikke så mange til salg af dem, men må have tålmodighed.

  • #13   10. apr 2014 940ere svinger meget i stand.. også selv om den "kun" har kørt 300000km

    en der har kørt 400000km kan være som ny...

    en ældre højtryks turbo med med m46 gear det er lykken smiley


  • #14   11. apr 2014 ok hvad skal man være særlig obs på? havde jo egentlig tænkt des færre km. des bedre?

  • #15   11. apr 2014 tandstang er tit utæt eller slidt, rust i torpedo / forskærme...

    den skal ikke bruge olie, ellers maks 0,5l på 10000km ellers er der noget galt slidt, ringe olie eller utæt..

    de fleste ældre volvoer sveder lidt diverse steder men en rensning af krumtaps udluftningen reder tit en del af det..

    bagtøj kan være slidt..

    u balance i kardan

    har selv lige skiftet motor i min egen 940 der kun havde kørt 306000km slidt total uhørt at den skulle værre det men desværre, virkelig dårlig vedligeholdelse kan tage livet af selv en 940...


  • #16   19. apr 2014 Hej
    Hvad ville i vælge.
    har set på 2 følgende biler.
    Volvo 940 årg. 92 sedan synet. januar 2014, den er holdt med undervognsbehandling og ser rigtig pæn ud, den har kørt. 331000 km.. den er har fået skiftet bremser og rør, kuglelejer og frontrude til syn, den kører ok. pris. 10.800 kr
    den næste er en Volvo 850 årg. 93 stc. synet. januar 2013, den er også i rigtig pæn stand, den skal dog have skiftet frontrude pga. revne. pæn vedligeholdt undervogn, den har kørt. 360000 km den kører også rigtig godt, pris. 12.500 kr
    Jeg skal have den bil der er billigst for mig at have og den der er bedst velegnet til at køre lidt med hestetrailer efter, hvad ville i vælge?


  • #17   19. apr 2014 940 er en 2,3 gl med 130 hk og 850 er 2,5 gle med 140 hk

  • #18   19. apr 2014 den 130hk 940 er ikke den bedste til at trække noget der er meget tungt men den gør det..

    lige det tilfælde er 850 stærkest.

    vis jeg selv skal have 850 igen skal det også være den 10v 140hk har ikke hørt noget videre dårligt om den... skulle trække rigtigt godt.. skulle også gå rimeligt på literen 12-14km/l

    men tror en 940 er billigere at holde kørende de næste 400000km smiley


  • #19   20. apr 2014 hvad er det værd at den ene har ca. 2 år til syn og den anden 1 år? kan man gøre det op i værdi?

  • #20   20. apr 2014 tror jeg ikke faktisk.. det er jo ikke en peugoet der skal have skiftet fra en ende af når den skal synes..

    har hørt om der kan være dårlige bøsninger i bagvognen på 850eren du skal være opmærksom på...


Kommentér på:
Volvo 850 eller 940?

Annonce