1.261 visninger
|
Oprettet:
Bedste start bil? :) {{forumTopicSubject}}
Hej derude,
her efter sommerferien skal jeg til at have bil, jeg regner med at budgettet kommer til at sige ca. 50.000kr på kontoen, så jeg vil have en ordenlig bil fra starten, så smid lige et bud på hvad i ville anbefale
Må godt kører forholdsvis langt på literen (14-15km/l)
Helst ikke ruste som en sindsyg
Holde mange kilometer
Billig i service og vægtafgift/grønafgift
Jeg har foreløbigt kig på:
Suzuki Swift 1,5 VVT
Golf V 1,6 FSi
Hvad har i af bud?
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 67 Svar: 242
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 368
Pas dog på rust. Mekanisk er der ikke så meget at komme efter. Og 1,6'eren er en "god soldat".
jan 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 248
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Henlig også en 5000 kr til vægtafgift, omreg, og diverse. Er du snu, smider du en undervognsbehandling efter den..
Så har du en 30.000 kr tilbage.
Jeg vil abefale en af følgende som fornuftig begynderbil:
Opel Corsa - gedin tysk mekanik man kan have i fred,
Toyota Corolla, Pålidelig og stabil
Nissan Micra, uopslidelig motor med kædetræk
Fiat Sikvensjento - svær at stave til - men - rap lille bil med lav vægt
Hvis du vil have lidt større
Toyota Avensis - gå efter en af de første 1,6ere - stabil og pålidelig, bare du skifter til uoriginale bremseskiver
Seat Cordoba - nem at holde kørende
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 368
maj 2005
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/leon/16-signo-101/2150460
Dejlig bil
maj 2009
Følger: 81 Følgere: 386 Biler: 32 Emner: 61 Svar: 521
sep 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Biler: 5 Emner: 72 Svar: 1.371
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 67 Svar: 242
maj 2005
<3 <3
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
maj 2005
Sker der en skade, så vil sagen blive undersøgt af forsikringsselskabet. Især når de kan se, der bor en ungersvend hjemme.. Faktisk er mange forsikringsselskaber begyndt at følge med på bilgalleri og andre forum. Og skriver en evt. modpart, at det var en ung fyr på en 18 - 19 år, der kørte bilen, fremfor hans far på +50, ja så vil de gå hårdt til sagen. Er det en mere alvorlig ulykke, har de også mulighed for at bede politiet om hjælp. Selskaberne har mange redskaber, til at afklare om det er en der kører i "fars navn" - også langt flere, end dem jeg kort har skitseret her.
Lad os antage, 7, 9 , 13, at du er skyld i et uheld, mens du har ladet din bil forsikre i din fars navn. Og lad os ligeledes antage, at forsikringsselskabet finder ud af det. Så vil en eller flere af følgende ting ske:
1. I vil få en opkrævning på det i har sparet på "fidusen" - dvs. forskellen mellem det I har betalt, og det som du skulle have betalt, såfremt du havde den forsikret i eget navn i hele den periode, du har kørt i din fars navn.
2. Alle ikke-lovpligtige forsikringer du og din far har, vil blive opsagt per omgående. Og I kan godt glemme alt om at få lov at tilkøbe dem senere. "Jamen, så skifter vi da bare forsikringsselskab" - ja - held med det. Så snart det nye forsikringsselskab retter henvendelse for at overtage de eksisterende forsikringer, så vil det gamle selskab fortælle dem alt om sagen... Det er det såkaldte "sortsbogsregister". Det vil sige, at sådan noget som indboforsikring og ulykkesforsikring, ikke er noget I skal gøre Jer forhåbninger om at kunne tegne i fremtiden.
3. Der vil blive opkrævet evt. dobbelt selvrisiko, hvis det står I det pågældende selskabs betingelser, at unge under 25 automatisk har dobbelt selvrisiko.
4. ALLE skader I i fremtiden melder, vil blive efterforsket til bunds. En hver anmeldelse vil blive anset som værende forsikringsvig, indtil det modsatte er bevist.
5. Selskabet kan nægte at udbetale evt. kasko-dækning.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
maj 2005
Sæt dit budget 10.000 kr lavere, hvor der også kan findes mange fornuftige biler, så du kan betale første års trælse regning. Allerede efter et år uden skade, falder prisen drastisk. . Eller - brug pengene på en udbetaling på en koncept-pakke-bil, med indbygget forsikring i prisen, som andre har foreslået herover, hvis den absolut skal være af nyere dato.
Derudover har du også muligheden for bare at tegne ren ansvar, hvis du køber en bil i den prisklasse.
Bor du hjemme, får du aldrig flere penge mellem hænderne, end du har nu... Så du kan lige så godt springe ud i det først som sidst. Det er langt sjovere at betale forsikringen selv, mens du er ung, end at skulle være tvunget ud i det, når du også har terminer og bleer der skal betales.
Hvis din far endelig vil hjælpe dig, er der dog en måde, hvorpå I rent faktisk kan lave et koncept, der giver dig en lavere pris.. Og som rent faktisk også er fuldt ud lovligt:
Du køber bilen - din far står som ejer, og du står som registeret bruger. Prisen fastsættes i dette tilfælde efter den, der har den laveste anciennitet = dig. MEN - da din far ejer bilen, vil I kunne drage nytte af hans evt. samlerrabat og alders-rabat. Nok en 10 - 15 %, såfremt din far har eget hus mv. Har han et landbrug eller egen virksomhed, er der især penge at spare.
Du sparer penge- du optjener også anciennitet - og din far får lov at hjælpe dig, uden at skulle risikere sit omdømme og fremtid ved forsikringsselskabet, hvis du laver en skade.
jul 2010
Han har eget hus med rimelig stor grund, har været kunde hos sit forsikringsselskab i 20 år, har alle forsikringer ved samme selskab, har 2 biler forskret med fuld kasko i forvejen og har også en rimelig dyr campingvogn forsikret ved dem
maj 2005
maj 2005
Så - respekt for dit valg med selv at stå på papirene
jul 2010
På en sprit ny Hyundai I10 giver han 3680kr i forsikring med fuldkasko (vægtafgift er medregnet), det tror jeg ikke kan gøres meget billigere
Ellers bliver det for dyrt i sidste ende alligevel, skal jo alligevel starte forfra senere hen hvis mit navn ikke står nogen steder på papiret nu her, så kan lige så godt få det gjort før eller siden, men lige det med at skulle betale omkring 180000kr i forsikring årligt er lige vanvigtigt nok synes jeg, så min far tager bilen i hans navn, men med mig som primær bruger, så skulle vi kunne få et rimelig afslag i prisen
jul 2010
jul 2010
maj 2005
Bedste start bil? :)