{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.819 visninger | Oprettet:

lav læssehøjde - hvilke biler? {{forumTopicSubject}}

Hej hej

Sagen er den at jeg - grundet groft lægesjusk, er blevet ret fysisk skadet, jeg har problemer med min højre arm, og min gangdistance er begrænset. så jeg bruger en kørestol, hvis jeg skal gå like 500+ meter. så nogen gange skal jeg have kørestolen med i bilen.men selvom stolen koster 35k og er "letvægter" så vejer svinet 18-22kg, ogmed mine problemer med armen, gør at jeg reelt set kun har styrke i den anden arm og det er ret svært at løfte så højt op så jeg kan smide den ind i bilen.
Derfor søger jeg efter biler med lav læssehøjde. synes det er svært at finde info om det.

Så har I kendskab til gode (læs - kvalitet) biler med lav læssehøjde??
Håber virkelig I kan hjælpe mig smiley

obs, jeg har fået en millionerstatning pga det lægesjusk, så jeg gider på ingen måder discount biler. men gerne brugt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lav læssehøjde - hvilke biler?
  • #1   14. jul 2014 Jeg har en rigtig god veninde som er kørestolsbruger (lam i fødderne)
    hun har en kassevogn med sæder i.. A'la caravelle.. kan ikk huske hva det er for en, og hun har vidst os fået ny.. men det kører hun rundt i, og så er den midterste række sæder væk og hun smider stolen ind ad skydedøren i siden og kravler den vej ind og op på føresædet..

• #2   14. jul 2014 En C5 X7, den er dejlig lav, plus den har en knap i bagage rummet så den kan sænke sig i røven smiley

• #3   15. jul 2014 Hvis du ikke skal bruge bagsædet, så er der flere Honda biler der har en god mulighed for at klappe bagsædet op, og derefter give god plads til at læsse fx en kørestol ind.

Ellers biler med skydedøre som Caddy, Sharan og lignende.
    Men du skriver ikke hvilke andre egenskaber bilen skal have, for en decideret kassevogn, med en rampe ville måske være ideelt, og du kunne måske få den som invalidevogn?

• #4   15. jul 2014 Så længe det en stationcar så Burde det gå.Dem syntes jeg bortfald er lave

• #5   15. jul 2014 En Touran har også lav læssehøjde bagi, mens en del andre biler i femdørs eller stationcar har sænket gulv i forhold til kofangeren, det kan dog ofte klares med original dobbeltbund ??

• #6   15. jul 2014 Jeg havde nok valgt en mercedes viano og så bestille en med elektriske skydedøre og så med skydedør i venstre side også. Så kan du smide kørestolen ind lige bag føresædet og så hoppe ind. Du kan også få dem med drejbar pilotsæder, så du ikke skal trække dig ind over sædet, men bare sætte dig ind og trykke på en knap, så drejer sædet på plads. De fåes også med automatgear.

• #7   17. jul 2014 Hej mange tak for svarene! Jeg skulle vist have meddelt jer at jeg kun vil sedaner eller stationcars. jeg hader kassevogne.
    Men jeg har kig på den der C5'er men der er fx hele 75cm i læssehøjde, fx min forældres Saab 9-5'er - der er læssehøjden kun 64 smiley
    jeg ved godt at der er en dyb "kløft" ned til gulvet, men det kan jo laves med en sliske. Kender I andre biler der er lavere end 64cm?

• #8   17. jul 2014 Luftundervogn, så kan du få så lav en læssehøjde som højden på kofangeren smiley

Hvad med Touran, det er da ikke en kassevogn?
    Jeg er godt tilfreds med min Octavia, men større stationcars som Mercedes og lignende, burde kunne give en mere komfortabel indlæsning.

• Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #9   31. aug 2017 Citroen Berlingo, 50 cm læssehøjde

Kommentér på:
lav læssehøjde - hvilke biler?

Annonce