Ny Seat Leon ST {{forumTopicSubject}}
Hej alle BG'er
Vi er på udkig efter en ny bil, lige pt. har vi en Seat Mii fra August 2012 som skal skiftes, da der ikke er nok plads i den.
Personligt vil jeg helst have en Skoda Octavia Combi, men kæresten vil helst have en Seat Leon ST og det bliver den pga. prisen.
Vi har kigget på en
Seat Leon ST 1.6 TDI DSG 287.400,-
Af udstyr har vi kigget på.
Adaptiv fartpilot inkl. Front assist 10.600,-
El-klapbare sidespejle med parkerings funktion 2450,-
Fører assistent pakke 5950,-
Anhængertræk 8700,-
Full LED og LED kørelys 23.100,-
LED interiør belysningspakke 1300,-
Media System Navigation 12.800,-
SEAT Sound system + Nødhjul 18" 5950,-
Parkeringssensorer for og bag 9600,-
Sikkerhedspakke Træthedsregistrering og selehuskere på bagsæderne 2500,-
Det er de ting vi godt kunne tænke os til den, MEN! det koster mange penge
Hvad ville være klogt at vælge og hvorfor ? Hvad ville du vælge til den ? og har i noget godt dårligt at sige om bilen ?
Alt hjælp er velkommen
MVH.
Morten
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Alt det andet må i gøre op med jer selv, det kan vi jo ikke fortælle jer..
Har i f.eks. behov for LED pakken til 23.000,-?
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 168
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 156
El-klapbare sidespejle - Skide lækker funktion, har det selv på min Leon 1P
Anhængertræk - Det er vel alt efter behov?
Full LED og LED kørelys - Synes jeg lyder åndssvagt dyrt bare for at få LED lys, kunne klart undværes i mine øjne!
LED interiør - Hvis det bare er LED i loftsbelysningen kan du vel selv lave det for 100,- cirka, alt afhængig af hvad du kan få pærer til?
Media System Navigation - Ville jeg også vælge
Parkeringssensorer for og bag - I har ikke overvejet et bakkamera? Det har mine forældre fået monteret i deres C-MAX for 5000,- for både kamera og Alpine 2DIN radio og det er super lækkert!
Sikkerhedspakke Træthedsregistrering - Virker som en god ide
jun 2004
Følger: 24 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 841
Ville også vælge Full LED lygterne, da de virkelig løfter det optiske look på bilen. De er formentlig også for bøvlet at eftermontere - hvis det overhovedet er muligt.
Parkeringssensorer er også et must.
El-klapspejle er også et godt køb til den pris.
Resten ville jeg undvære / eftermontere.
mar 2009
Men det nye der er kommet i dag, er der en test med den nye Civic Tourer, hvor bl.a. Leon ST ikke får et ben til jorden.
- Jeg citere "Honda Civic Touring er en soleklar vinder!"
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
Følgende ville jeg vælge fra:
Adaptiv fartpilot inkl. Front assist 10.600,- = Alene pga. prisen
Fører assistent pakke 5950,- = Kan fint undværes
Anhængertræk 8700,- = Kan altid tilkøbes når behovet er der - prisen er ca. den samme.
LED interiør belysningspakke 1300,- = Kan du selv sætte i
SEAT Sound system + Nødhjul 18" 5950,- = 8 højtalere er nok.
Sikkerhedspakke Træthedsregistrering og selehuskere på bagsæderne 2500,- = Slet ikke pengene værd.
... det er naturligvis oplagt at vælge LED fra pga. prisen - men det ser vildt fedt ud og er vist ikke sådan lige til at få eftermonteret.
jun 2004
Følger: 24 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 841
Iøvrigt er Full LED og store fælge (+17") et must på den nye Leon, da linierne ellers ser underlige ud. Desuden er standard undervognen ret høj, men en sænkning vil formentlig ødelægge komforten :I
aug 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
Jacob D Det må du meget gerne uddybe, hvordan kan jeg spare registreringsafgiften på det ? koster det ikke det, hvis man får det monteret senere ?
AHJ™ Kan ikke lidt bilen, dens design er ikke lige min smag, selvom der er dejligt meget plads i den!
Clegg ! Har du selv en Seat leon ? Er de 8 højtaler meget gode fra standart ? og LED belysningen, er det bare andre pærer de sitter i ? eller er der mere ved det
mar 2009
- Og som de også så fint skriver i i testen "prøv en Civic Tourer inden du beslutter dig"
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 114 Svar: 424
Få Seat Sound system i. Så har du et fornuftigt anlæg i der er monteret fra fabrikken. Navigation i bilen fungerer efter min mening ikke ret godt. Og det er dyrt at opdatere kort. Så hellere brug din smartphone, og få lyden ud gennem Bluetooth i bilen.
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 168
Prøv at forhør dig hos Cartrends.dk om han ikke kan hjælpe dig.
Undersøg det, det værste der kan ske er at du sparer penge
Ny Seat Leon ST