{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.283 visninger | Oprettet:

Videresalg af skrotbil.... {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Min kollega står i et dilemma som jeg har lovet at tage op herinde.

Han har haft en gammel Polo til at stå. Da den efterhånden var godt slidt ned kontakter han et firma, der reklamerer med "skrotbilsafhentning". Hvad han kan se på deres hjemmeside, er det noget de virker til at gøre en del i så han kontakter dem og aftaler en tid.

Bilen bliver beset, dødsdømt af forhandleren og afhentet på et fejeblad. Han får de her ca 2000kr udbetalt og her kommer dilemmaet så...
Nu falder han over en annonce på dba der indeholder hans for nyligt skrottede Polo. Det er en anden forhandler, der har den til salg. Til en væsentlig højere pris end de 2000kr han fik i skrotpræmie af den første forhandler.

Hans dilemma er, er det en valid forretningsform at føre? At en forhandler dødsdømmer en bil, betaler xxxkr, fixer den op og sælger den til en væsentlig højere pris?

Jeg ved godt, at den kloge narrer den mindre kloge og alt det der. Men når man køber den til skrot.....?

(Det skal siges, at forhandleren lovede at afmelde bilen ved skat. Det er den endnu ikke blevet -handelsdato + 4 uger)

Og det er ikke mig der dækker mig ind under et pseudonym......:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Videresalg af skrotbil....
Kommentér på:
Videresalg af skrotbil....

Annonce