lav læssehøjde - hvilke biler? {{forumTopicSubject}}
Hej hej
Sagen er den at jeg - grundet groft lægesjusk, er blevet ret fysisk skadet, jeg har problemer med min højre arm, og min gangdistance er begrænset. så jeg bruger en kørestol, hvis jeg skal gå like 500+ meter. så nogen gange skal jeg have kørestolen med i bilen.men selvom stolen koster 35k og er "letvægter" så vejer svinet 18-22kg, ogmed mine problemer med armen, gør at jeg reelt set kun har styrke i den anden arm og det er ret svært at løfte så højt op så jeg kan smide den ind i bilen.
Derfor søger jeg efter biler med lav læssehøjde. synes det er svært at finde info om det.
Så har I kendskab til gode (læs - kvalitet) biler med lav læssehøjde??
Håber virkelig I kan hjælpe mig
obs, jeg har fået en millionerstatning pga det lægesjusk, så jeg gider på ingen måder discount biler. men gerne brugt.
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
hun har en kassevogn med sæder i.. A'la caravelle.. kan ikk huske hva det er for en, og hun har vidst os fået ny.. men det kører hun rundt i, og så er den midterste række sæder væk og hun smider stolen ind ad skydedøren i siden og kravler den vej ind og op på føresædet..
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 8 Svar: 242
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.488
Ellers biler med skydedøre som Caddy, Sharan og lignende.
Men du skriver ikke hvilke andre egenskaber bilen skal have, for en decideret kassevogn, med en rampe ville måske være ideelt, og du kunne måske få den som invalidevogn?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
sep 2004
jan 2004
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 6 Emner: 39 Svar: 867
jul 2014
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1
Men jeg har kig på den der C5'er men der er fx hele 75cm i læssehøjde, fx min forældres Saab 9-5'er - der er læssehøjden kun 64
jeg ved godt at der er en dyb "kløft" ned til gulvet, men det kan jo laves med en sliske. Kender I andre biler der er lavere end 64cm?
sep 2004
Hvad med Touran, det er da ikke en kassevogn?
Jeg er godt tilfreds med min Octavia, men større stationcars som Mercedes og lignende, burde kunne give en mere komfortabel indlæsning.
aug 2017
Følger: 1 Svar: 1
lav læssehøjde - hvilke biler?