{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.236 visninger | Oprettet:

Passat 3B - gode/dårlige ting? {{forumTopicSubject}}

hej drenge og piger
jeg havde tænkt på at købe en passat 3b (sedan/limo)
men da det er en nyere bil i forhold til de andre biler jeg har haft (årg. 93-94) ville jeg gerne høre gode og dårlige ting omkring sådan en bil smiley
fyr løs! smiley
evt. hvad jeg skal passe på med når man køber sådan en
håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 3B - gode/dårlige ting?
  • #1   12. jul 2014 sørg for at du prøver den og turboen er som den skal være ikke sætter ud smiley

  • #2   12. jul 2014 Tjek rust.
    Tjek om motoren mangler olie.
    Og så ville jeg nok kigge efter en 3bg istedet smiley


  • #3   12. jul 2014 nicklas C
    hvad da? smiley
    og hvad er forskellen? smiley
    Niels-Erik J
    den jeg har i tankerne er kun en lille 1.6 uden turbo smiley


  • #4   12. jul 2014 En 3bg er faceliftet og meget meget pænere smiley

  • #5   12. jul 2014 det jo en smagssag smiley
    men b'eren er bare lidt mere mig end bg'eren smiley
    - har den nogen sygdomme sådan en 3b'er? og er de nemme og komme af med igen? smiley


  • #6   12. jul 2014 Ja en 1.6 kan bruge så sindsygt meget olie smiley

  • #7   12. jul 2014 nogen speciel grund til det? smiley

  • #8   12. jul 2014 Der er ganske få ting. Bærearme. Rust i paneler. Tjeck om der er mayo i topdækslet til påfyldning af olie nu når det er en 1.6. Ellers en stabil bil. Har selv lige ejet en 3b dog en 2.3 vr5 stc. Men har haft en 1.6 bora og havde aldrig problemer motor mæssigt.

  • #9   12. jul 2014 Men ville gå efter hvis jeg var dig en 1.8 20v med eller uden turbo, da bilen er tung og en 1.6 bruger for mange kræfter på at slæbe den.

  • #10   12. jul 2014 mayo kigger jeg ALTID efter når jeg køber bil smiley
    hvad mener du med bærearme?
    og var de nemme nok og komme af med? smiley


  • #11   12. jul 2014 Der sidder jo ikke kun 2 Bærearme men 8 på sådan en og de har det med at gå. Men det kan du høre når du kører i den hvis de er slidte nok. Men utrolig komfort det giver. Min blev solgt til forsikringen pga totalskade.

  • #12   12. jul 2014 Undervognen er en svaghed, men når det virker... så VIRKER DET! smiley
    - Har selv lige skiftet alle mine std. bærearme på min 3BGer ud med et heavy-duty kit, så må vi se om det holder lidt længere smiley


  • #13   12. jul 2014 siger du der er 8 bærearme på sådan en??

  • #15   12. jul 2014 Ja der er 8 og de er nemme at skifte.. smiley havde en tdi fra 98.. Fantastisk lækker bil at køre i selv efter 380000km

  • #16   12. jul 2014 hvornår begynder km'tallet blive meget? smiley
    syntes de fleste passat'er har kørt over 300


  • #17   12. jul 2014 og tror alligevel det bliver en 1.8t
    - selvom de er lidt dyrer


  • #18   12. jul 2014 Ledningerne til komfortmodulet er samlet udenfor plastkassen som selve modulet sidder i, de mister ofte forbindelse pga vand, det viser sig som el fejl i kabinen (el ruder, centrallås osv) Du finder modulet under tæppet under førersædet.
    Drænpropperne forand torpedo pladen under batteriet bliver forstoppet, dette medvirker at bilen får konstant våde måtter i kabinen, som ikke lugter godt i længden.
    Altsammen små fejl som let kan fikses smiley


  • #19   12. jul 2014 det vil jeg huske! smiley
    men ellers alt i alt en god bil? smiley
    formålet vil være mere comfort og istedet for en golf 3 som jeg først havde i tankerne og vil os gerne prøve noget lidt "nyere" smiley
    ikke mindst en turbo-bil smiley
    og skal bruges til skole smiley


  • #20   12. jul 2014 Du får 120 procent mere komfort end end golf 3, bare det at du opgradere til en nyere generation af bil - selv hvis du smider gevind undervogn på din nye passat - vil den stadig være med komfortabel. smiley

  • #21   12. jul 2014 nemlig lige præcis det jeg tænker smiley

  • #22   12. jul 2014 Men vælg nu en Passat 3BG, den er 10 gange flottere end 3B'ern. smiley

  • #23   12. jul 2014 jeg gider ikk køre i en bil du syntes du flot og jeg syntes er grim?
    jeg kan bedst li B'eren smiley


  • #24   12. jul 2014 Det fair nok.

