{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Roadstone dæk mit helvede eller? {{forumTopicSubject}}

I går købte jeg et sæt brugte alufælge, og sælger pointerer at de ikke er skæve på nogen måde. Jeg smider den på min bil og de hopper ret meget. Tænker så de nok skal afbelangseres da det er ret nye dæk der er på. Jeg har i dag afbelangseret dem og de hopper nærmest værre nu ryster voldsomt når man kommer op i fart i hele bil og rattet. Så tænker lidt er det de forholdsvise nye roadstone 215-40-16 som er skæve eller fælgen? Hvordan finder jeg evt ud af det? For da jeg belancerer fælgene var det ikke vildsomt med klodser der skulle på før de var i 0-0 ? Så ja er det simpelthen de dæk der er røv? For så skal jeg have mig nogle nye ! Og de er meget billigere end 4 nye alu?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Roadstone dæk mit helvede eller?
  • #1   4. aug 2014 Nu har jeg haft Roadstone et par gange og der har ikke været noget

• #2   4. aug 2014 Har du selv afbalanceret dine hjul ? Så kan du vel se om det er dine dæk eller fælge, eller en kombination ? - det kræver jo bare du kigger på dem mens de køre rundt.

• #3   4. aug 2014 #2 jeg har selv gjort det ja. Og synes det er ret svært at se om det er dækket eller fælg som er skæve. Men kunne tydeligt se at der er noget helt galt på den ukorrekte måde hjulet bevægede sig på, på maskinen. Men vil bare godt vide hvis der var en metode at udelukke en af delene ?

• #4   4. aug 2014 Har du husket at afmontere de gamle centerringe fra tidligere fælge så de ikke sad på navet da du spændte hjulet på? Der er rigtig mange der lavet det nummer, og så ryster de altså en del.

• #5   4. aug 2014 Har du centrerings-ringe i fælgene,altså passer de på bilen ?
    Roadstone er ikke verdens bedste,men heller ikke værre end så meget andet smiley

• #7   4. aug 2014 har også kørt med mange roadstone dæk og de har intet fejlet smiley
    men sæt en finger eller en tommelstok tæt op af (først yderst og øverst ved fælgkant) og (derefter øverste dæk kant)
    så kan du se om fælgen hopper eller om det kun er dækket som hopper smiley

• #8   4. aug 2014 # 7

Det var da en fantastisk ide du fik der! Det vil jeg prøve at gøre i morgen smiley for hvis det ikke er det så må det være centerringene som ikke passer ordentlig på min bil.. Hvilket det nærmest ikke er da jeg ikke kan nokke med hjulet så snart det er presset ind mod. Men ja man ved jo aldrig smiley

• #9   4. aug 2014 #5

De alu som jeg har købt sad tidligere på en vectra B og jeg har en astra F så hvis millimeter på centerringe kan gøre det hopper kan det måske være der problemet er?

• #10   4. aug 2014 Afmontere dækkene fra fælgene og sætte fælgene i apparatet uden dæk..så kan du da se om fælgene er skæve..

• #11   4. aug 2014 Centerhul på Vectra B og Astra F er det samme, så det er nok ikke det.

Hvis du er sikker på at have afbalanceret hjulet ordeltlig.
    Hvad så med ujævnheder/skidt på anlægsfladerne på fælg og bremseskive/nav?

• #12   4. aug 2014 Jeg vil prøve alle de ting som i skriver. For kan virkelig godt lide de fælge på bilen de ser lækre ud til den! Så vil være ret ked af det hvis de er skæve smiley tak for alle jeres svar smiley

• #13   4. aug 2014 jeg har haft en 3-4 biler inde på arbejde med roadstone dæk , og de larmede så meget at man troede at der var gået et hjul leje på det groveste . og de var vildt sav takket og hoppede meget. så kan megetvel ligge i dine dæk.

