HJÆLP MIN BIL {{forumTopicSubject}}
Hej Fokz.
Har et lille problem med min bil og vil høre jeres mening
havde kørt min bil fra aalborg til vejle, men efter den havde været slukket skulle jeg lige køre en lille tur, og pludselig blev den varm og ''hoppede'' lidt i det.
efter at køle den af trillede jeg den hjem (1,5 km). og lod den stå igen, prøvede dagen efter at gå ud og starte den, men der var der ingenting overhovedet, prøvede at køre en lille bitte tur, også ''hoppede'' den lidt igen, men den blev ikke varm. så kørte en lidt længere tur, uden der skete mere.
Ville tage den hjem til aalborg igen, men da jeg nåede 5-10km begyndte den at gå op og ned fra temperatur (fra midten og til bunden) = den blev ikke varm, faktisk Slet ikke varm. Men den varmede inde i bilen..
Efter jeg prøvede at køre videre gik den på 1-2sekunder op i det røde felt og blev varm. stoppede hurtigt ind og ringede til autohjælp, de mente at det var termostaten. men nu står bilen hos mekaniker, og han siger det er toppakning, topstykket og hele motoren der skal skfites
Kan det passe, da den ikke har røget ?, tikkede ikke osv ????
HÆÆLP
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 542
mar 2014
Emner: 23 Svar: 514
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 4
Øv Øv Øv kan det så passe at koste 12.000 kr at få hele motoren skiftet til en brugt men god motor ?
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
Toppakningen er et svagt punkt på de motorer, men 12000 for sådan en rep er noget i overkanten. Jeg er selv gammel Fiat mekaniker og ved at det skal meget galt før vi er i den pris.
mar 2014
Emner: 23 Svar: 514
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 288
En Punto-motor kan ikke koste mere end en 2-3000 kroner ved et autoophug, og et motorskift bør absolut ikke ende op på et to-cifret antal arbejdstimer for nogle der ved hvad de står med.
Så nærmere det halve bør være et mere realistisk beløb, medmindre det er et værksted med en usædvanlig høj timepris.
jan 2013
Han siger nu at det kun er toppakning, topstykke og termostat der skal skiftes, hvad vil det ca koste at få ordnet ?? (max pris).
Overvejer at få min onkel smidt på arbejde med den, kan man ikke regne med han kunne finde på at tage røven på os når vi ikke kender ham ?
dec 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 1 Svar: 48
jan 2013
min onkel siger han kan finde topstykke, toppakning og termostat til 1000kr eksl levering på nettet.??
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
Men det plejer at være nok at planslibe topstykket og så et nyt slibesæt og topbolte.
Husk også at skifte olie og filter, samt tændrør nu hvor i er i gang.
jun 2009
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 223
Af med toppen, planslibning og trykprøvning, nyt slibesæt, på med olie og vand, start, ok.
jan 2013
Men ja det er en 16v
jun 2009
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 223
HJÆLP MIN BIL