944 visninger
|
Oprettet:
Ang Diesel Bil? {{forumTopicSubject}}
Hey BG. Jeg har forelsket mig lidt i en mitsubitshi Lancer, årgang 2011, men bliver nu lidt i tvivl, fordi det er en diesel model. Hvad er jeres erfaringer med diesel biler? & er det rigtigt, at en diesel bil, helst skal ud at køre langt hver dag?
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 79
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
En dieselbil har bedst af at køre lidt længere ture med jævne mellemrum, da den tager lidt længere tid om at blive driftvarm, men den kan sagtens køre kortere ture også, og den behøver ikke nødvendigvis køre hver eneste dag.
Hvis man kun har brug for en lille bil som man kører 5-10 km om dagen, så skal man ikke købe en diesel, det er meget billigere at købe en benzin i stedet.
Om det kan betale sig handler dog ikke altid om hvor mange kilometer man kører, men også om det er lange strækninger eller om det altid er korte strækninger, og om man i det hele taget kan lide at køre en dieselbil.
Jeg overvejede en benzinbil da jeg købte bil nu her, men købte en diesel igen, da jeg bedst kan lide den, og de fleste af de 20.000 km/år jeg kører er længere ture.
Derudover kører vi lige nu sammen i en køreklub, så vi skiftes til at køre, hvis det på en eller anden måde ender igen, så ville jeg skulle køre op mod 40.000 km/år i stedet, og så ville jeg ikke undvære en dieselbil
mar 2007
Følger: 105 Følgere: 104 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 372
Taxaerne er tilmed sjældent kolde, fordi de bliver brugt hele dagen.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Men jeg er godt klar over at de kører mere, men der skrives på det nærmeste at en dieselbil kun må køre lange stræk, og ikke i byerne, og det er ikke helt korrekt.
mar 2007
Følger: 105 Følgere: 104 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 372
Men som dieselbillist med en moderne diesel med partikelfilter, skal du bare være opmærksom på, at der er nogle kostbare dele, der ikke kan lide koldstarter og bykørsel.
Det er i den sammenhæng lidt spændende om de nye motorer med NOx-reduktionsteknologier gør at sodproblemerne bliver mindre.Det ser ud til at EGR-systemet aflastes noget, men om det hjælper i praksis kan kun tiden vise
Ang Diesel Bil?