Tidløs bil der holder {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg går og "drømmer" om hvilken bil jeg skal købe om en del år når jeg er færdiguddannet og står i en situation hvor jeg har brug for en bil til dagligt.
Jeg kunne aldrig nogensinde finde på at købe en sprit ny bil på grund af det store værditab det medfølger allerede når man kører ud fra bilforhandleren.
Det jeg søger er en ældre bil, totalt uafhængigt af alderen, som afspejler et tidløst design, en kvalitet der gør at den kan klare hverdagskørsel, som ikke falder gevaldigt i værdi og har servostyring.
Dog kender jeg ikke noget særligt til udvalget af ældre biler, men har hørt at en ældre mercedes eller porsche fra omkring 1980 skulle være i orden.
Budgettet er 200.000 kr.
Hvilke vil i foreslå?
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 186
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.488
Når det så er sagt, så tror jeg du søger for ny en bil, til at du ligefrem kan holde pengene hjemme. Men hvis du kan finde en ældre Mercedes, Porsche eller lignende, som har status af sportsvogn, cabriolet eller lignende, så vil du nok kunne finde en der ikke taber så meget i værdi.
Forhold dig så til forsikring, vægtafgift og andre udgifter.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Mekanisk er en Mercedes fra før 1990 bygget som en kampvogn, alt er voldsomt overdimensioneret og går sjældent i stykker.
okt 2005
Følger: 140 Følgere: 135 Biler: 56 Emner: 130 Svar: 438
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 688
maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/jaguar/xjs/53-xjs/43348
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
Men fed bil der altid holder i garage,på værksted eller på tanken
sep 2004
Det sparer du altså ingen penge ved.
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
sep 2005