{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Afgift på MB W211 !!! {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal eller skulle til og importere mercedes 320cdi W211 st. car, men jeg tror jeg dropper det, da prisen jeg har fået fra SKAT er hul i hovedet.

Det drejer sig om denne model.

Mercedes 320 CDI st. car
km. 338.000
årg. 2003

SKAT´s afgørelse små 95.000kr i afgift, kan det virkelig være rigtig????

De har sendt mig 2 eksemplar fra bilbasen med, den 1. samme model som har kørt lidt over 500.000km men en 7 personers ( det er min ikke ) pris 130.000
den 2. samme model kørt 300.000km pris 249.000kr ( urealistisk pris, da jeg kan finde mindst 6 biler til under 200.000kr og nogen af dem med nyere årg. Eks. en bil magen til min km, årg, model koster 169.000kr.

Kan det betale sig og klage? Håber nogen kan hjælpe mig herinde, fortsat god weekend til alle.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på MB W211 !!!
  • #1   19. jul 2014 Du kan sagtens klage men du kan nok ikke forvente at få ret meget nedslag i prisen!
    Desuden er det flabet og urimeligt at man skal betale 400 kr for at klage samt vente 8 uger...

Jeg har lige været igennem samme tur med skat, købte en gammel slidt politibil golf 4 km 266000 den ville de have over 50k i afgift for? de havde endda givet 15000 kr i rabat pga. skiftende chauffør?
    Det har bilen aldrig været værd de sidste mange år, heller ikke selvom den havde kørt de halve!

Når den første vurdering stinker af dårlig/forkert sagsbehandling kan det jo ikke hjælpe ret meget at klage...

Held og lykke med det

• #2   19. jul 2014 Alle dem jeg har snakket med, siger at det er urealistisk pris du har fået fra skat. Inden jeg søgte afgift på den sagde 8 ud af 10 at afgiften vil ligge mellem 75-80.000kr max.
    Ja det er langt ude at man skal betale 400kr for at klage, lyder som en dårlig joke.

• #3   19. jul 2014 jeg søgte på min Vectra C under min profil. første gang skulle de have 53.000. så ventede jeg de 3 måneder så jeg kunne søge igen. sjovt nok kunne jeg se på papirene at en anden havde vurderet det denne gang og der kom den ned på et fair beløb. altså 38.000kr. det er rimelig mange penge når det ikke ligefrem er en dyr bil !"

• #4   19. jul 2014 Hvad er bedst vente eller klage?

• #5   19. jul 2014 har ikke prøvet at klage så det kan jeg ikke svare på ! og kan heller ikke garantere at den vil blive sat ned ved at søge igen !

• #6   19. jul 2014 hmmm ok

• #7   6. aug 2014 Er du kommet videre? Er i samme situation. Fik den vurderet af quckimport til 100k i afgift. Overdrevet. Nu afventer jeg fra SKAT hvad de vurderer den til.

Jeg har en c klasse fra 2005.

Men det kan sagtens betale sig at klage. Du skal bare kigge på tidligere vurderinger og handelsprisen i dag. Hav alt klart og sendt det ind til dem. 8 ud af 10 gange lykkedes det.

• #8   6. aug 2014 I øvrigt skal din ligge på 70-80k i afgift. Jeg har importeret masser af biler før. Særligt 211'eren kender jeg rime godt.

• Plasti D
    Plasti D Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #9   6. aug 2014 Gå ind på bilpriser.dk og prøv regn prisen ud selv ca... Det er virkelig overdrevet afgifter man betaler her i dk.. Som er den eneste land! Langt ude

• #10   6. aug 2014 Det er en afgift præget land, kan simpelthen ikke forstå det, ja der var ikke andet og gøre end jeg måtte betale, og nu har jeg så klaget men det kan tag optil 2 år før der kommer en afgørelse.
    Angående bilpriser.dk så passer det beløb ALDRIG med den pris du får fra skattefar,desværre.

Kommentér på:
Afgift på MB W211 !!!

Annonce