  • #25   12. jul 2014 smiley
    har du selv haft en passat? smiley


  • #26   12. jul 2014 Har købt en Passat 3BG 1.8T fra 2001 for 14 dage siden mester smiley

    - Bliver snart oprettet.


  • #27   12. jul 2014 Ja, bærearme, og komfortmodul er en svaghed, og så rust i bagklappen på stc.
    Dog har jeg aldrig ejet en bil der har fejlet så meget på så kort tid som den sidste 3b jeg havde. Derudover er undervognen nu ikke mere fantastisk i mine øjne, når andre producenter kan lave samme komfort med 2 bærearme, der er altid mindst et par stykker der er færdige til syn på sådan en.


  • #28   12. jul 2014 Anders N
    lyder ikk til den er så driftsikker i dine øjne?
    af hvad jeg har forstået lyder det til at være en driftsikker bil smiley
    og den jeg skal have er en sedan/limo smiley
    hvilke fejl måtte du fikse på den 3b'er du havde og var det en sedan eller stc? smiley


  • #29   13. jul 2014 Forresten så hold dig fra dem med automat gear, de går i smadder og koster kassen.

  • #30   13. jul 2014 Skiftede starter, generator, 3 bærearme, de bagerste kalibre (som også er en svaghed på dem) hovedcylinder og så reparerede jeg komfortmodulet.

  • #31   13. jul 2014 komfortmodulet er den dyr og skifte? smiley
    dapper Dan
    jeg gideri kk køre med automatgear smiley


  • #32   13. jul 2014 Det er en god nok bil.. Dog er der en del fejl på dem.
    Rust i paneler, forskærme, bagklap (variant), og tag.
    Bærearme døjer med problemer. Nemme og billige at skifte.
    Vand i bunden - Kommer ind ved polenfilter og motorstyring. Koster 100-200kr. for nye pakninger.
    Div. el-fejl på komfort boks og tilhørende ledningsnet samt dørlåse.
    ang. motor ville jeg som minimum vælge 1.8T eller en TDi med chip.


  • #33   13. jul 2014 Ved godt det er et sidespor, men vil folk ikke nok snart holde op med at bruge snask i oliedækslet som sikkerhed for en utæt toppakning?
    4 ud af 5 gange er det bare kondens! Og det er helt almindeligt!


  • #34   13. jul 2014 Var det noget med en fin stc ? smiley

    profilbillede
  • #35   13. jul 2014 ..

    profilbillede
  • #36   14. jul 2014 Uhh har tilfældigvis både en 1.6 og en 1.8T smiley

    - Bærearme (Især hvis den er sænket meget)
    - Trækaksler (Kun hvis den er meget sænket)
    - Rust i forskærme og under lister i dørene og på b-stolpen (Karossen er galvaniseret og ruster sjældent)
    - Komfortmodul (Sidder under førersædet og bliver oversvømmet hvis man glemmer at rense drænhullerne i motorrummet)


    Derudover er der små detaljer som du bør vide
    - Førersædet er næsten altid slidt i indstigningssiden
    - Højt olieforbrug (op til 1L/1000km er inden for tolerancen)
    - Gasspjældet kan drille lidt og give en del fejlkoder på en tester. Især hvis den er chippet.
    - Det er ikke ualmindeligt at flexrøret på forrøret på en 1.8T går i stykker.
    - Vandpumpen på 1.8T AEB er heller ikke ualmindelig at skulle skifte.

    Mange af disse fejl er jo selvforskyldt og kan nemt forebygges hvis man tog lidt tid til at tjekke bilen regelmæssigt.

    Bærearmene/trækaksler/komfortmodul/vandpumpe er allesammen meget nemme at skifte.
    Flexrøret derimod er en del af forrøret og sidder fast på katalysatoren som sidder direkte på turboen og er en kælling at skifte. Men der kan bare svejses et nyt flexrør i.

    Jeg er tilfreds med mine 3B'er, hvilket er grunden til at jeg har to. De er dyre at holde kørende hvis de ikke er blevet passet tidligere. Men 3B'ere og 3BG'ere for den sags skyld er dejlige nemme at reparere selv.


