{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Bedste start bil? :) {{forumTopicSubject}}

Hej derude,
her efter sommerferien skal jeg til at have bil, jeg regner med at budgettet kommer til at sige ca. 50.000kr på kontoen, så jeg vil have en ordenlig bil fra starten, så smid lige et bud på hvad i ville anbefale smiley

Må godt kører forholdsvis langt på literen (14-15km/l)
Helst ikke ruste som en sindsyg
Holde mange kilometer
Billig i service og vægtafgift/grønafgift

Jeg har foreløbigt kig på:
Suzuki Swift 1,5 VVT
Golf V 1,6 FSi

Hvad har i af bud? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste start bil? :)
  • #1   27. jun 2014 tror jeg ville kigge på noget corsa fra 2007 og frem smiley

• #3   27. jun 2014 Golfen er et godt bud. De har lige taget et ordentligt hop nedad i pris og jeg vil forvente, de kommer til at ligge der længe.
    Pas dog på rust. Mekanisk er der ikke så meget at komme efter. Og 1,6'eren er en "god soldat".

• #4   27. jun 2014 Husk at lægge 5-15.000kr til side til forsikring, hvis det er din første bil.

• #5   27. jun 2014 Hvis dit budget er 50.000 vil jeg lige som Martin B, råde dig til at ligge en 15.000 kr til side til forsikring. Som nybegynder er det desværre pænt dyrt at lade noget forsikre. Mange selskaber er især dyre, hvis bilen har over 110 KH, så min anbefaling er at holde dig under det...

Henlig også en 5000 kr til vægtafgift, omreg, og diverse. Er du snu, smider du en undervognsbehandling efter den..

Så har du en 30.000 kr tilbage.

Jeg vil abefale en af følgende som fornuftig begynderbil:

Opel Corsa - gedin tysk mekanik man kan have i fred,
    Toyota Corolla, Pålidelig og stabil
    Nissan Micra, uopslidelig motor med kædetræk
    Fiat Sikvensjento - svær at stave til - men - rap lille bil med lav vægt

Hvis du vil have lidt større

Toyota Avensis - gå efter en af de første 1,6ere - stabil og pålidelig, bare du skifter til uoriginale bremseskiver
    Seat Cordoba - nem at holde kørende

• #6   27. jun 2014 Da Squirril. Aka Pat-o-logen. Hvis budgettet pludselig er 30k, så er jeg nødt til at smide Toledo/Leon ind i billedet. Minus rust og mega pålidelig teknik.

• #7   27. jun 2014 Ohhh ja - Seat skal absolut ikke glemmes...

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/leon/16-signo-101/2150460

Dejlig bil smiley

• #8   27. jun 2014 hvis det er din første bil så kan du købe en ny og lægge de 50.000 i udbetaling... Der køre nogle tilbud hos de forskellige forhandlere hvor man som førstegangs billist kan få forsikringen betalt det første år og herefter lægger de den ind i afbetalingen på bilen... bl.a chevrolet gør det med deres aveo modeller hvor første års forsikring er gratis og er med fuld kasko, og efter det år lægger de 500,- oven i afbetalingen på bilen så det er forholdsvis smertefrit .. ellers hvis du er ude og kigge efter en "ny" brugt bil så tjek forsikringen på dem først... da jeg var 18 havde jeg en golf 2 gti 8v fra 1988 og den ville tryg have 62.000 for om året uden ansvar så sørg altid for at tjekke op på det inden du køber bil... og ellers kan jeg anbefale Next Forsikring... de er billige og er et perfekt selskab for nye billister og alle biler... der kan du som 18 årig førstegangs billist få forsikret en supra mk4 for 18.000 om året... jeg har selv kun 5 måneders forsikrings anciennitet fordi mine biler stod i mine forældres navn de første par år, og jeg betaler alligevel kun 600,- om måneden på min 2,9 V6 hos Next så det kan godt betale sig.. bare et godt råd herfra smiley held og lykke med jagten

• #10   27. jun 2014 det en uendelig tråd du har startet

• #11   27. jun 2014 hvad er det uendeligt ved den johnni ?

