{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Peugeot 106 {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal bytte min nuværende bil til en 106 xs 1,4 fra 1997, så jeg ville lige høre hvad man skal være opmærksom på?

Jeg ved at trækaksler og elektriske fejl kan være en svaghed, og sælger siger den skulle være fin mht. rust. Den har gået 289.000 hvilket jo er en del.

Hvis i har erfaringer eller gode råd, eller ved hvad man skal være opmærksom på, så vil jeg meget gerne høre fra jer!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Peugeot 106
  • #1   28. apr 2014 Bagbroen kan være svag på dem.

• #2   28. apr 2014 #1 Nu er jeg ikke mekaniker, så min viden er lidt begrænset. Men er det noget man kan tjekke op på når jeg står og skal undersøge bilen?

• Mike R
    Mike R Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #3   28. apr 2014 Du skal være meget obs på bagbroen. Selvom der ikke er noget at se på hjulene hvis du kigger bagfra, kan den sagtens være meget slidt. Kør en tur med nogen på bagsædet, så finder du hurtigt ud af om den er ok. En brugt renoveret bagbro koster mindst 2-3000 uden montage. Bærearme foran har det også med at gå i stykker i bøsningerne. De koster omkring 1200kr stykket ved mekonomen, hvis man ikke selv kan finde ud af at skifte bøsningerne. Gearkassen er også tit noget skrammel.. lyt efter om den larmer når du skifter. Særligt 2. gear og bakgear.

Alt er selvfølgelig relativt i forhold til hvor hårdt et liv bilen har haft. Men det er ting som er værd at tjekke inden køb/bytte smiley

• #4   28. apr 2014 #3 Tak for hjælpen! det vil jeg være opmærksom på smiley

Kommentér på:
Erfaringer med Peugeot 106

Annonce