Hjælp til bil til ca.150k {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til at købe en ny bil (dog først om 2-3 måneder), men da det bliver mit første bil så jeg er en lille smule lost. Håber det er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig.
Jeg tænker i prislejet omkring 150.000 kr. (kan godt gå højere hvis der er gode argumenter for det). Ved dog ikke hvad der bedst kan betale sig: nyt eller brugt, diesel eller benzin? Jeg kommer til at næsten dagligt at køre 50 km (hver vej) til arbejdspladsen og kommer nok 3-4 gange om ugen til at bruge den mindre ture på ca. 5 km. Vil gerne have noget der er pålidelig, sikker og billig i drift.
Jeg har kigget lidt på brugte Ford Fiesta 1,6 TDCi 95 Titanium fra sidste år til omkring de 150.000 kr. Ved ikke om det er fornuftigt, men umiddelbart ser de ud til at kunne køre langt på literen og er ikke for stor. Jeg er dog ikke den store fan af hatchback formen som de fleste nye biler i den prisklasse har, vil langt hellere have en lille sedan/coupé Hører gerne jeres råd og inputs og sig til hvis I vil have mere info. Tak!
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.918
Ford er ikke noget dårligt valg, og du finder nok ikke meget rigtig fin BMW diesel for de penge desværre.
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Skal jeg regne med at skulle bruge en masse penge på service og reparationer? Er det bare bedst at holde sig til en nyere Fiesta?
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 645
Jeg har altid betragtet Sedan som en rigtig bil.
Og varebiler som noget andet.
Men jeg har haft begge i rigtig mange år, mest Volvo,
så jeg og min kone er mest til rigtige biler.
Men betragter jeg vores Parkeringsplads uden for min dør,
så står der ca. 3 Sedan og 50 af de andre.
Jeg ville foretrække den nyeste bil
Men mine varevogne har været brugte og har været rimelige at holde i orden.
Nar jeg har købt en brugt bil har de først været ved Volvo eller FDM
Hjælp til bil til ca.150k