• #13   27. jun 2014 Tråden bliver først uendelig når jeg på magisk vis drejer tråden ind på Linse Kesslers patter
    smiley <3 smiley smiley smiley <3 smiley

• #14   28. jun 2014 Den første bil kommer til at står i min fars navn, han har været kunde hos Sønderjyske forsikring i 20år og han kan få et rigtig godt tilbud fra Sønderjyske forsikring med fuld kasko kommer jeg nok til at betale omkring 5000kr årligt for en Golf V 1,6 FSi smiley

• #15   30. jun 2014 Jeg kan på ingen måde anbefale, at du lader den stå i din fars navn. Hvorfor:

Sker der en skade, så vil sagen blive undersøgt af forsikringsselskabet. Især når de kan se, der bor en ungersvend hjemme.. Faktisk er mange forsikringsselskaber begyndt at følge med på bilgalleri og andre forum. Og skriver en evt. modpart, at det var en ung fyr på en 18 - 19 år, der kørte bilen, fremfor hans far på +50, ja så vil de gå hårdt til sagen. Er det en mere alvorlig ulykke, har de også mulighed for at bede politiet om hjælp. Selskaberne har mange redskaber, til at afklare om det er en der kører i "fars navn" - også langt flere, end dem jeg kort har skitseret her.

Lad os antage, 7, 9 , 13, at du er skyld i et uheld, mens du har ladet din bil forsikre i din fars navn. Og lad os ligeledes antage, at forsikringsselskabet finder ud af det. Så vil en eller flere af følgende ting ske:

1. I vil få en opkrævning på det i har sparet på "fidusen" - dvs. forskellen mellem det I har betalt, og det som du skulle have betalt, såfremt du havde den forsikret i eget navn i hele den periode, du har kørt i din fars navn.

2. Alle ikke-lovpligtige forsikringer du og din far har, vil blive opsagt per omgående. Og I kan godt glemme alt om at få lov at tilkøbe dem senere. "Jamen, så skifter vi da bare forsikringsselskab" - ja - held med det. Så snart det nye forsikringsselskab retter henvendelse for at overtage de eksisterende forsikringer, så vil det gamle selskab fortælle dem alt om sagen... Det er det såkaldte "sortsbogsregister". Det vil sige, at sådan noget som indboforsikring og ulykkesforsikring, ikke er noget I skal gøre Jer forhåbninger om at kunne tegne i fremtiden.

3. Der vil blive opkrævet evt. dobbelt selvrisiko, hvis det står I det pågældende selskabs betingelser, at unge under 25 automatisk har dobbelt selvrisiko.

4. ALLE skader I i fremtiden melder, vil blive efterforsket til bunds. En hver anmeldelse vil blive anset som værende forsikringsvig, indtil det modsatte er bevist.

5. Selskabet kan nægte at udbetale evt. kasko-dækning.

• #16   30. jun 2014 Kig på Corolla, driftsikker og pålidelig, billig vedligeholdelse. smiley

• #17   30. jun 2014 Mit bedste råd til dig, er at du tager dig selv i bollerne og køber en bil du rent faktisk selv har råd til, frem for at forsøge at undvige reglerne.

Sæt dit budget 10.000 kr lavere, hvor der også kan findes mange fornuftige biler, så du kan betale første års trælse regning. Allerede efter et år uden skade, falder prisen drastisk. . Eller - brug pengene på en udbetaling på en koncept-pakke-bil, med indbygget forsikring i prisen, som andre har foreslået herover, hvis den absolut skal være af nyere dato.

Derudover har du også muligheden for bare at tegne ren ansvar, hvis du køber en bil i den prisklasse.

