{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.655 visninger | Oprettet:

Anbefaling af dæk i størrelsen 235/35/19 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg ved godt der er rigtig mange tråde omkring dette emne, men jeg har brug for lidt inputs fra jer.

Jeg skal have nye sommerdæk til min Vectra C OPC i størrelsen 235/35/19. Hvad skal jeg vælge?

Jeg har læst MANGE tests efterhånden, og det ser ud til, at et dæk som Conti SportContact 5 er et rigtig godt dæk. Noget af det der imidlertid går igen i test´ene når vi taler Conti-dækket er dog, at det angiveligt skulle støje en del. Det har jeg i hvert fald læst i flere af test´ene.

Problemet er i den anledning, at et af de kriterier jeg vægter højest hos et dæk er LAV STØJ !

Jeg ved godt at mange er uenige, men jeg mener, at når vi taler kvalitetsdæk a la: Conti, Dunlop, GoodYear, Hankook, Michelin osv. så er der ikke en himmelvid forskel på køreegenskaber, og hvor godt dækkene "hænger fast i vejen".

Så derfor:
Hvis i skulle have dæk i størrelsen: 235/35/19 og jeres vigtigste kriterie var SÅ LAV DÆKSTØJ SOM MULIGT, hvilket dæk ville i så vælge?

Tak for inputs!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling af dæk i størrelsen 235/35/19
  • #1   29. jun 2014 vredestein eller dunlop (68 db)

• #3   29. jun 2014 @Janette K
    Dunlop er også med i overvejelserne. Jeg har tidligere haft gode erfaringer med Dunlop og lav støj, men det var så med dæk i lidt mindre størrelse end 19"

• #4   29. jun 2014 de kører også pænt i afbalancering mht vejtryk der ligger de lavt og er mere (runde) end mange andre som skal optimeres, det skal også siges at conti er kanon MEN hjulindstillinger skal stå perfekt ellers kommer der hurtigt larm

• #5   29. jun 2014 @Ronni M
    Super - tak for linkene. Lyder interessant med Dunlop-dækket - det fås også til ganske gode priser rundt omkring, kan jeg se.

Mht. Hankook så er jeg desværre lidt forbeholden. Har for ikke så længe siden haft et sæt i 18" - og de skuffede lidt ift. alle de gode tests jeg havde hørt om dækket.

• #6   29. jun 2014 Jeg havde valget mellem hankook og det viste dunlop dæk.. Valgte også hankook og er meget tilfreds... Tror jeg bliver ved dem.. Conti er jeg færdig med, da jeg selv efter at have monteret lyddæmpende måtter, fik knopper af larmen og fik dem skiftet langt før tid

• #7   29. jun 2014 @Karbu s
    Tak for din kommentar også....
    Ja mht. Conti, så må jeg sige, at jeg også tidligere er blevet skuffet nogen gange over deres støjniveau. Har tidligere haft nogen SportContact, hvor jeg var i tvivl om der var gået et hjulleje eller lignende, så meget støjede de.

• #9   29. jun 2014 @Ronni M
    Hvilken størrelse har du Hankook-dækkene i?

• #13   29. jun 2014 @Ronni
    Tak for hjælpen - altid fint at høre, hvad andre har haft af erfaringer smiley

• #14   29. jun 2014 Jeg har Continental sport contact P5 og de larmer slet ikke, har haft andre Continental dæk der larmede men P5 larmer ikke for mig, de holder i lang tid larmer ikke gode i regn. Så dem holder jeg mig til, de sidste holdt 6 år på min Seat Leon FR, har haft mange dæk Michelin er virkelig nogle der larmede meget.
    Har ikke prøvet Dunlop, men Hankook solgte jeg efter havde kørt 1000Km på dem.

Det er jo smag og behag det kommer til. Jeg går personligt efter sikkerhed og nogle der ikke skal skiftes grundet slidt efter kort tid!

Held og lykke med finde nogle der passer til dit behov.

• #15   29. jun 2014 Det var så lidt.. troede bare conti var bedst, men nej , totalt modsat- til min bil/behov og kørestil.. Jeg kører 235/35-19 og valgte hankook evo 2.. Mener jeg gav lidt under 6000 incl montering osv..

• #16   29. jun 2014 @Søren S
    Tak for din kommentar også. Det kan være lidt af en "jungle", det med at købe de rigtige dæk, og jeg har en fornemmelse af, at nogle dæk støjer meget på nogle biler, mens de ikke gør på andre.

Mht. de Hankook dæk i 18" jeg havde på et tidspunkt, så stod der i de fleste tests af dækket, at det var støjsvagt. Dette var bare slet ikke tilfældet på min bil. Michelin har jeg generelt haft gode erfaringer med også, hvad angår støj, men prisen er ofte lidt i den høje ende.

• #17   29. jun 2014 Ja man kan desværre ikke rigtig altid regne med de dæktest der bliver lavet. Da nogle biler jo kommer mere lyd ind udefra ind andre biler.

Skal siges jeg ikke har prøvet Hankook Evo 2 så skal ikke sige de er dårlige, har bare kørt på Hankook dæk der virkelig ikke fyldte mine behov og larmede alt for meget.

Continental Sport Contact P5 har jeg købt via Tyskland og med montering løb det op i 5.500 hvor det ca vil koste 7.200 Hos Dæk center.

Jeg holder mig til Continental Sport Contact P5 grundet de opfylder mine behov med ikke larme, sikkerhed i regn, og holdbarhed. Gider simpelhen ikke skifte dæk for tit hvilket Continental Sport Contact P5 er de eneste der har opfyldt mit behov ved spare penge i den lange ende.

Kommentér på:
Anbefaling af dæk i størrelsen 235/35/19

Annonce