{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.176 visninger | Oprettet:

Opstart af enkeltmandsvirksomhed og leasing af bil muligt? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg går med tankerne om, at starte mit eget enkeltmandsfirma op inden længe og tænker om det er muligt i den forbindelse, at erhvervslease en bil? Jeg har fast job ved siden af med en stabil/god løn, men ingen omsætning i firmaet da det i så fald vil være nyopstartet. Er der nogle regnskaber eller aktiviteter de skal bruge udover cvr-nummer? Aktiviteterne i virksomheden vil jo først komme efter et par uger efter jeg har oprettet det...

Tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstart af enkeltmandsvirksomhed og leasing af bil muligt?
  • #1   8. maj 2014 Burde ikke være noget problem. I en enkeltmandsvirksomhed er der som sådan ikke nogen forskel på din egen og virksomhedens penge. Du er jo virksomheden. Sådan som jeg lige husker det fra da jeg selv legede med samme idé, skal du bare lease bilen, leasingfirmaet vil skulle bruge dit cvr nummer, du betaler med dine egne penge, fra dit job eller banken, eller hvor du nu har dem fra, så skulle du kunne trække udgiften til leasing fra i skat, og få refunderet momsen.

• #2   8. maj 2014 Helt korrekt

• #3   8. maj 2014 Jep, som der er skrevet overfor er virksomhedens penge dine penge. Samme konto.
    Det første når du begynder at have en stabil indtjening, du dkal til at aflønne dig selv, betale skat af samme, og tænke på konsolidering

• #4   8. maj 2014 Som jeg ellers havde forstået det på skat's hjemmeside så fik jeg det til at man skulle have en særskilt konto samt meget andet som er bøvlet at finde rundt i. ( er selv ved at starte et enkeltmandsvirksomhed.

• #5   8. maj 2014 Mange tak for jeres svar, dejligt at se i holder jer on topic hehe.

Mange tak for dit svar på mit indlæg vedr. leasing igennem firma.

Af hvad jeg kan læse mig til tager det ikke mere end 2-3 dage, at få cvr nr, hvis man registrere virksomheden online, dog er jeg i tvivl om, hvordan det fungere med momsen? Altså at blive momsregistreret, hvor lang tid det tager og SKAL firmaet være momsregistreret før jeg kan lease? Regner ikke med omsætningen skal være mere end et par tusinde om måneden, altså under 50.000 om året.

Er der forskel på om det bliver vurderet, som hobbyvirksomhed?

Takker mange gange.

• #6   8. maj 2014 Du skal ikke moms registere dig, men gør du det ikke kan du naturligvis ikke trække moms fra.

• #7   8. maj 2014 Det tager op til 14 dage at få et cvr nr.

Resten kan jeg desværre ikke svare på da jeg selv syntes at det er et forvirrende univers.

"Det er jo ikke raketvidenskab" Jo det er så! smiley

• #8   8. maj 2014 Har selv et enkeltmands firma og jeg har 2 kontoer.. Men i princippet er det på en måde lige meget nu når du har fast job og kan betale moms og skat og fører regnskabet 100% Da du skal betale det ud af egen lomme hvis firmaet ikke har penge..Men et godt råd. Lad nu være med at lave en masse udgifter hvis du ikke får nok og lave.

• #9   8. maj 2014 Du vil erhverslease en bil i en virksomhed med under 50.000 i omsætningen? Hvad er det præcis du vil beskæftige dig med?

• #10   8. maj 2014 Ronni det kommer ikke på nogen måde dig ved, og hvis du virkelig er så fræk, at spørge kan du spørge over pm. Beklager mit sure opstød, men gider virkelig ikke se min tråd blive ødelagt af off topic

• #11   8. maj 2014 Er sådan set også mindre vigtigt, du bør dog som nævnt være meget OBS på økonomien og ikke bruge flere penge end du stadig kan betale din moms!

Der er kun en konto at trække dem fra, uanset om de er der eller ej.

• #12   8. maj 2014 Vær opmærksom på at en omsætning under 50000 anses som Hobby virksomhed.
    Det kan betyde du kommer til at betale alt hvad der hedder moms, udskudt skat, afskrivninger osv. Tilbage.
    Det som skete for mange hobby bønder efter skat strammede op.

• #13   8. maj 2014 Jeg har dog aldrig hørt fra SKAT herom, her 5 år efter opstart og uden et år over kr. 50.000,- i omsætning.

Men ja, det er korrekt.

• #14   9. maj 2014 Der er flere ting i det..

1. Hvis du omsætter for mindre en 50.000kr om året er det en hobbyvirksomhed og så får du ikke lov til at erhverslease.

2. Uden regnskaber får du ikke lov til at erhvervslease, da leasingselskabet godt nok i princippet kan være ligeglade med hvor pengene kommer fra, men rent skatteteknisk går den ikke.

3. Du får INGEN fordele ud af at erhvervslease via en hobbyvirksomhed, da du bare skal pumpe private penge i foretagendet.

4. Skat kommer og stiller spørgsmål, hvis de vurdere at du har oprettet en virksomhed med det ene formål at drage fordel af at have et CVR nummer.

Kommentér på:
Opstart af enkeltmandsvirksomhed og leasing af bil muligt?

Annonce