Bor du hjemme, får du aldrig flere penge mellem hænderne, end du har nu... Så du kan lige så godt springe ud i det først som sidst. Det er langt sjovere at betale forsikringen selv, mens du er ung, end at skulle være tvunget ud i det, når du også har terminer og bleer der skal betales.

Hvis din far endelig vil hjælpe dig, er der dog en måde, hvorpå I rent faktisk kan lave et koncept, der giver dig en lavere pris.. Og som rent faktisk også er fuldt ud lovligt:

Du køber bilen - din far står som ejer, og du står som registeret bruger. Prisen fastsættes i dette tilfælde efter den, der har den laveste anciennitet = dig. MEN - da din far ejer bilen, vil I kunne drage nytte af hans evt. samlerrabat og alders-rabat. Nok en 10 - 15 %, såfremt din far har eget hus mv. Har han et landbrug eller egen virksomhed, er der især penge at spare.

Du sparer penge- du optjener også anciennitet - og din far får lov at hjælpe dig, uden at skulle risikere sit omdømme og fremtid ved forsikringsselskabet, hvis du laver en skade.

• #18   30. jun 2014 Det er den sidste model vi ville arbejde efter, hvor jeg står som primær bruger af bilen, det har hele tiden været meningen smiley
    Han har eget hus med rimelig stor grund, har været kunde hos sit forsikringsselskab i 20 år, har alle forsikringer ved samme selskab, har 2 biler forskret med fuld kasko i forvejen og har også en rimelig dyr campingvogn forsikret ved dem smiley

• #19   30. jun 2014 Hvis din far er frisk, kan I jo også gå på forsikrings-shopping sammen. Dvs. han kommer med sine forsikringer og vil flytte, og du kommer med dit og vil flytte.. Giver de Jer begge en god pris, flytter i det hele eller lader være. Om ikke andet har I noget at sammenligne / presse Jeres nuværende med smiley

• #20   30. jun 2014 Super godt at høre, du selv vil stå på papirene.. Alt for mange springer over og lader fatter stå som alene ejer.. Et dumt sted at forsøge at spare, hvis man spørger mig. Hvis man er så sikker på, at der ikke sker noget, kan man jo lige så godt tage en ren ansvar i eget navn, frem for en kasko i fatters..

Så - respekt for dit valg med selv at stå på papirene smiley

• #21   30. jun 2014 Tvivler på han får noget bedre end han har, alle de tilbud han har fået indtil nu på alle sine forsikringer samlet har ikke været i nærheden af de priser han betaler nu smiley
    På en sprit ny Hyundai I10 giver han 3680kr i forsikring med fuldkasko (vægtafgift er medregnet), det tror jeg ikke kan gøres meget billigere smiley

Ellers bliver det for dyrt i sidste ende alligevel, skal jo alligevel starte forfra senere hen hvis mit navn ikke står nogen steder på papiret nu her, så kan lige så godt få det gjort før eller siden, men lige det med at skulle betale omkring 180000kr i forsikring årligt er lige vanvigtigt nok synes jeg, så min far tager bilen i hans navn, men med mig som primær bruger, så skulle vi kunne få et rimelig afslag i prisen smiley

• #23   30. jun 2014 Nej det gør jeg nemlig ikke, for hvis den står i fars navn men med mig som primær bruger, så optjener jeg stadig anciennitet, så jeg har noget at gøre godt med senere hen når den skal stå helt i eget navn smiley

• #25   30. jun 2014 Ja, men i og med min far har mange forsikringer vil vi kunne hente en pæn samlerabat ved at han er ejer af bilen, og han forsikrer bilen med mig som bruger

• #26   1. jul 2014 Der må jeg holde mig Daniel F... ved at lade "barnet" stå som reg. bruger optjener det stadig ancinitet, da bilen ligeledes placeres som "nybegynder"... der hvor det begynder at blive smart, ved at kæde forælder og barn sammen på den måde, er netop at "barnet" derfor kan benytte sig af forældres evt senior- og samlerrabat.

Kommentér på:
Bedste start bil? :)

Annonce