{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.172 visninger | Oprettet:

Focus vs mondeo?? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,

Nu er vi næsten 100% sikker på at næste vogn bliver en ford.

Men hvad ville i tage?

1. Focus titanium 1.6 tdci 115hk 2012, med ekstra udstyr som parkeringsass. Under 50.000km

2. Ford mondeo 1.6 tdci eco trend 2011, omkring 50.000

Ved at mondeoen er større og dyrere i nypris, men er den også så meget bedre?

Vil gerne have parkeringscensorer og ellers bare en økonomisk bil i både drift og vedligeholdelse med massere plads.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Focus vs mondeo??
  • #1   4. maj 2014 hvad er jeres krav ang plads? mondeo er jo "gigantisk" mens en focus er mere alm i str, og nok opfylder de flestes behov, og tror nok de køre meget ensartet..

  • #2   4. maj 2014 jeg ved ikk med de "nyere"
    men har begge dele, og mondeo'ens køre egenskaber bliver bestemt ikk slået af focus'ens,

    men focus'en er mere lige til at være i, hvor som martin siger er mondeoen jo gigantisk...

    samt er mondeo bare mere "flyder" agtig..

    jeg ville til enhver tid personlig selv vælge mondeo frem for focus.
    (har focus)

    men meget kan jo været ændre siden 2001 smiler smiley



  • #3   4. maj 2014 Tror godt vi kan klare os med pladsen, der er i focusen, men må sige det er tiltalende med mondeoens størrelse og lastevne. Men så får man desværre ikke så meget udstyr eller de gode sæder som focusen har.

    Hvordan ligger de ifht hinanden i reservedelsindex?

    Motoren er nok den samme hvis man tager 1.6tdci


  • #4   4. maj 2014 Tænker ligeså meget på om byggekvaliteten er så meget bedre ved mondeoen. For syntes at focusen virkede lidt mere skarp i styringen.

  • #5   4. maj 2014 FIND EN ANDEN MOTOR. 2.0 tdci og skift tandremmen ved 150 i stedet for 200.000km. så holder den smiley

  • #6   4. maj 2014 Ok, men går bare ikke så langt på literen.

    Er det da en dårlig motor? Og er det den samme man har brugt i focusen


  • #7   4. maj 2014 ekstrem dårlig de fejler alt og mere til end hvad der står her http://www.dr.dk/DR1/kontant/2013/01/08130833.htm

    du kan se en udsændelse med dem


  • #8   4. maj 2014 de fejler nu ikke noget de motor.

    Blot hvis du plejer og passer den.

    Mange af motorerne som der er problemer med...kører længere end anbefalet til service, samt man presser motoren, så turbo ikke kan holde.





  • #9   4. maj 2014 det er jo ikke kun turboen der ikke holder i dem dyser egrventil. div sensor. har lavet mange af dem og har set mange af dem med defekt turbo som faktis kun lige har rundet 100.000km og har over holdt servis men 20.000km på en olieskift er bare forlangt for dem vi har også nogle til at køre som bare køre der ud af som har rundet 400.000km. 2.0 er bedre men faktis også en hdi motor bare ændret lidt smiley

  • #10   4. maj 2014 Kan det ikke afhjælpes med andet bundkar eller at suger alt olie ud ved skift

  • #11   4. maj 2014 Jeg har selv en 2013 Focus 1,6 TDCI st. car
    I forhold til min gamle Touran 2,0 TDI mangler den i den gad bundtræk, og jeg kunne kun forestille mig at det var endnu værre i Mondeoen.
    Men hold op hvor ligger sådan en Focus godt på vejen, det er helt vildt, kan man li' at tage rundkørsler sving osv i god fart, så er det utroligt at sådan en familiebil kan ligge så godt på vejen.
    Jeg har også kørt en del i en 2012 Mondeo 2,0 TDCI
    Den ligger slet ikke når så godt på vejen som Focusen.


  • #12   4. maj 2014 Ved godt det ikke er nogen raket, men det gør ikke noget. Får bare bøder af det andet.

  • #13   4. maj 2014 Den trækker faktisk OK i 3 og 4 gear, men 1 og 2. gear er virkelig sløvt. Angående vedligehold ved jeg ikke rigtig hvad det koster. Min er en firmabil jeg også betaler skat af at bruge privat. Den har lige rundet 50.000 km efter 1 års tid, og den har ikke fejlet noget endnu.

  • #14   4. maj 2014 Kunne overveje en 2,0 hvis det medfører færre fejl. Vil bare helst have en der kan gå langt på literen

    Ellers kunne det blive en i40 eller andet spændende..


  • #15   4. maj 2014 Min går lige omkring 20 km/l ved meget blandede ture..

  • #16   4. maj 2014 Ja, den kører også godt.

    Kan se mondeoen også findes med 163 hk som skal gå over 20 på papiret


  • #17   5. maj 2014 Er det samme motor i i40

Kommentér på:
Focus vs mondeo??

Annonce