• #14   4. aug 2014 har du brugt de gamle hjulbolte, eller har du sat nye på ? mvh hc

• #15   4. aug 2014 Har du prøvet at dreje dækkene en halv omgang på fælgen?? Det kan ofte gøre underværker. Altså bare lige presse dækket af og så dreje det og puste det op igen. Dækket skal ikke af fælgen.

• #16   4. aug 2014 tror du skal køre til et dækcenter og få fagfolk til at kigge på det. for alt hvad der bliver nævnt er noget man automatisk kigger efter når man har dette problem.

dette er ulempen ved at købe brugt

• #17   4. aug 2014 #14

Hej H.C der fulgte nogle hjulbolte med samt låsebolte.

Har ikke prøvet at dreje dem men vil prøve alt hvad i siger i morgen smiley

#16 de der gøre det automatisk har nok også fået det af vide af en engang, det er jo ikke ligefrem noget vi er født med at vide hvad man gøre når ens bil hopper og ryster

• #18   4. aug 2014 købte nye dæk og fælge til min hilux, og flotte nye bolte fra t hansen, og hele bilen hoppede, fik den afbalanceret, og det hjalp ikke en skid, et andet værksted satte de gamle rustne bolte på igen, og problemet var løst.. så prøv de gamle hjul bolte.. mvh hc

• #19   4. aug 2014 #18

Tak for rådet H.C det vil jeg også prøve i morgen. Tage dem af rense indpresningen og smække mine bolte fra de gamle alu på smiley

• #20   4. aug 2014 I nogle tilfælde er et alm afbalanceringsapparat ikke nok, det kan ikke måle vejtryk osv, et hjul kan godt slå meget hvor du stadig kan afbalancere det men når du kommer ud at køre ryster det stadig.

Ned til et dækcenter med et ordentlig apparat, hvis det er et ordentligt kan det også fortælle om det er dækket eller fælget selvom det er monteret.

• #21   4. aug 2014 #20 hvad er prisen tror du fr at få tjekket det ved et dækcenter?

• #22   5. aug 2014 Var ved et dækcenter i dag. Fælge er skæve rigtig meget så af med dæk og ud med fælgene og så nye fælge istedet satans!

• #23   5. aug 2014 Det burde man kunne sige sig selv fælge med roadstone dæk er somregl til fattigerøve der ikke behandler deres ting orden ligt. Og generelt er ligeglade med alle. Kør fælgene til Alu skrot hos din jernhandler så er der trods alt lidt mønt den vej at hente.
    Surt du er blevet snydt. Jeg gå somregl altid uden om biler der har roadstone dæk på, om ikke andet så er extra opmærksom på andre fejl få det gerne = dårlig vedligeholdelse.

• #24   5. aug 2014 Sø propel du er min helt!!! Der er 4 små felter, der rører ved jorden. Hvorfor gå på kompromis???

• #25   5. aug 2014 Roadstone er så vist jeg ved kun lavet til at fylde med benzin og brænde af i dystre fremtidsfilm a la Mad Max. Tror ikke de er konstrueret til at køre på

• #26   5. aug 2014 Ja der er ikke andet at gøre. Synes bare det er skide latterligt og uetisk hvordan nogle mennesker kan stå og sige at deres fælg ikke er skæve når de så er pisse hamrende skæve, klaphatten ville hvertfald ikke give mig mine penge tilbage og blev ved med at udråbe det er påstand mod påstand, skulle have sagt mig selv at jeg ikke skulle købe noget ef en 20 år tandløs knægt der gik lidt for meget op i bajer. Min fejl og har lært noget af det her. Som desværre nik tit ødelægger ting for andre men at jeg ikke vil købe brugt mere for man kan ikke stole på folk! Det er sgu bare lidt røv når der jo helt sikkert er ærlige mennesker der ude men det er nok grunde som det her der gøre at folk skambyder på brugte sager fordi de simpelthen er nervøse for tilstandene varen er i og om sælger taler sandt .. Men hold da kæft ham der solgte mig de her fælge er da en klaphat. Tak for alle jeres gode svar og hjælp smiley

Kommentér på:
Roadstone dæk mit helvede eller?

Annonce