{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.165 visninger | Oprettet:

Nicolai B
Nicolai B
Tilmeldt:
1. nov 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Polo 1.6 TDi 2010 Topstykke problemer {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Min kone og jeg købte en ny Polo 1.6TDi i slutningen af 2010.
Bilen har netop lige været til den 90.000km eftersyn, og både 60 samt 30.000 eftersynen er også overholdt.

Vi fik at vide, vores bil har et større forbrug af kølevæske, og at det er topstykket som er problemet.
Vi får pt lavet vores eftersyn i Flensborg hos VW, og de vil have 3600€ for at skifte dette.

Kan det virkelig passe at vi skal give fuld pris for sådanne et skift, nu hvor bilen ikke har kørt længere og kun er 3,5 år.

Det skal siges at vi nok får det skiftet i Danmark hos VW, men jeg synes da ikke det er rimeligt at en ny bil efter 90.000 skal have skiftet topstykke så hurtigt.

Håber at høre fra jer, og hvad i synes vi har ret til/ skal gøre ved denne sag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polo 1.6 TDi 2010 Topstykke problemer
  • #1   17. jun 2014 Der er vel 2 års garanti på sådan en?

  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #2   17. jun 2014 Ja 2 år

  • #3   17. jun 2014 Hvis ikke den har brugt så meget vand at i selv har opdaget det inden eftersynet, kan der stilles spørgsmålstegn ved om det passer det de siger.

    I får jo en advarsel inde i bilen, når væskestanden bliver for lav og der snakker vi max. 1 liter. Hvis ikke den har givet jer denne advarsel, tror jeg ikke på jeres værksted.

    Er der noget at mærke på bilen?


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #4   17. jun 2014 Vi har ikke fået nogen advarselslamper eller lign. inde i bilen. Men der var blevet brugt kølervæske mere end normalt. Vi har selv påfyldt ekstra kølevæske 1 gang siden sidste service "mellem 60.000-90.000"

    Og nej, bilen kører fejlrit, bliver ikke for varm eller noget


  • #5   17. jun 2014 Det lyder lidt vanvittigt, at de vil have i selv skal betale for det hele, da bilen ikke er ældre..
    Smut ind til den VW forhandler du købte bilen ved og tag en snak med dem..
    Hvis reperationen ikke er omfattet af garantien, kan de muligvis søge kulance på dette.

    Er selv udlørt på et VW værksted, og de plejer somreglt at være meget fair.
    skulle det ske de ikke er det, kan det godt hjælpe at klage et par gange. (ja, sådan er dagens danmark desværre)

    Håber det var svar nok.


  • #6   17. jun 2014 Jeg ville ikke lade dem flå den fra hinanden uden at få en andens mening. Det kan sagtens være topstykket, men når de bare siger det, så tvivler jeg på det.

    Måske kan andre sige om disse modeller har problemer med topstykket?


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #7   17. jun 2014 Tak for jeres svar indtil videre.. Henrik P er enig i det du siger, og det håber jeg da bliver udfaldet af denne sag.

    Det er dog konen som skal ordne det, da jeg pt. er udsendt og først kommer hjem til efteråret smiley


  • #8   17. jun 2014 Selvfølgelig siger en VW forhandler ikke bare at topstykket er smadret medmindre det er.. En mekaniker kan altid tage fejl, men de vil aldrig sige det hvis der ikke var nogen form for skade på komponenten.

    Så efter min erfaring (på VW værksted) vil jeg sige du roligt kan lytte til dem, meeen, få lige konen til at tage en lidt mindre bluse på(;)), så de kan forstå at de altså skal betale, hvis ikke det hele, så bare en del af det..

    Det er min vurdering, men det kan selvfølgelig godt være jeg tager fejl..


  • #9   17. jun 2014 Henrik P:

    Den skal du dæleme længere ud på landet med. Hvis der er noget de gør hos VW, så er det at sige at noget overflødigt skal skiftes. Tænk bare på Lupo 3L


  • #10   17. jun 2014 Vi fik en ny kunde hvor VW havde sagt han sku ha skiftet ac kompressor på hans t5 det var de sikre på, vi satte vores bosch tester på og den sagde Trykføler var defekt, vi skiftede den og nu har det virket i 2 måneder. HAN kommer aldrig på et VW værksted igen

  • #11   18. jun 2014 Igen, alle folk kan tage fejl.
    Muligvis har det været en lærling eller også gik de bare for hurtigt igennem bilen. (Med det ac)

    Men at sige topstykket skal skiftes hvis det ikke er defekt er jo dumt, for selvfølgelig vil kunden søge efter muligheder for IKKE selv at skulle betale, og det ved værkstedet jo.


Kommentér på:
Polo 1.6 TDi 2010 Topstykke problemer

Annonce