{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
28.842 visninger | Oprettet:

john b
john b
Tilmeldt:
13. dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kobling bliver i bund!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle i bilglade hoveder derude....
Jeg sidder med en nød jeg ikke kan knække...
Min far er den "glade" ejer af en peugeot 206 hdi sw.
Den har snart kostet mere i reservedele end bilen kostede til at starte med!!!
Der er ikke det der ikke har været galt!!!

Nå! Nu til det sidste nye problem.
Koblingen gik i stykker for nyligt.(udrykkerlejet tror jeg)
Der er monteret en spritny sachskobling og bilen kørte fint igen.
Så kom balladen. Det er sket fire gange nu at man under acceleration skifter gear og BUM så bliver pedalen i bund!!!!
Normalt vil jeg mene at det er udrykkerlejet plus måske resten af koblingen men den er lige skiftet?
Derudover så virker koblingen igen hvis du tager fat i pedalen med dine hænder og trækker den op mod dig selv. Så kommer der et klik og koblingen virker fint igen?!
Det er som sagt sket fire gange nu og det er ikke så fedt at sidde fast i et gear midt på motorvejen under en opbremsning!
Jeg er ikke dum til mekanik men den her kan jeg sgu ikke regne ud?
Jeg har lånt hans bil utallige gange i forsøg på at få den til at "gå i stykker"
På det sidste men ikke én eneste gang har den gjordt det. Derfor er det umuligt for mig at SE hvad fanden det er der "hopper af" eller hvad der nu sker!
Vi er nu nået dertil hvor min far ikke længere tør køre i sin bil før vi har fundet den fejl og det synes jeg sgu er lidt synd for ham smiley

Nu kaster jeg så problemet ud til jer oh store bil-orakler i håb om at der sidder en derude som har oplevet det samme...

peugeot værkstedet et til grin så dem spørger jeg ikke mere! Sidst jeg bedte om råd til de 25000kr dyre dyser fortalte de mig at en peugeot altid skal ud og "finde sig selv" på vejen før den kører helt godt efter en sådan udskiftning?!?! WHAT! Det sagde han bare ikke det der! Problemet viste sig så at være en utæt brændstofpumpe der trak falsk luft ind under tænding af bilen så tak for hjælpen peugeot!!!

I fyrer bare løs hcis jeg mangler at opgive nogen former for hjælpsomme oplysninger! Mvh den UTROLIGT trætte søn! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling bliver i bund!!
  • #1   25. maj 2014 udrykkerleje er et kendt problem på dem.
    hvad hvis du tager koblingskablet af armen på gearkassen, hvordan er armen så?


  • #2   25. maj 2014 Det kunne godt være koblingskablet.. mener også det er selvjusterende på den der model. og hvis de så ikke har skiftet det sammen med koblingen så ville jeg nok starte med det,,

    OG tjekke at bundmåtten ikke går ned og rammer pedalen.. den fejl40 har jeg set ved et par kunder smiley


  • dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 95
    #3   25. maj 2014 du siger koblingen lige er blevet skiftet, så jeg vil skyde på at de har glemt at udlufte koblingen måske kan det være derfor smiley

  • #4   25. maj 2014 jeg mener at de der kører med selvjusterende kabel...

  • #5   25. maj 2014 Hvordan udlufter man en kobling? smiley

  • dennis j
    dennis j Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 95
    #6   25. maj 2014 samme måde som man gør ved bremsen hvis ellers koblingen er hydraulisk smiley

  • #7   25. maj 2014 En peugeot 206 hdi kører med selvjusterende koblingskabel... skift det så burde problemet være løst... grunden til den virker når du trækker den op er at så justerer den sig selv op.

  • #8   25. maj 2014 For det første er en peugoet med koblings KABEL.. ingen hydraulik

    Og for det andet er det Slave cylinderen man udlufter. IKKE koblingen.. Og hvorfor skulle man skille sin slave cylinder ad for at skifte kobling? smiley


  • #9   25. maj 2014 Der sidder en kontrafjeder inde på koblingspedalen. Der hvor den sidder kan gå i stykker så den kæntre og det kan give de symptomer. Ellers er mit bud også det selvjusterende KABEL smiley

  • #10   25. maj 2014 Det er 100% sikkert koblingkablet, har selv haft 2x 206'er de fik samme problem, det er selvjusteringen i kablet den er gal med.

  • john b
    john b Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #11   25. maj 2014 Der virker til at være bred enighed om at det formodenligt drejer sig om
    Det selvjusterende kabel. Jeg vil prøve at skifte det og se hvad der sker!
    Problemet er jo netop bare at jeg ikke aner om problemet er løst for koblingen virker som sagt 99 ud af 100 gange!
    Jeg må skifte det og bilde den gamle ind at jeg har fundet problemet. Ellers tør han sgu ikke køre i den mere....
    Ps jeg HADER F@%#€{ING PEUGEOT biler!

    Uden at overdrive er der indtil videre brugt i omegnen af 50-60.000kr på den forbandede franske møgspand!

    Og når nu vi er ved brokkeriet, hvad FANDEN sker der med det lygtepære forbrug den vogn har?
    Jeg skifter snart pærer oftere end jeg skifter tøj!
    Har hørt det skyldes for høj spænding på ledningsnettet..... Men ordner peugeot det...... Nope....jeg er på randen af at købe en meter randersreb og få det overstået! smiley


  • #12   25. maj 2014 Det med pærerne er ganske normalt for en peugeot 206... mener faktisk taiwansen har nogle de yder 3 års garanti på.. så kører du bare ind og bytter hvis den springer.. men ja det skyldes i højspænding.. det du kan gøre for og afhjælpe at de springer hele tiden er og vænne dig eller i dette tilfælde din far til og sætte positionslys til inden du sætter tænding på. Så får forlygterne ikke den høje spænding og så når motoren er startet drejer man bare kontakten tilbage så der kommer kørelys på.....

  • #13   25. maj 2014 Havde samme problem med min. Det var slave cylinderen der sku skiftes !!

  • #14   25. maj 2014 som sagt skift det kabel, det er vidst sagt mange gange, og jeg har os set det før.

    til dit pære forbrug kan du få en form for modstand og sætte imellem, og det virker 100. den koster lidt hvis du tager en i god kvalitet, men det er sku os træls og skifte pære hele tiden.


Kommentér på:
Kobling bliver i bund!!

Annonce