{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

bmw E36 20% reglen HJÆLP {{forumTopicSubject}}

hej drenge og piger!

mig og min makker sad lige og kom til at tænke på er det egentligt lovligt og smide en m60b30 (3,0 v8) motor med 218 heste i en bmw e36 325i / 328i ? det er jo under 20% reglen men har det noget med antal af cylindre at gøre? har prøvet at google det men kunne ikke rigtigt finde noget smiley

på forhånd tak og god aften! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw E36 20% reglen HJÆLP
  • #1   26. jun 2014 Jeg har haft kontaktet trafikstyrelsen ang det da jeg fik fortalt af mange at man ikke måtte øge antal cylindre på biler efter noget ala 1990, men jeg fik afvide af ham jeg havde kontakt til at den regel ikke fandtes, men der er derimod en regel om du ikke må skifte til en motor der vejer mere end 50 kg mere end den motor du skifter fra.

    Er bilen typegodkendt med motoren? altså findes der en E36 der har den motor i fra fabrikken?


  • #2   26. jun 2014 både og der findes en Alpina e36 med en 4,6L 333hk v8 i og self en m3 model med ca 286 eller 321 hk smiley



  • #3   26. jun 2014 Du kan nok også godt få nogen godkendelses problemer når bilen ikke er typegodkendt med den motor, også selvom der findes en hurtigere version af en E36.

  • #4   26. jun 2014 du skal bare betale for en køretest + ny afgift

  • #5   26. jun 2014 At holde bilen under 20% er jo nemligt for at undgå ny afgift.
    Hvad mener du med en køretest? for at få en motor i der ikke er typegodkendt skal han have, hvis jeg ikke tager meget fejl, en godkendelse der koster kassen at få lavet.


  • #6   26. jun 2014 M60B30 skulle kun veje 10kg mere end en M50B25? Er det så lovligt?


  • #7   26. jun 2014 Nej det er bare en af de faktore der skal overholdes, der mangler stadig godkendelses papirene.

  • #8   26. jun 2014 http://vmax.dk/article/22455-den-store-guide-til-motortuning
    har lige læst den her men er stadig meget i tvivl smiley


  • #9   26. jun 2014 hvis bmw vil godkende ombygningen så du for et stykke papir på det kan det godt lade sig gøre
    ellers skal du betale for en køretest i hamburg + den vist osse skal bestå syn dernede og jo det koster så skal der osse betales afgift af den i danmark som osse koster men så er den osse lovlig


  • #10   26. jun 2014 Så kan han lige så godt købe en M3.

    Du får den ikke godkendt bare sådan uden en typegodkendelse eller en godkendelse på at dine bremser osv kan holde til den motor du vil have i.


  • #11   26. jun 2014 der er en der har fået lagt en m52 2,8i i en e30 det kostede 36000kr det var dog ved ham egelund med køretest på lolland

  • #12   26. jun 2014 Når du er under 20% skal man tage hensyn til hvad bilen er typegodkendt til.
    Alpina lavede en V8er, derfor kan du sagtens få bilen godkendt med sådan en maskine.

    Men man arbejder i en gråzone, og SKAT.DK er nogle deciderede snydekale og ludere når de skal inddrive penge, helt uden for moralsk rækkevidde.

    Se mere her:
    Kort sagt: BMW e30 cab. Godkendt og synet med 4.4L V8.
    MEN - Skat vil have urimeligt mange penge i afgift, vurderet af èn mand!!!

    https://www.facebook.com/groups/1408696912741841/






  • #13   26. jun 2014 Så skal det jo også være den motor han skal have i for at få den godkendt, det kan godt være det begge er en V8 men det er jeg næsten helt sikker på du ikke kan bruge som grundlag for en godkendelse.
    Så hvis papirene eller typegodkendelsen er på en 4.4 V8, så er det en 4.4 V8 du kan få lagt i, men så er der også ny afgift oveni som han jo ville undgå med 20% reglen.


  • #14   26. jun 2014 Egelund høster guld på det med at godkende biler, men han har da mig bekendt også taget mange i røven for egen vindings skyld.

    Èn mand burde ikke skulle have så stor indflydelse på replicabiler og afgift på ombygninger, det burde være enkelt at beregne for alle.

    Ham her kæmper for alle der ER blevet snydt, o arbejder på at ændre tingene.
    https://www.facebook.com/classicinvestmentcars?fref=ts

    CT

    Ps. Undskyld "reklamen", men det er på tide vi står sammen.



  • #15   26. jun 2014 Nick: Ja det er ikke nemt at svare, jeg vil mene at han godt kunne smide en v8er i hvis den har under 20% mere.

    Mon ikke Jo-Tuning.dk ved præcis hvad han kan gøre?


  • #16   26. jun 2014 JO tager vidst også kassen for godkendelser.

    Jamen hvis han så bare kan smide en V8'er i hvis den holder sig under 20%, kunne han tage motoren fra min gamle cutlass og smide i.
    Der er en del mere til reglerne omkring det, de skal gøre det så kompliceret som overhovedet muligt for os og kræve så mange penge de kan samtidig.
    De eneste der kan give et konkret svar er trafikstyrelsen.


  • #18   26. jun 2014 er kold! så sparere jeg squ sammen og ligger en ordentlig 4,4L i med ordentlige bremser i en bil fra tyskland så for jeg den squ TUV godkent osv fuck it! men ville squ bare være nem måde og få en e36 v8 på jeg prøver squ at kontakte bmw danmark imorgen og måske dem i linker til smiley


  • #19   26. jun 2014 Det er ikke liiiige til at få den tüv godkendt.
    Og medmindre du lige har vundet lotto eller har penge der svarer til gevinsten er det ikke bare noget man lige smider efter en gammel E36.

    Vi snakker oppe i de 100.000 for en krævet godkendelse, medmindre den allerede er lavet til ham 02power referere til, så kan du høre om han gider give dig en kopi af godkendelsen evt for en skilling.

    Og hvis du alligevel skal betale afgift, kan du lige så godt sælge din bil, importere en fra tyskland og lave det på den.
    For i danmark betaler vi ikke afgift af ombygningen, men af hele bilen, så du mister afgiften hvis du laver en sådan ombygning.


  • #20   26. jun 2014 har ikke en e36 mere men overvejer at købe en igen og lave det på den smiley


  • #21   26. jun 2014 I det tilfælde, så importer en.
    Andet ville være dumt smiley


  • #22   27. jun 2014 Enig med Nick smiley

Kommentér på:
bmw E36 20% reglen HJÆLP

Annonce