  • #37   14. jul 2014 Jeg nåede at redde mit komfortmodul, så ved ikke hvad det koster. Selve modulet er pakket godt ind i en plastkasse, så man skal virkelig være ignorant eller uheldig hvis modulet går istykker pga stoppet drænpropper.

    Men tror bestemt ikke det er en billig sag.


  • #38   14. jul 2014 Ja den sidder gemt i en plastik kasse som er vandresistent til en vis grad. Hvis man glemmer drænhullerne så bliver den jo hurtigt "oversvømmet" da den er under gulvet.

  • #39   15. jul 2014 Sorry for ot men tjek evt min, til salg smiley

  • #40   18. jul 2014 Og du vil stadig have en Passat efter du har læst alt dette?

  • #41   18. jul 2014 Jeg kan da ikke se noget uordinært i det der er blevet skrevet? De fleste fejl er selvforskyldte. Held og lykke med at finde en bil uden en eneste svaghed.



  • #42   21. jul 2014 Jeg ved godt hvad jeg skal have næste gang. Og en bil uden fejl findes ikke. Har jeg heller aldrig sagt. Jeg har været igennem mine mere eller mindre fejlbehæftede biler. Både nye og brugte. Meget dyre og billige. Og har fundet ud af, at det bedste ikke behøver at være det de fleste kører rundt i. Eller at dyrere er bedre (eller finere, for den sags skyld) end billigere. Snak med folk som har forstand på biler og teknik. Mekanikere, ingeniører, maskinmestre og alle andre med teknisk indsigt. Læs mellem linjerne når FDM tester. Så vil du finde ud af, at nyere folkevogne, og beslægtede produkter, nok ikke er noget for dig hvis du går op i teknisk pålidelighed og holdbarhed.

  • #43   21. jul 2014 Nu er en Passat 3B ikke just en nyere folkevogn...

    Hvad skulle en ingeniør/maskinmester kunne sige om nyere biler hvis de ikke har arbejdet med dem eller designet dem?
    Jeg er sku da elektroingeniør studerende på mit sidste år, og jeg kan da ikke sige en skid om hvorledes de nyere bilers teknik er godt eller dårligt?



  • #44   21. jul 2014 Har selv haft 1.8t motoren i en audi a4 b5 og har nu en passat. 1.9 tdi 130hk 3bg. Begge typer motor er fantastiske og trækker godt! Kan varmt anbefales. Få evt chippet den oppe ved RH. Det er en anden bil når man køre der fra. Og må lig slå fast at 3bg er flottere end 3b. Det kan man ikke diskutere. smiley vil dog lig sige jeg har lidt problemer med rust i passaten, forskærme og bagklap. Der er Audi nu bedre

  • #46   22. jul 2014 Hvis du ikke kan se noget uordinært i alle de fejl som er opremset, så er det enten fordi du endnu ikke ved hvad der er godt, eller du ikke er særlig kritisk med hvad du bruger dine penge på. Men skidt pyt, så længe man han en bil med et emblem på, som man tror der er prestige i, så kan det vel ikke gå så skidt.

  • #47   22. jul 2014 Du virker virkelig som en VW hater. Som sagt, så er stort set alle fejlene selvforskyldt. Så kan man da også sige at en Corolla E10 er en lortebil fordi de ruster hvis man ikke passer den?

    Min vens forældre har en W211 og den har været på værksted mindst 4 gange de sidste to år pga. luftbælgen bagi bliver utæt, det betyder da ikke en W211 er en dårlig bil?


  • #48   25. jul 2014 Hvis min bil havde været på værksted mindst 4 gange indenfor 2 år p.g.a. fejl havde den fået prædikatet LORTEBIL, og jeg havde skilt mig af med den hurtigst muligt. Livet er for kort til at køre i noget lort der ikke dur. VW hater?? jeg hader når producenter ikke har moral nok til at vente med at sende deres produkter på gaden før de er gennemtestet, og derfor lader kunderne gøre dette stykke arbejde, og så oven i købet for deres egne penge. Det hader jeg.

  • lone r
    lone r Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #49   29. aug 2015 Nogen der kan hjælpe ? Min datter har en Passat limo, hvor den ikke kan åbne føredøren, alle de andre låse virker. Hendes far har konstateret at det er komfortboksen der er irret ..... Stikkene er også irret og en ledning er røget ud. Han har ikke meget forstand på det, hvad gør man og er det dyrt. Tak for alle de gode indlæg i har lagt på siden..... Vi har læst os til meget. Hilsen Lone

Kommentér på:
Passat 3B - gode/dårlige ting?

Annonce