{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.893 visninger | Oprettet:

Rakel T
Rakel T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Salg af bil der har overskredet synsfrist {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg håber der er nogle herinde der kan give mig et godt råd. Jeg har en gammel bil fra 1999 som, pga. sygdom, overskred synsfrist med 2 eller 3 måneder. Jeg kunne endelig få den til syn her i mandags og den dumpede. Pga sygdom har jeg ikke råd til at få den repareret så jeg har nu sat den til salg og har en mulig køber. Men i går aftes så jeg noget med at man ikke kan omregistrere en bil der har overskredet synsfrist før den er blevet synet. Det skal lige nævnes at jeg har ikke skjult noget for den eventuelle køber, har vist ham synsrapport og mit bilnr. er synligt i min annonce.

Hvad skal jeg gøre?
På forhånd tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af bil der har overskredet synsfrist
  • #1   3. maj 2014 Køber skal få bilen synet og omreg den sammen med synet. Og bliver bilen ikke fremstillet til syn, skal man pille pladerne af, ellers kommer de og henter dem ved dig.

• #2   3. maj 2014 du skal aflevere nr pladerne hvis der sidder sådan nogen på dem og så sælge bilen som den er.... eller du får den synet og så omregistrerer i den sammen, eller du overlader bil med nr plader og han sørger selv for at få den synet og omregistreret... det op til dig hvad du vælger

• #3   3. maj 2014 Og husk lige på du ikke må bruge bilen mere. Kun til og fra værksted eller til synshal. Du må ikke bruge bilen til at køre ind og handle eller at køre til arbejde mere.

• #4   3. maj 2014 Lasse P >> Det må han faktisk ikke engang, han har overskredet syn med 2-3mdr så han skal faktisk aflevere nr pladerne.... hvis han bliver stoppet tager de nr pladerne uanset om han siger han er på vej til syn eller til og fra værksted... ud over det så koster det så også en bøde på 2000kr.

• #5   3. maj 2014 Kim S læs lige igen bilen har været op til syn dumpede så. Så skal den op til omsyn inden for 30 dage. Og derfor må du benytte bilen til og fra værksted. Bøden på de 2000 er kun hvis du slet ikke møder op til et syn. Har du været til syn kommer der ikke en bøde

• #6   3. maj 2014 Det er lige meget om den har været til syn, det forlænger ikke sidste synsfrist.

• #7   3. maj 2014 Jesper der er heller ingen der har snakket noget om at synfristen bliver forlænget omsyn har intet med synfristen at gøre. Men de antal dage før bilen skal til et helt nyt syn og ikke kun kan nøjes med et omsyn.

SYN Indkaldelser til syn <SYN@trafikstyrelsen.dk>

8. jan.

til mig

Hej Lasse.

Det korrekte svar er B. Det er således, at bilen blot skal være fremstillet til syn den dag der er senest frist for fremmøde. Er det sådan at bilen skal til omsyn har man 33 kalenderdage til omsynet også selvom fristen for fremmøde så overskrides og uden at der udstedes et bødeforlæg.

Venlig hilsen

Birte Grevenhoff
    Kontorfuldmægtig

Trafikstyrelsen
    Danish Transport Authority
    Kundecenter
    Edvard Thomsens Vej 14
    DK-2300 København S
    Telefon: 7012 9040 mellem kl. 09.00 - 15.00
    Fax: 33381424
    Mail: syn@trafikstyrelsen.dk

• Rakel T
    Rakel T Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   3. maj 2014 Mange tak for jeres svar. Køber er en automekaniker som vil få den synet og omregistreret samtidigt. Så jeg tror det har løst sig...heldigvis. Tak igen smiley

• #9   3. maj 2014 sælg uden plader

• #10   3. maj 2014 Lasse P >>> Den "mail" du henviser til kan du ikke bruge til noget.... synsfristen er overskredet i dette tilfælde...
    jeg henviser lige til hvad du selv har "skrevet"
    >> Det er således, at bilen blot skal være fremstillet til syn den dag der er senest frist for fremmøde <<

Lige nøjagtig DET punkt er overskredet da bilen netop IKKE har været til syn FØR seneste frist for fremmøde, så er det andre regler der gælder... dvs så er det bøden er på spil..... hvis du stadigvæk er i tvivl så kontakt gerne politiet, så vil de med glæde forklare dig hvad der sker hvis de møder bilen smiley

Har lige været møllen igennem med en gammel spand af en bil for en kammerat...

• #11   3. maj 2014 KIm S politiet gør intet så længe pladerne ikke bliver meldt som de skal afhentes. Har selv været møllen igennem med en masse syns pligtige maskiner. Da de ikke kunne synes før de var færdige med dem og der havde firmaet politi ude for at få det på skriv. De gør intet så længe de ikke har fået besked på det. Og har bilen først været til syn. Står den som til omsyn og de gør intet

• #12   3. maj 2014 2-3 måneder, så har de også fået besked på at inddrage pladerne.....

• #13   3. maj 2014 Kim S efter 10 uger må de sende dig en bøde og derefter går der endnu et stykke tid før de sender politiet ud efter pladerne.

Sådan bliver bøden
    Uge 1: Du modtager en indkaldelse til syn.

- Uge 5: Skat kontrollerer, om bilen er blevet synet. Er den ikke det, får du besked ugen efter om at gøre det straks, da du ellers vil få en bøde på 2.000 kr.

- Uge 10: Er din bil endnu ikke synet, får du en bøde på 2.000 kr. Samtidig skal du aflevere nummerpladerne til Skat.

- Uge 14: Hvis nummerpladerne ikke er afleveret, får du en bøde mere på 2.000 kr. Sagen overgives til politiet, der inddrager pladerne.

- Uge 15: Er din bøde ikke betalt, overtager retten og Skat sagen.
    Bødefrister, hvis din bil ikke er godkendt på rettidigt syn
    - Uge 10: Du får besked om omgående at aflevere nummerpladerne til Skat.

- Uge 14: Hvis nummerpladerne ikke er afleveret til Skat, får du yderligere 2.000 kr. i bøde. Politiet kontakter dig for at hente pladerne.

- Uge 15: Er din bøde ikke betalt, er din sag nu et anliggende for retten og Skat.

• #14   3. maj 2014 og det er vel og mærke efter sidste fremstillings frist

Kommentér på:
Salg af bil der har overskredet synsfrist

Annonce