2.811 visninger
|
Oprettet:
Volvo 850 eller 940? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er i besiddelse af en Volvo 240, som jeg egentlig er ret glad for.
Men jeg har fået brug for at kunne trække lidt mere på krogen, og vil gerne høre fra nogen som har haft en eller begge ovenstående, hvad fordele og ulemper der er ved hhv. den ene og den anden.
På forhånd tak.
Aage
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
940 er nok lidt mere "old school"/ældre teknologi, ikke så kompliceret og lidt lettere at reparere. Jeg har haft min 850 T5 i 10 år, og der har indtil nu ikke været noget jeg ikke selv har kunne reparere.
850 er galvaniseret og ruster ikke . . . jeg ved ikke med de nyere 9xx men mener også at nogle 9xx ikke er så glade for vinter vejr. Men har aldrig haft en 9xx. så der er nok lige andre der skal byde ind her.
/Steffen
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 253
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
960'eren fik jeg godkendt til at køre med 1900 kg, og en 940 som kim siger, kan komme til at køre med 1800 kg.
BTW. Det skal lige siges at en 740 er "samme" bil som en 940. Så vis det er nemmere at finde en turbo 740 frem for en turbo 940, så skal du bare tag den istedet
jun 2009
Følger: 99 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 96 Svar: 1.216
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 20
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 20
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Forskellem mellem turbo og N/A. Der er en verden til forskel. Især når man køre med læs. Den trækker meget meget bedre, og den er samtidigt meget nem af få flere hk ud af, hvis du vil det.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
nogle siger 850 den kører mere moderne.. men jeg er alligevel til de gamle baghjuls trækkere
940eren kører sådan lidt mere traktor ligne..
850 kan IKKE dreje godt nok svært at vende sig til...
850 er belastende at skulle accelerere hurtig over en vej eller ligne.. så laver den hjul spild og meget...
850 kører ok langt på literen vis det er langfart min gamle GLT med aut.gear kunne gå op til 13km/l, lå ca 11 i snit..
min t5 kunne snige sig op på 10 men lå tættere på de 8-9..
den var chippet og meget andet virkede til at flytte verdenen meeeeen en en chippet 940 med lidt lækkerier er sku lige så hurtig...
940 uden turbo går 10-12
940 med b230fk kan også gå de 12 men alm kørsel hvor den bliver brugt lidt så ca 10
med b230ft lidt mere tørstig..
b230fk er meget kedelig..!
940 er skabt til trække, både fk og ft gør det godt...
en med b230fb er sådan rimelig kvik af en 130hk 940 af være.. og kan godt trække men det er med speederen godt nede.. men stadig med god økonomi...
min med fb gik snilt 10km/l med 1200kg på krogen og fyldt op inde i også med 90km/t
lad dig ikke narre af en 940 med b230f 116 hk ikke hurtig men flytter hvad som helst der bliver sat på krogen
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 20
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
en der har kørt 400000km kan være som ny...
en ældre højtryks turbo med med m46 gear det er lykken
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 20
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
den skal ikke bruge olie, ellers maks 0,5l på 10000km ellers er der noget galt slidt, ringe olie eller utæt..
de fleste ældre volvoer sveder lidt diverse steder men en rensning af krumtaps udluftningen reder tit en del af det..
bagtøj kan være slidt..
u balance i kardan
har selv lige skiftet motor i min egen 940 der kun havde kørt 306000km slidt total uhørt at den skulle værre det men desværre, virkelig dårlig vedligeholdelse kan tage livet af selv en 940...
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 20
Hvad ville i vælge.
har set på 2 følgende biler.
Volvo 940 årg. 92 sedan synet. januar 2014, den er holdt med undervognsbehandling og ser rigtig pæn ud, den har kørt. 331000 km.. den er har fået skiftet bremser og rør, kuglelejer og frontrude til syn, den kører ok. pris. 10.800 kr
den næste er en Volvo 850 årg. 93 stc. synet. januar 2013, den er også i rigtig pæn stand, den skal dog have skiftet frontrude pga. revne. pæn vedligeholdt undervogn, den har kørt. 360000 km den kører også rigtig godt, pris. 12.500 kr
Jeg skal have den bil der er billigst for mig at have og den der er bedst velegnet til at køre lidt med hestetrailer efter, hvad ville i vælge?
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 20
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
lige det tilfælde er 850 stærkest.
vis jeg selv skal have 850 igen skal det også være den 10v 140hk har ikke hørt noget videre dårligt om den... skulle trække rigtigt godt.. skulle også gå rimeligt på literen 12-14km/l
men tror en 940 er billigere at holde kørende de næste 400000km
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 20
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
har hørt om der kan være dårlige bøsninger i bagvognen på 850eren du skal være opmærksom på...
Volvo 850 eller 940?